Muhammed bilder?

Frågan är bara borde inte George W Bush hetsa upp sig och bombhota något land med svåruttalat namn för att det ritas karikatyrer på honom?

Markus skrev:
Åh vad du är fånig nu. :)
Jag svarar "Nej"
Nu måste du svara:
I vilka länder utsätts muslimer för förföljelse och övergrepp i sådan omfattning att man kan tala om att de är mer utsatta än någon annan grupp?

Sen slänger jag in en bonusfråga:
Blir man ful av att vara liberal eller blir man liberal för att man är ful?

:rofl

På bonusfrågan måste svaret vara både och, precis som för alla andra på högerkanten. Kommunister blir vackra inifrån, bl.a. för att de slipper oroa sig för sina ägodelar hela tiden.

För att vara seriös så är muslimer en väldigt utsatt/utpekad grupp i t.ex. USA. Om de utsätts för fler direkt övergrepp än svarta låter jag vara osagt men det beror väl isf också rätt mycket på antalet muslimer vs. svarta (jo, jag vet att det finns ganska många som är både och).

Ogre skrev:
Frågan är bara borde inte George W Bush hetsa upp sig och bombhota något land med svåruttalat namn för att det ritas karikatyrer på honom?

George W Bush är som tur är inte en helig figur i en religion med över en miljard anhängare. Vissa verkar dock (vilja) tro det.

Fredr28 skrev:
Fick inte ihop din ekvation.

[...för dessa enl. mitt tycke längre ställda människor. ] + [...behandla andra som du själv vill bli behandlad ] = Du vill att andra skall behandla dig som lägre stående då eller :va
Det var nog egentligen ingen ekvation, mer en grundläggande attitud.

Visst är det fel av mig att kalla de för mindre värda människor, men så länge de tar sig rätten att få för sig att spränga oskyldiga folk i luften så platsar de inte på min beskrivning av en värdig människa.

Sen är det ju så att ingen är perfekt....men jag tar inte och spränger bussar och parkerar flygplan på 50:e våningen för att få min vilja igenom.

Last edited:
Coola Ola skrev:
För att vara seriös så är muslimer en väldigt utsatt/utpekad grupp i t.ex. USA.

Konstigt. Amerikaner i Jemen har det lite hett om öronen också har jag hört. :gnissla
Men inte fan utsätts gemene muslimen för några hemska övergrepp i USA, möjligen enligt Ung Vänster eller någon annan klubb du är med i.

*sucka*
Jag förstår för allt i världen inte hur man INTE ifrågasätter omdömet hos muslimer som löper amok världen över pga några teckningar på en pedofil/mördare... :huvet

EDIT: Högste andlige ledaren för denna fredliga religion satte ffs på en liten flicka.. :4skrika

Coola Ola skrev:
För att vara seriös så är muslimer en väldigt utsatt/utpekad grupp i t.ex. USA. Om de utsätts för fler direkt övergrepp än svarta låter jag vara osagt men det beror väl isf också rätt mycket på antalet muslimer vs. svarta (jo, jag vet att det finns ganska många som är både och).

Nu har väl iofs överdrivit exemplet en aning och försökt få mig att framstå som om jag menat att muslimerna är lika förföljda som judarna under 30:talet vilket aldrig varit min tanke.. Däremot är det som du säger så att muslimerna är utpekad som grupp i mer eller mindre hela västvärlden sedan 11: september.. Attityden här på SH är ett typexempel. brända moskéer och misshandel är andra exempel och diskriminering bl.a. när de försöker resa med flyg likaså..

Ja, Markus. Judar drabbas ofta de med. Utmedpackarna har sällan den mentala förmågan att skilja på muslimer och judar eller någon annan för den delen som passar in när de är på jakt efter lämplig syndabock om någon avart i mellanöstern ställt till med något..

JoUh skrev:
*sucka*
Jag förstår för allt i världen inte hur man INTE ifrågasätter omdömet

Jag förstår de som protesterar och bojkottar danska varor.. Det är inte märkligare än att Amerikaner döper om pommes frites till Freedom Fries eller bojkottar Jeanette Jackson p.g.a. en bröstvårta.

Jag förstår däremot INTE de som kastar sten på biståndsarbetare eller mordhotar och begår andra våldsamma handlingar.

Jag förstår heller inte de som drar samtliga muslimer över en kam och ställer sig helt oförstående till alla reilgösa yttringar och idiotförklarar varenda person som känner sig kränkt av bilderna...

korvgubbe skrev:
Ja, Markus. Judar drabbas ofta de med.

Vad svarar du på nu, vilka länder de var förföljda i eller varför liberaler är så fula?

Nu släpper jag inte ovan två frågor ännu, men jag adderar en:
Tror du att det är farligare att vara muslim i genomsnittligt västland än att vara amerikan, dansk eller israel i genomsnittligt mellanösternland....?
Och ändå är det de som är förföljda, du är för mycket.

LocDog skrev:
men så länge de tar sig rätten att få för sig att spränga oskyldiga folk i luften så platsar de inte på min beskrivning av en värdig människa..

Håller med till 100%, tycker inte om de personer som spränger andra människor i bitar, men jag har svårt att gruppera dem.

LocDog skrev:
Sen är det ju så att ingen är perfekt....men jag tar inte och spränger bussar och parkerar flygplan på 50:e våningen för att få min vilja igenom.

Det vore trevligt om alla resonerade så.

JoUh skrev:
EDIT: Högste andlige ledaren för denna fredliga religion satte ffs på en liten flicka.. :4skrika

Ja, och i antikens rom ansågs sex med unga pojkar oerhört fint! I dessa områden och tider utvecklades många begrepp som demokrati o.s.v.
Bl.a. Sokrates ansåg detta utomordentligt passande!

Markus skrev:
Vad svarar du på nu, vilka länder de var förföljda i eller varför liberaler är så fula?

Tror du att det är farligare att vara muslim i genomsnittligt västland än att vara amerikan, dansk eller israel i genomsnittligt mellanösternland....?

Om man räknar antalet övergrepp så är det otroligt mycket farligare att vara muslim i ett västland än västerlänning i "ett genomsnittligt mellanösternland", tror jag.

Markus skrev:

Nej, jag tror absolut inte det är farligare... Men de genomsnittliga mellanösternländerna gör heller sällan ansrpåk på begrepp som mänskliga rättigheter och demokrati o.s.v.... Det är inget försvar av dessa mellanösternländer. Jag tycker det är illa när det existerar ett kvinnoförtryck och saknas demokrati och mänskliga rättigheter.

Däremot tycker jag det är extremt förvånande att så många i demokratiska, fria länder som Sverige är så benägna att svartmåla och så snabbt börja avsky alla som de kan sätta den gemensamma nämnaren "muslim" på..

korvgubbe skrev:
Ja, och i antikens rom ansågs sex med unga pojkar oerhört fint! I dessa områden och tider utvecklades många begrepp som demokrati o.s.v.

Fast det säger väl inte så mycket om moralen hos dagens religiösa ledare? Att det var rätt då betyder ju inte att det är rätt nu.

@JoUh: Du är medveten om det enorma antalet kristna präster som förgripit sig på barn? För några år sedan rullades det ju t.ex. upp en stor peodfilskandal inom amerikanska (katolska? protestantiska, antagligen men jag minns ej) kyrkan.

korvgubbe skrev:
Nej, jag tror absolut inte det är farligare...

Men i vilka länder pågår då de här fasliga övergreppen? Kom ihåg, fortfarande plural.

korvgubbe skrev:
Däremot tycker jag det är extremt förvånande att så många i demokratiska, fria länder som Sverige är så benägna att svartmåla och så snabbt börja avsky alla som de kan sätta den gemensamma nämnaren "muslim" på..

Det låter ju konstigt, att det skulle vara så många som avskyr dem men samtidigt har en ordning som gör att vi har europas största muslimska befolkning per capita, undantaget: tadaa - turkiet.

Jettekonstitt.

Fredr28 skrev:
Håller med till 100%, tycker inte om de personer som spränger andra människor i bitar, men jag har svårt att gruppera dem.
Synd att man gör det tycker jag med, men de är de som vill leva tillsammans och de som inte vill i två grupper.

Fredr28 skrev:
Det vore trevligt om alla resonerade så.
De skulle onekligen lösa en del världen över

korvgubbe skrev:
I antikens säger du...Vi kan se tillbaka på romarna och fördöma dessa handlingar.
Vad får du för svar om du frågar muslimer om Mohammeds pedofili? Där har du något att göra till helgen...
De svar jag fått var "eeh.." och huvud-/axel-skakning.

Demokrati utvecklades ur dessa områden tider. Hur ser det ut för demokratin i den muslimska världen tex?

Coola Ola skrev:
@JoUh: Du är medveten om det enorma antalet kristna präster som förgripit sig på barn? För några år sedan rullades det ju t.ex. upp en stor peodfilskandal inom amerikanska (katolska? protestantiska, antagligen men jag minns ej) kyrkan.

Hände ju i Sverige för inte så länge sedan då Jehovas vittnen försvarade några pedofiler.

Coola Ola skrev:
Vad har det med saken att göra?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...