Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De hoppas jag inte...det finns ju avarter såsom AlQayda och annat skitkorvgubbe skrev:Finns det en sådan religion?![]()
Markus skrev:Åh vad du är fånig nu.
Jag svarar "Nej"
Nu måste du svara:
I vilka länder utsätts muslimer för förföljelse och övergrepp i sådan omfattning att man kan tala om att de är mer utsatta än någon annan grupp?
Sen slänger jag in en bonusfråga:
Blir man ful av att vara liberal eller blir man liberal för att man är ful?
![]()
Ogre skrev:Frågan är bara borde inte George W Bush hetsa upp sig och bombhota något land med svåruttalat namn för att det ritas karikatyrer på honom?
Det var nog egentligen ingen ekvation, mer en grundläggande attitud.Fredr28 skrev:Fick inte ihop din ekvation.
[...för dessa enl. mitt tycke längre ställda människor. ] + [...behandla andra som du själv vill bli behandlad ] = Du vill att andra skall behandla dig som lägre stående då eller![]()
Coola Ola skrev:För att vara seriös så är muslimer en väldigt utsatt/utpekad grupp i t.ex. USA.
Coola Ola skrev:För att vara seriös så är muslimer en väldigt utsatt/utpekad grupp i t.ex. USA. Om de utsätts för fler direkt övergrepp än svarta låter jag vara osagt men det beror väl isf också rätt mycket på antalet muslimer vs. svarta (jo, jag vet att det finns ganska många som är både och).
JoUh skrev:*sucka*
Jag förstår för allt i världen inte hur man INTE ifrågasätter omdömet
korvgubbe skrev:Ja, Markus. Judar drabbas ofta de med.
LocDog skrev:men så länge de tar sig rätten att få för sig att spränga oskyldiga folk i luften så platsar de inte på min beskrivning av en värdig människa..
LocDog skrev:Sen är det ju så att ingen är perfekt....men jag tar inte och spränger bussar och parkerar flygplan på 50:e våningen för att få min vilja igenom.
JoUh skrev:EDIT: Högste andlige ledaren för denna fredliga religion satte ffs på en liten flicka..![]()
Markus skrev:Vad svarar du på nu, vilka länder de var förföljda i eller varför liberaler är så fula?
Nu släpper jag inte ovan två frågor ännu, men jag adderar en:
Tror du att det är farligare att vara muslim i genomsnittligt västland än att vara amerikan, dansk eller israel i genomsnittligt mellanösternland....?
Och ändå är det de som är förföljda, du är för mycket.
Markus skrev:Nu släpper jag inte ovan två frågor ännu, men jag adderar en:
Tror du att det är farligare att vara muslim i genomsnittligt västland än att vara amerikan, dansk eller israel i genomsnittligt mellanösternland....?
Och ändå är det de som är förföljda, du är för mycket.
korvgubbe skrev:Ja, och i antikens rom ansågs sex med unga pojkar oerhört fint! I dessa områden och tider utvecklades många begrepp som demokrati o.s.v.
Bl.a. Sokrates ansåg detta utomordentligt passande!
korvgubbe skrev:Nej, jag tror absolut inte det är farligare...
korvgubbe skrev:Däremot tycker jag det är extremt förvånande att så många i demokratiska, fria länder som Sverige är så benägna att svartmåla och så snabbt börja avsky alla som de kan sätta den gemensamma nämnaren "muslim" på..
Synd att man gör det tycker jag med, men de är de som vill leva tillsammans och de som inte vill i två grupper.Fredr28 skrev:Håller med till 100%, tycker inte om de personer som spränger andra människor i bitar, men jag har svårt att gruppera dem.
De skulle onekligen lösa en del världen överFredr28 skrev:Det vore trevligt om alla resonerade så.
I antikens säger du...Vi kan se tillbaka på romarna och fördöma dessa handlingar.korvgubbe skrev:Ja, och i antikens rom ansågs sex med unga pojkar oerhört fint! I dessa områden och tider utvecklades många begrepp som demokrati o.s.v.
Bl.a. Sokrates ansåg detta utomordentligt passande!
Coola Ola skrev:@JoUh: Du är medveten om det enorma antalet kristna präster som förgripit sig på barn? För några år sedan rullades det ju t.ex. upp en stor peodfilskandal inom amerikanska (katolska? protestantiska, antagligen men jag minns ej) kyrkan.
Vad har det med saken att göra?Coola Ola skrev:@JoUh: Du är medveten om det enorma antalet kristna präster som förgripit sig på barn? För några år sedan rullades det ju t.ex. upp en stor peodfilskandal inom amerikanska (katolska? protestantiska, antagligen men jag minns ej) kyrkan.
Jo det skall jag berätta för dig. Om så mycket som en karikatyr om detta publiceras i ett arabland spränger vi skiten. Basta!JoUh skrev:Vad har det med saken att göra?
JoUh skrev:Vad har det med saken att göra?
EDIT: Högste andlige ledaren för denna fredliga religion satte ffs på en liten flicka..![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |