Muhammed bilder?

Ukiwaza skrev:
Utbildade i Röda Khmerernas Kambodja....

Nu förstå jag bättre. :D

monkey.gif

Twin skrev:
Jaha, nu har dom börjat kasta sten på hjälparbetare. Undrar vart detta slutar...

Tillbakadragande?
Jag vete fabian hur detta ska sluta, han Krekar* hade ju sagt att det är för sent att be om ursäkt. :3freak

*=var inte den där jäveln utvisad för typ femte gången i höstas?

korvgubbe skrev:
Det har jag ytterst svårt att se.. Däremot kan vissa lokala kulturer ha den typen av seder och bruk... Främst Iran och Afghanistan verkar ha en hel del ruttna tolkningar av koranen.

Det är som sagt en stor skillnad på "religion" och "kultur" i många fall. huvuddelen av muslimerna är ju mot kvinnlig förskärelse och enligt vad jag har hört finns inget stöd för detta övergrepp i koranen. Ändå är detta extremt vanligt i vissa muslimska områden och i vissa fal länder som egypten.. Men återigen är det en lokala kulturer som ligger bakom det snarare än religionen...

Är inte det spåret utslitet snart?

Problemet är att de inte tycks lyfta ett finger för att ta avstånd ifrån dessa fina "kulturyttringar".

ah17 skrev:
Problemet är att de inte tycks lyfta ett finger för att ta avstånd ifrån dessa fina "kulturyttringar".

De sekulariserade muslimer jag har hört i radio och TV (som alltså inte representerar de fundamentala falangerna) har utan undantag fördömt våld och hot. De har dessutom försvarat yttrandefriheten även om de varit kritiska mot publiceringen som sådan... Det har varit muslimska författare, journalister och politiskt aktiva..

Men du lyssnar som vanligt bara efter sånt du vill höra och eftersom ALLA muslimer är ondskefulla gissar jag att dessa personer, i dina ögon, bara tillhör den multikulturella mörklägningskonspirationen....

Det finns inget som ursäktar våld eller terror till följd av publiceringen. Det finns inget som legitimerar våld tillföljd av händelserna...

Gårdagens Metrokrönika var för en gångs skull ganska intressant:

Hur kan en teckning
vara viktigare än liv?

Om blod kunde få öknen att blomma skulle provinsen
Darfur i Sudan vara som en välskött
handelsträdgård. Här har den arabiska och
muslimska janjaweedmilisen mördat 300 000
människor. Den etniska rensningen försvaras med
att den svarta befolkningen som kallas ”zurgas”
(niggers) är underlägsen och inte riktiga muslimer.
De senaste dagarna har Arabförbundet, Saudiarabien,
flera andra arabiska länder samt Islamiska
konferensen agerat kraftfullt. Det har varit
massdemonstrationer och flaggbränningar.
Men det är inte Sudans flagga som brinner och
det är inte i Khartoum som arabländerna stänger
sina ambassader.
Det är i stället Jyllands-Postens publicering av
tolv teckningar som skapat all denna aktivitet riktad
mot Danmark.
Anser de som protesterar att det är ett mindre
brott mot Koranen att mörda 300 000 människor
än att publicera tolv teckningar? Om jag vore
muslim så skulle jag nog inte bekymra mig så
mycket om sådant som görs mot islam som för
sådant som görs med islam som förevändning.
Vi är nog många som förundras över protesterna
just därför att vi faktiskt ser islam som en
religion vars utövare oftast är toleranta därför att
de är bärare av en tusen år gammal tradition som
gjorde att det var muslimerna som förvaltade och
vidareutvecklade vetenskap i en tid då européer
tultade omkring som berusade
björnar.
De som protesterat hävdar
att islam förbjuder avbildningar
av profeten.
Och? Religiösa föreskrifter
visar för den troende vilka regler
och förpliktelser han har
att följa. Men en religions föreskrifter
kan ju aldrig vara bindande
för den som inte tror på
religionen.
Förbudet mot att avbilda
profeten är av samma slag som
förbudet mot att käka upp de
tre små grisarna och skölja ner
dem med vin, och vi som inte
är muslimer kan strunta i båda
– skicka kotletterna, vetja.
Katolska kyrkan kan inte gärna
kräva av muslimer att de ska anse att påven
är ofelbar, lika lite som svenska protestanter kan
ställa krav på att svensk begravningsritual ska följas
i Tibet. Om vi får en värld där religioner får
reglera även de icke-troendes beteende så väntar
religionskrig. Om det var så att muslimer förhindrats
att utöva sin tro i Danmark så vore protesterna
självklara och jag skulle vara den förste
att tåga över bron med protestplakat.
Religionsfriheten är en självklar del av de demokratiska
fri- och rättigheterna. Men religionsfriheten
innebär också att de som vill får vara fria från
religionen och också öppet kritisera den.
I Sverige finns skribenter som i långa essäer
deklarerat att Gamla testamentets Gud krävde att
hans flock ägnade sig åt barnarov och folkmord
och att han var ond. Vi har konstnärer som av
någon anledning anser det viktigt att avbilda
Jesus och lärjungarna som homosexuella.
Stör det mig. Jodå, litet grann. Men samtidigt så
ger det mig en möjlighet att diskutera med dessa
konstnärer – om jag nu tycker att det är viktigt. Att
förbjuda deras ståndpunkt leder bara till att människor
slutar tänka därför att de fruktar straffet.
Och samhällen där människor slutar tänka slutar
fungera.
”Förbudet mot
att avbilda profeten
är av samma
slag som
förbudet mot
att käka upp de
tre små grisarna”.
BORIS BENULIC
Journalist

På tal om de ständiga kopplingarna från de snömosiga dummskallarna om att muslimerna minsann är vår tids judar så kan man lika gärna se det som att islamisterna är vår tids nazister.

Läs här och se om ni ser några likheter:

"Precis som vi i dag sett hur två chefredaktör sparkats - i dagstidningen France Soir och veckotidningen al-Shihan i Jordanien - därför att de i sina tidningar lät publicera de danska Muhammed-teckningarna, sparkades Fritz Gerlich 1928 därför att han fortsatte att kritisera NSDAP och dess partiledare.

I SVT:s Rapport framställdes det som rättrådigt av den egyptiske ägaren att sparka chefredaktören för France Soir, eftersom ”det lugnat ner stämningarna” i landet. Exakt samma motiv hade ägarna som sparkade Fritz Gerlich - han skapade ju bara hätska stämningar, helt i onödan, med sin kritik av högljudda brunskjortor.
"

http://www.erixon.com/2/blogg060205.htm#27

ah17 skrev:
På tal om de ständiga kopplingarna från de snömosiga dummskallarna om att muslimerna minsann är vår tids judar så kan man lika gärna se det som att islamisterna är vår tids nazister.

Varför begränsa sig till att som vanligt klumpa ihop alla som en enda homogen grupp!?

Vi har som sagt en miljard muslimer. I vissa länder är dessa i minoritet, hånade, och föraktade och utsatta för förföljelse, våld, hot.

I andra länder är de istället i majoritet. Inte nog med detta. De besitter även makten och har religösa ledare som politiska ledare. Politik och religion hand i hand...

Jag ser det snarare som att vi inom denna miljard hittar både "judar" och "nazister".

Jag avskyr det uppenbara hat och dina konstanta försöka att svartmåla alla med ett enda penseldrag. Du får självklart säga och tycka vad du vill och jag har samma rätt att argumentera emot.

På samma sätt avskyr jag de islamska avarterna. Terroristerna, hedersmördarna o.s.v. För dessa har jag däremot inga ursäkter då de i mina ögon kränker något grundläggande och det är de mänskliga rättigheterna. Det finns inget försvar för de som med hot och våld försöker begränsa yttrandefriheten.

ah17 skrev:
I SVT:s Rapport framställdes det som rättrådigt av den egyptiske ägaren att sparka chefredaktören för France Soir, eftersom ”det lugnat ner stämningarna” i landet.

Jo men nasister är ju dumma och muslimmer är snella. dåligt jemförelse.
Alla som klaggar eller förolemmpar muslimmer borde få sparcken.

Markus skrev:
Gårdagens Metrokrönika var för en gångs skull ganska intressant:

Hur kan en teckning
vara viktigare än liv?

<snip>

:klappar Bästa krönika på länge! Korvman, Crish och ni övriga som försöker få oss övriga att ändra inställning med (dåliga) motexempel om hur "tokiga" vi är vid t.ex. fotboll-VM: skriv ut ovan krönika, sätt upp den på väggen och läs igenom den varje gång innan ni tänkter skicka ytterliggare ett ogenomtänkt inlägg här.

korvgubbe skrev:
På samma sätt avskyr jag de islamska avarterna. Terroristerna, hedersmördarna o.s.v. För dessa har jag däremot inga ursäkter då de i mina ögon kränker något grundläggande och det är de mänskliga rättigheterna. Det finns inget försvar för de som med hot och våld försöker begränsa yttrandefriheten.

Din trovärdighet vet inga gränser :rofl :rofl :rofl

Verkar vara dags för vissa muslimer att ta steget från 200-talet till 2000-talet. Kan inte någon upplysa idioterna som kastar sten och bomb/mordhotar att det är en sagofigur som någon ritat en karikatyr av?

ah17 skrev:
Din trovärdighet vet inga gränser :rofl :rofl :rofl

Är det inte bra att ha en hög trovärdighet som är så hög? :hihi Nåja, jag förstår väl att det var ett försök till en förolämpning så jag behöver inte ordmärka...

Du är fortfarande välkommen att presentera ett enda inlägg där jag försvarar våld och hot från islamister....

Men med din klassiska svartvita retorik så existerar ju enbart med eller mot.

Antingen är jag med dig och hatar alla muslimer.. eller så är jag emot och älskar alla muslimer inklusive terrorbombare och hedersmördare...

Adde-Gbg skrev:
Skulle precis citera samma rad, mycket nyfiken?

SH är väl ett ganska bra exempel på hur högt de står i kurs hos många här i Sverige?!
Jag har som sagt inget till övers för talibaner, hederskulturer, könstympare, och terrorister m.fl. men ah och hans utmedpackare försöker ju tillskriva alla muslimer, inklusive de som bor i sverige, alla dessa yttringar.

Back