Sillen skrev:2675257tänkte prova köra lite 660, därför jag bytade
625:an är helt ok. har aldrig varit omkullkörd o aldrig plågad på bana
killen gav 60´ för den
Tack, då vet jag prutmånen
Så... vad tyckte du om pulvret och körglädjen 625 vs 660?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sillen skrev:2675257tänkte prova köra lite 660, därför jag bytade
625:an är helt ok. har aldrig varit omkullkörd o aldrig plågad på bana
killen gav 60´ för den
RoLLER skrev:2675266Tack, då vet jag prutmånen
Så... vad tyckte du om pulvret och körglädjen 625 vs 660?
Sillen skrev:2675287har inte kört så mycket med 660:n än
men jag tycker inte de är nån jätteskillnad mellan dom
lite extra pulver o lite mindre vikt, men inte som många verkar tror att de ska skilja hur mycket som helst
de bästa men 625:an är elstarten, men 660:n är väldigt lätt att
kicka igång
svårt val, men jag tror inte att du blir besviken med nån av dom om du mest ska köra på gata, men om du ska köra mycket bana ska du nog ha något smidigare
RoLLER skrev:2675296Njää jag ska visserligen mest köra gata. Men nu står jag mest och väger mellan 525 EXC och en Husa 650. Jag har aldrig kört en Husa och måste verkligen göra det så jag får lite känsla för den hojen. Den verkar skitkul på pappret och efter allt man hört om den.

Långa farbron skrev:2675307Det är skillnad på pulvret i 625 och 660.
Jag har en Duke -02 med bytt förgasare (dvs det enda som skiljer 640 motorn ifrån 625) och en 660 -05 ,660 har mer ork ,det känns som man kan plocka upp framhjulet precis när man vill utan att leta efter rätt vartal/puckel jämfört med Duken.
Men det är samma sak som att mäta balle,kanske är den ena längre men totalt så vinner man på helheten.
Hade jag varit Roller så hade jag köpt SXV,det är porr.
RoLLER skrev:2675327Jag har testat 3-4 olika Duke'ar och.... no offense men det är som att köra en moped tycker jag. Åt helsike för lite pulver.
Jag mailade och bjöd 76.900:- för den här.

RoLLER skrev:2674401Jag har haft tanken i säkert 2 år och tänkte göra slag i saken och köpa en motard. R1'an, den gamla fina trotjänaren såldes i förrgår och finns numer på vägarna i Malmö. Så ser ni en RoLLER-loggad hoj där nere som inte INTE brassar på uta helvet så är det inte jag som kör![]()
Så här ligger landet iaf... jag har provkört LC4'or och tycker att dom är aaaalldeles för trötta. Jag e en lat jeffel så el-start är ett måste för mig. Jag hade en XR650R 01 och tröttnade totalt på att kicka. Man vill givetvis ha "the most bang for the buck" Och man vill helst inte behöva serva hojen varannan dag.Men krävs det att man köper en hoj som behöver servas hyffsat ofta så får det bli så. Jag prioriterar körglädje i det läget.
KTM 525 va en hysteriskt kul hoj att köra som gick att gasa upp på slangen på 3'an! Det e den körglädjen man är ute efter. Men just 525'an e nog lite väl tävlingsinriktad tror jag. När det gäller KTM tror jag en en 660 skulle passa mig. Tyvärr har den ingen elstart vilket 625'an har. Men är den maskin nog för mig?
Husa-sortimentet har jag verkligen ingen koll på alls. Men jag har förstått att det är där många kronjuveler finns.
Så kom gärna med lite förslag på vad som har elstart och fett med pulver! Gärna vilken prisbild hojarna ligger på. Jag kikar på 05-06'or.
Tack på förhand och God Jul!
Morphed skrev:2675400Köp min husa 650 -05 den har gått ca 16 tim på gatan!! olja bytt var 5e tim ställde in ventilerna efter 3 tim o sen vid 8 o 15!! du får den för 65 000kr
Nu har du en bild på husanRoLLER skrev:2675407Har du bilder på den?
RoLLER skrev:
Är det inte sånt du har Mattias till...?!RoLLER skrev:2674401Och man vill helst inte behöva serva hojen varannan dag.Men krävs det att man köper en hoj som behöver servas hyffsat ofta så får det bli så. Jag prioriterar körglädje i det läget.
RoLLER skrev:2675154Jag bjöd 63' för den här nu.
Jag har cäpä dålig koll på prisbilden när det gäller begagnade motarder. Vad kan anses som ett bra pris för en 06'a Husa FS650 utan att vara skamligt?
Edit: Bjöd 68' för den här. Akra helsystem är alltid trevligt.
Ska du köpa i stort sett ny hoj så tror jag det är lite väl överdrivet prat om att serva så fort man kört nån runda, men visst ska de underhållas. Tror du blir nöjd me en HusaDet är en FS 650e -06.RoLLER skrev:2675174Kollade din sida... Vad har du, årsmodell, extra utrustning osv? Är den LV-reggad?
Lägre sadel samt ny form på den, nya kolvar. Det är väl de stora uppdateringarna, sen är det några små också som jag inte minns just nu.Tomasol skrev:2675462Provkörde den nu i slutet på sommarenHar gått som demo och bruks hoj av butiksägaren. Var nerdrevad 1 kugg fram och såg fin ut.
Skall själv göra valet gixxer eller sxv till sommaren,väntar för att se uppdateringarna till -07 på sxv.
Olof Eriksson skrev:267445395900:- kostar den ny i butik, det är väl åteminstone 10 mer än andra märken. Å andra sidan har väl Robin tagit ut en helt standard SXV och kört en SM-tävling och slutat top 10, så den e ganska duglig som den är! (nu är det ryktesvägen då, vet inte exakt hur standard den var)
Testet i bike är lite missvisande då de fått en nerdrevad hoj blandannat... Bästa är om du får prova själv![]()
Olof Eriksson skrev:2675767Lägre sadel samt ny form på den, nya kolvar. Det är väl de stora uppdateringarna, sen är det några små också som jag inte minns just nu.
Dom uppdateringarna är nog bara på RXV! SXV har nya dekaler o annan utväxling på startdrevet!|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |