Muhammed bilder?

korvgubbe skrev:
Eh, jo, jag har hört det och jag tycker det är åt helvete... hur fan kan du tolka något jag skrivit som att jag tycker att detta vore OK..?!
:va

Ska inte apan sluta dansa snart och istället försöka vara med i diskussionen istället för att stå vid sidan av som någon kacklande maskott..??

Depression - psykologi och psykoterapi
En del blir gråtmilda, andra åter får omotiverade vredesutbrott (mest män). ...
Konsulterar Dr.Benny :rofl

Santo skrev:
Nja... tolkningsfråga.

Nja igen. Han skrev att muslimer förföljs och hotas och skändas i flera länder, om han sen menar - eller om du tror att han då menar - att det är pga vad som skrivs i OT-delen på ett, visserligen populärt men ändå i sammanhanget betydelselöst, motorcykelforum så blir jag lite skrajsen för hur det står till med verklighetsförankringen.

ah17 skrev:
Samma här, detta eller möjligtvis en jämställds- och mångkulturkonferens i Sveg.
Varför är jämställdhet ett så laddat begrepp för underlägsna? Vi vill er väl :pannkyss

ah17 skrev:
besked i radion av en i Norden boende och verkande Iman:
"Om vi bara hade lyckats med fatvan mot Salman Rushdie så skulle allt detta aldrig ha hänt. Då hade man inte vågat trotsa oss muslimer."

Erkänn att du njuter nu, du gör ju det? Eller hur? Va? Va? :D
Jag tycker det är fantastiskt festligt allt det här faktiskt, nu bullas det upp till konflikt och extremisterna bekänner färg genom att stena våra hjälparbetare och ockupera våra biståndskontor. Det här kan bli hur fett som helst. :yoparty

Ukiwaza skrev:
Depression - psykologi och psykoterapi
En del blir gråtmilda, andra åter får omotiverade vredesutbrott (mest män). ...
Konsulterar Dr.Benny :rofl

:hihi

Dra ballen i gruset...!

Det där inlägget är faktiskt ditt bästa sedan du började härja här. Det rör förvisso inte ämnet men är fyndigt och träffande!

Ukiwaza gör ett sent reduceringsmål i slutet av tredje perioden!

Kom igen nu! Keep up the good work så kan du kanske bli rätt kul att ha å göra med och inte enbart pinsam! :)

Den här tråden har nu bara resulterat i ett cirkelresonnemang. I ena ringhörnan står korvis & övriga "jag-vet-bäst" - lirare som försöker frälsa oss i att muslimer egentligen är rätt hyggliga bara de anstränger sig. Att en oerhört liten klick av muslimerna gör bort sig i form av bojkott av Arlaprodukter & skänding av danska flaggan + andra mindre trevliga hot o.dyl. *borde* vi egentligen ha överseénde med. I andra ringhörnan står vi som inte blundar för att detta verkligen är vansinnesdåd. Kommer vi bli övertygade om att vi i väst oxå kan vara riktiga puckon när vi får fantastiska parallellbeskrivningar om hur vi beter oss på fotbolls-VM? Tror inte det. Kanske dax att gräva ner stridsyxan & inse att vi inte kommer vidare här.

Gabor skrev:
Nyhets värde, men man undrar varför det blir sånt rabalder nu, bilderna började publiceras i september -05

Om "nyhetsvärde" enkom handlar om att få uppmärksamhet för att sälja mer lösnummer, ok då har du en poäng. Jag tycker dock kraven på vad som ska klassas som en nyhet ska vara något högre. Då kan man också backa upp yttrandefrihetsdebatten på ett annat sätt. Nu verkar det mest handla om att få eller inte få publicera bilder på Muhammed. Klart man får göra det i ett land med yttrande/pressfrihet. Frågan är om det är så smart och vad syftet är utom att pinka revir eller göra något slags statement....jag tycker bara hela företeelsen känns jävligt onödig.

Valen skrev:
Att en oerhört liten klick av muslimerna gör bort sig i form av bojkott av Arlaprodukter & skänding av danska flaggan + andra mindre trevliga hot o.dyl. *borde* vi egentligen ha överseénde med.

Jag tycker inte man ska ha överseende med våld och hot.. Dessa företeelser finns det inga ursäkter för..

Bojkott är väl inget att uppröras över?! :va
Om du svartmålar någon som står mig nära så är det väl inte orimligt att jag bojkottar dina produkter?!

USA bojkottade ju Franska varor för att de inte ville pangpanga vid USA's sida.

I Usa bojkottas ju artister å annat till höger och vänster om de råkat visa en bröstvårta i TV.

Världens Kristna(eller var det judarna) bojkottade ju hej villt i samband med "The passion Of the Christ"..

Att kasta sten på biståndsarbetare, mordhota skadinaver och terrorhota ambasader är handlingar som man inte kan ursäkta...

korvgubbe skrev:
Att kasta sten på biståndsarbetare, mordhota skadinaver och terrorhota ambasader är handlingar som man inte kan ursäkta...

Ej att förglömma är heller de hundratusentals muslimer i sverige som lever under svåra former av förtryck och förföljelse.

Valen skrev:
...I ena ringhörnan står korvis & övriga "jag-vet-bäst" - lirare som försöker frälsa oss i att muslimer egentligen är rätt hyggliga bara de anstränger sig...

:rofl :rofl

Ärligt talat du kan ju bara inte ha alla bestick i lådan.

Men att alla verkar stå för vad de tror på e väl bra och vidare diskussion kommer nog som du antyder inte att leda någon stans. Håller med dig.

Ett litet sista inägg innan jag tar helg. Trots att jag tycker att det var onödigt att publicera bilderna, i alla fall i en nyhetstidning, och att jag förstår, om än inte sympatiserar med, muslimernas reaktion så är det en sak som jag tycker var olycklig.
Jag tycker att det var helt åt he-e att danskarna böjde sig och att deras statsminister ber fromellt om ursäkt. Ok, det är en fin gest men det kan å andra sidan ha negativa konsekvenser för yttrandefriheten framöver. För på ett sätt är det ju en underminering av en rätt jag tycker är rätt och viktig. Precis som att jag sympatiserar med domen mot Pastor Green, om än jag är emot hans uttalande.
Livet är jobbigt och komplicerat ibland. Behöva försvara sådant man inte själv tror på eller tycker är korkat. :huvet

Killen har rosa towel, haha, loser.

:näsblod

Bifogat

• Muhammed.JPG
    Muhammed.JPG
    20.4 KB · Visningar: 53
Santo skrev:
:rofl :rofl

Ärligt talat du kan ju bara inte ha alla bestick i lådan.

Och omvänt tycker jag förstås att du inte har alla hästar hemma. Men nu fokuserar vi på :fyllisar och :tuttar för nu är det helg! :banana

Valen skrev:
Och omvänt tycker jag förstås att du inte har alla hästar hemma. Men nu fokuserar vi på :fyllisar och :tuttar för nu är det helg! :banana

Du den där försonliga attityden kan du lägga ner direkt om du ska dunka mig i ryggen. :fakta
Det är attack, attack, attack som räknas inte attack, smör, attack, smör.
Comprende? :mad:

:hej

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma