Muhammed bilder?

Markus skrev:
Ja, men stava kan vi. :yoparty
(Trots att vi inte påstår oss fått 2,1 av 2,0 möjliga på Högskoleprovet, eller slänger oss med intressanta titlar.)
Hur är det med läskunskapen, skulle du säga att den är bättre, sämre eller lika utvecklad som stavningskapaciteten du besitter? Tänker mest på din (imaginära) utbildning, var den inte svår att fullfölja om man inte förstår kurslitteraturen?

Var lär du dig argumentera så bländande? Ditt hetsande mot akademiker och utbildade personer hade platsat i Röda Khmerernas Kambodja....

Å ena sidan tycker jag att man ska respektera muslimerna.

Å andra sidan tycker jag att man kan skämta om allt. Och muslimerna (även andra fanatiskt religiösa) verkar helt och hållet sakna humor!!! :)

Bucho skrev:
Å ena sidan tycker jag att man ska respektera muslimerna.
Jag vägrar...

I min okunskap, den jag marknasfört flitigt i denna tråd, besitter jag en hel drös med förutfattade meningar! Faktum är att än så länge tror jag det jag hör, läser å ser är sant. Så Nej, jag vägrar respektera dem!

Läs: http://www.faithfreedom.org/Announcement/601081013.htm

Är det något med deras religion som säger att det är okej att stena en flicka som inte försvarat sig för våldtäkt, eller motsatsen, bli hängd för att just Ha försvarat sig för det?

// Peter

Last edited:
pogo skrev:
Är det något med deras religion som säger att det är okej att stena en flicka som inte försvarat sig för våldtäkt, eller motsatsen, bli hängd för att just Ha försvarat sig för det? Eller är de bara helt vridna?

// Peter
Ajdå. :(

pogo skrev:
Är det något med deras religion som säger att det är okej att stena en flicka som inte försvarat sig för våldtäkt, eller motsatsen, bli hängd för att just Ha försvarat sig för det?

Det har jag ytterst svårt att se.. Däremot kan vissa lokala kulturer ha den typen av seder och bruk... Främst Iran och Afghanistan verkar ha en hel del ruttna tolkningar av koranen.

Det är som sagt en stor skillnad på "religion" och "kultur" i många fall. huvuddelen av muslimerna är ju mot kvinnlig förskärelse och enligt vad jag har hört finns inget stöd för detta övergrepp i koranen. Ändå är detta extremt vanligt i vissa muslimska områden och i vissa fal länder som egypten.. Men återigen är det en lokala kulturer som ligger bakom det snarare än religionen...

korvgubbe skrev:
Det har jag ytterst svårt att se.. Däremot kan vissa lokala kulturer ha den typen av seder och bruk... Främst Iran och Afghanistan verkar ha en hel del ruttna tolkningar av koranen.

Det är som sagt en stor skillnad på "religion" och "kultur" i många fall. huvuddelen av muslimerna är ju mot kvinnlig förskärelse och enligt vad jag har hört finns inget stöd för detta övergrepp i koranen. Ändå är detta extremt vanligt i vissa muslimska områden och i vissa fal länder som egypten.. Men återigen är det en lokala kulturer som ligger bakom det snarare än religionen...
Kan nog stämma. För att kvalificera sig för stening ska man ha hängett sig åt otukt då man är gift. Är man ogift så kommer man undan med enbart piskning. Gäller både män och kvinnor.

JoUh skrev:
Kan nog stämma. För att kvalificera sig för stening ska man ha hängett sig åt otukt då man är gift. Är man ogift så kommer man undan med enbart piskning. Gäller både män och kvinnor.

Ja, och alla världens en miljon muslimer förespråkar Sharialagar! :rolleyes:

korvgubbe skrev:
Ja, och alla världens en miljon muslimer förespråkar Sharialagar! :rolleyes:
Hum, njae!
Men, hur kan Iran använda dessa straff? Är de inte mänskliga? Du och jag ser ju direkt att det är fel, man gör inte så mot någon. Vad tänker folket som kastar stenarna?
Tänk dig att de kan kasta sten på en tjej som haft sex utanför ett äktenskap, ett äktenskap hon blivit intvingad i dessutom! Hur kan de tycka att det är rätt straff? Hur kan de ta upp en sten och kasta i skallen på henne?
(Om jag bott där hade mitt ex vart stenad eller? Om förlovning är samma som äktenskap vill säga?)

Jag vet inte, kanske skulle jag också tycka det är okej om jag är uppväxt där? Men NEJ, jag har svårt att se det! Finns inte en chans att jag skulle tycka det är okej! Vart fan kommer deras "kultur" ifrån?

EDIT: Hur kan en familj stöta bort sin egen dotter enbart för att återfå sin heder? Jag läste om en flicka som blivit våldtagen vid 15-16 års ålder, hon vågade inte säga något till sina föräldrar, till slut märkte hon att hon var gravid men döljde det så länge det gick. Hon blev avvisad av sina föräldrar och flydde till en släkting i england.
HUR kan de avvisa sin egen dotter? Vad är de för fel? De tänker ju som djur!

Last edited:
Chris Ash skrev:
"Svenskar manar" är ingen generalisering eftersom det inte någonstans åsyftas att alla svenskar manar eller ens hur många som gör det.

Men när du drar en parallell till detta faller det liksom utanför kontextet. Skriver du "svenskar manar" tolkar jag det som att "vi" gör motsvarande sak som folket på gatan gör i mellanöstern, d.v.s. ställer oss på gatan & skriker att vi ska bojkotta VM. Att politker manar är en sak, att folk utför en handling är en helt annan. Lär dig skillnaden!

pogo skrev:
Hum, njae!
Men, hur kan Iran använda dessa straff? Är de inte mänskliga? Du och jag ser ju direkt att det är fel, man gör inte så mot någon. Vad tänker folket som kastar stenarna?
Tänk dig att de kan kasta sten på en tjej som haft sex utanför ett äktenskap, ett äktenskap hon blivit intvingad i dessutom! Hur kan de tycka att det är rätt straff? Hur kan de ta upp en sten och kasta i skallen på henne?
(Om jag bott där hade mitt ex vart stenad eller? Om förlovning är samma som äktenskap vill säga?)

Jag vet inte, kanske skulle jag också tycka det är okej om jag är uppväxt där? Men NEJ, jag har svårt att se det! Finns inte en chans att jag skulle tycka det är okej! Vart fan kommer deras "kultur" ifrån?

EDIT: Hur kan en familj stöta bort sin egen dotter enbart för att återfå sin heder? Jag läste om en flicka som blivit våldtagen vid 15-16 års ålder, hon vågade inte säga något till sina föräldrar, till slut märkte hon att hon var gravid men döljde det så länge det gick. Hon blev avvisad av sina föräldrar och flydde till en släkting i england.
HUR kan de avvisa sin egen dotter? Vad är de för fel? De tänker ju som djur!
Ganska råa straff, även på 600-talet.
Sen är det nog inte "folket" som tycker att det är rätt straff, utan religionen säger det...
Har läst någonstans att det inte ska gå till på detta offentliga viset, utan muslimsk stening ska gå till som så att de närmaste anhöriga ska få närvara och expertstenare ska utföra den så att det medför så lite lidande som möjligt för den stenade...

:tummenupp

Bifogat

• 1.gif
    1.gif
    35.1 KB · Visningar: 164
  • 18.gif
    18.gif
    39.5 KB · Visningar: 168
  • 17.gif
    17.gif
    36.7 KB · Visningar: 163
Last edited:
Valen skrev:
Men när du drar en parallell till detta faller det liksom utanför kontextet. Skriver du "svenskar manar" tolkar jag det som att "vi" gör motsvarande sak som folket på gatan gör i mellanöstern, d.v.s. ställer oss på gatan & skriker att vi ska bojkotta VM. Att politker manar är en sak, att folk utför en handling är en helt annan. Lär dig skillnaden!

Du menar att det enbart är politiker som menar att vi ska bojkotta fotbolls-VM?
Det var en herrans massa svenskar som bojkottade franska viner och dyl för några år sen då de sprängde kärnladdningar i Polynesien. Var det bara politiker som slutade köpa?

JoUh skrev:
Ganska råa straff, även på 600-talet.
Sen är det nog inte "folket" som tycker att det är rätt straff, utan religionen säger det...
Har läst någonstans att det inte ska gå till på detta offentliga viset, utan muslimsk stening ska gå till som så att de närmaste anhöriga ska få närvara och expertstenare ska utföra den så att det medför så lite lidande som möjligt för den stenade...

Du är lurad.

Hur som haver så ska ju fan inte alla nordbor (eller danskarna heller för den delen) bli hotade till livet och mer eller mindre utkastade ur tex gaza-remsan för att det har publicerats lite teckningar i någon tidning.

Teckning -> dödshot. Jävla dagisfasoner.

Jag förstår om dom blir irriterade eftersom religionen är så viktigt men då får dom väl visa det genom diplomatiska förbindelser.
Bombhota, vilken fin universallösning dom hittat. Inte konstigt att det är en sån jävla röra där nere, lite självdistans skulle dom behöva.

Jaha, nu har dom börjat kasta sten på hjälparbetare. Undrar vart detta slutar...

Chris Ash skrev:
Du menar att det enbart är politiker som menar att vi ska bojkotta fotbolls-VM?
Det var en herrans massa svenskar som bojkottade franska viner och dyl för några år sen då de sprängde kärnladdningar i Polynesien. Var det bara politiker som slutade köpa?

Shit the same. Tycker du har riktigt dåliga exempel/jämförelser så jag vet inte ens varför jag bemödar mig att svara.

pogo skrev:
Jag vägrar...

I min okunskap, den jag marknasfört flitigt i denna tråd, besitter jag en hel drös med förutfattade meningar! Faktum är att än så länge tror jag det jag hör, läser å ser är sant. Så Nej, jag vägrar respektera dem!

Läs: http://www.faithfreedom.org/Announcement/601081013.htm

// Peter
Är det inte bra med hårda straff? Det bruker ju markandsföras som en superlösning på problemet med brottslighet av många här på SH. Jag menar inte att du gör det, men faktum är att dödsstraff är dödsstraff och det är inte helt humant med elektriska stolen heller...
För att vara tydlig så tycker även jag att stening är för dj-a grymt, såg en video med det en gång och mådde illa i ett par dagar. Fast jag tror att min reaktion skulle varit liknande med andra metoder.
Jag kan heller inte slita mig från att det finns personer som ibland förespråkar dödsstraff men nu är emot det för att det helt plötsligt är inhumant, eller muslimskt.

Å jag tar exemplet med försvara sig eller inte med en stor nypa salt och skulle nog vilja ha det bekräftat från en oberoende källa, typ Amnesty eller något.

Bara små funderingar. :pannkyss

Chris Ash skrev:
Ditt hetsande mot akademiker och utbildade personer hade platsat i Röda Khmerernas Kambodja....

Jag har inte ett dugg mot vare sig akademiker eller andra pga deras utbildning.
:)

Back