Muhammed bilder?

Markus skrev:
Du den där försonliga attityden kan du lägga ner direkt om du ska dunka mig i ryggen. :fakta
Det är attack, attack, attack som räknas inte attack, smör, attack, smör.
Comprende? :mad:

:hej

Haha, vet inte vad det är som har flugit i mig. Solen sken i morse & jag hörde ett fågelkräk kvittra + att det är fredag. Vet inte vad som händer. :rullandeu

Markus skrev:
Ej att förglömma är heller de hundratusentals muslimer i sverige som lever under svåra former av förtryck och förföljelse.
Fast de handlar ju om deras egna folk dumheter och skruvad tro på livet som helhet.

De är fullövertygade om att det ska vara på ett visst sätt, tex. att kvinnor ska bära slöjor och vara helt undervärderade mannen i alla lägen.

Om dom själva kanske kunde reda ut sina egna religionsuppfattningar och värderingar så skulle ju inte alla de stackars människor (majoriteten kvinnor) behöva leva i skräck varje dag för att deras egna föräldrar och syskons vill släcka deras liv.

Jag saknar total respekt för dessa enl. mitt tycke längre ställda människor. Och vart fan (inte riktat till dig) står det i Koranen att man ska mörda folk hur som helst, just för att de är av annan uppfattning och/eller vill gå sin egen väg.

Den tror jag att religionen i sig är den utan tvekan största orsaken till krig i vår värld, detta så långt tillbaks som möjligt går i människans historia.
Utan olika religöstro så skulle väldigt många krig kunnat avstyras, visst även om det inte skulle finns några religioner så skulle folk säkerligen tycka olika. Det är bra, men när det blir alldeles för principfast som tex. vissa delar av islam så leder det tyvärr i massa konflikter, så som att man baxar in DC-10:or i skyskrapor eller bränner, slå, förföljer, mördar, kidnappar andra för att kunna skryta vitt och brett på att man minsann lyckades "klippa" en i det andra "lägret".

Red ut sina egna problem är grunden, kan man inte det så spräng förfan inte en turistbuss med en massa oskydiga bara för att statuera ett exempel.

De enda dom får ut av det är ju sin egen död och att deras land svälter ännu mer just för att självmordsbomarna hemländer hamnar i dålig dager och frys ute på både hjälpsändningar och turister.

Kort och gott - behandla andra som du själv vill bli behandlad

LocDog skrev:
Jag saknar total respekt för dessa enl. mitt tycke lägre ställda människor.

Jag tog mig friheten att rätta din text, samtidigt påtalar jag att jag tidigare försökte få korvgubbe att utveckla sitt resonemang om muslimförtryck i sverige.

Markus skrev:
Jag tog mig friheten att rätta din text...

Wieee! Nu har du ju fått en till lekkamrat. Han och fröken ukinawa kommer snart vara bästisar!

Får man klappa dem?
...är det bara du som får mata dem eller får vi göra det vi med?

Markus skrev:
Först borde du leta lite obesvarade frågor till dig, därefter kan vi diskutera klappning och efterrätt och videospel.

Just ja, jag glömde ju att jag pratade med Mr. "Svarar-alltid-utförligt-på-de-frågor-som-ställs-till-honom" :rolleyes:

korvgubbe skrev:
Just ja, jag glömde ju att jag pratade med Mr. "Svarar-alltid-utförligt-på-de-frågor-som-ställs-till-honom" :rolleyes:

Ja, det gör jag. Om jag missat kanske du kan visa? :)
Jag visar nämligen jäääääättegärna dig. ;)

Markus skrev:
Ja, det gör jag. Om jag missat kanske du kan visa? :)
Jag visar nämligen jäääääättegärna dig. ;)

....Skulle väl iofs mest bero på att det inte längre finns någon som bekymrar sig med att ställa frågor till dig.. :hihi

korvgubbe skrev:
....Skulle väl iofs mest bero på att det inte längre finns någon som bekymrar sig med att ställa frågor till dig.. :hihi

Jo, det kan du skoja om men det är fortfarande du som inte svarar på frågor till dig. Varför gör du inte det, egentligen?
Det beror väl inte på att du tycker olika saker on-/offline va?;)

Markus skrev:
Jag tog mig friheten att rätta din text, samtidigt påtalar jag att jag tidigare försökte få korvgubbe att utveckla sitt resonemang om muslimförtryck i sverige.
Det gör inget, de finns nog både ett och två stavfel med där är jag rädd.

Hursomhelst så är jag inte ute efter att hoppa på någon religion utan den tolkande människan bakom den. Så vitt jag vet så predikar samtliga religioner om fred och samlevnad för alla människor.

Citat:
Inskickat av LocDog
...för dessa enl. mitt tycke längre ställda människor.
Jag menade de som sätter sig själv över deras religion och dess grundläggande tro för att själva skapa vad de själva kallar rättvisa.

Citat:
Inskickat av LocDog
...Kort och gott - behandla andra som du själv vill bli behandlad
Vad var det du inte förstod?

Vad kan man förvänta sig av folk som lägger sitt liv i guds (Allah or whatever) händer? Inte att dom kan tänka själva i alla fall.
Jag har inte mycket till övers för religiösa extremister.

LocDog skrev:
Vad var det du inte förstod?

Fick inte ihop din ekvation.

[...för dessa enl. mitt tycke längre ställda människor. ] + [...behandla andra som du själv vill bli behandlad ] = Du vill att andra skall behandla dig som lägre stående då eller :va

korvgubbe skrev:
Enkel Ja eller Nej fråga till dig Markus:
Har du slutat misshandla din flickvän?

Åh vad du är fånig nu. :)
Jag svarar "Nej"
Nu måste du svara:
I vilka länder utsätts muslimer för förföljelse och övergrepp i sådan omfattning att man kan tala om att de är mer utsatta än någon annan grupp?

Sen slänger jag in en bonusfråga:
Blir man ful av att vara liberal eller blir man liberal för att man är ful?

:rofl

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...