Markus skrev:
Ej att förglömma är heller de hundratusentals muslimer i sverige som lever under svåra former av förtryck och förföljelse.
Fast de handlar ju om deras egna folk dumheter och skruvad tro på livet som helhet.
De är fullövertygade om att det ska vara på ett visst sätt, tex. att kvinnor ska bära slöjor och vara helt undervärderade mannen i alla lägen.
Om dom själva kanske kunde reda ut sina egna religionsuppfattningar och värderingar så skulle ju inte alla de stackars människor (majoriteten kvinnor) behöva leva i skräck varje dag för att deras egna föräldrar och syskons vill släcka deras liv.
Jag saknar total respekt för dessa enl. mitt tycke längre ställda människor. Och vart fan (inte riktat till dig) står det i Koranen att man ska mörda folk hur som helst, just för att de är av annan uppfattning och/eller vill gå sin egen väg.
Den tror jag att religionen i sig är den utan tvekan största orsaken till krig i vår värld, detta så långt tillbaks som möjligt går i människans historia.
Utan olika religöstro så skulle väldigt många krig kunnat avstyras, visst även om det inte skulle finns några religioner så skulle folk säkerligen tycka olika. Det är bra, men när det blir alldeles för principfast som tex. vissa delar av islam så leder det tyvärr i massa konflikter, så som att man baxar in DC-10

r i skyskrapor eller bränner, slå, förföljer, mördar, kidnappar andra för att kunna skryta vitt och brett på att man minsann lyckades "klippa" en i det andra "lägret".
Red ut sina egna problem är grunden, kan man inte det så spräng förfan inte en turistbuss med en massa oskydiga bara för att statuera ett exempel.
De enda dom får ut av det är ju sin egen död och att deras land svälter ännu mer just för att självmordsbomarna hemländer hamnar i dålig dager och frys ute på både hjälpsändningar och turister.
Kort och gott - behandla andra som du själv vill bli behandlad