Motorcyklisterna skall bort från vägarna

Jag gillar ditt sista svar till henne.
Ser verkligen fram emot svaret.

Dr. Martens skatt :)
det vore något...

En ev. kortegedemonstration vore inte fel när snön är borta.
Hoppas man har hoj då.

Verkar som vi har en förrymd sosse i vårt parti ---->>>> Gabriella Norén.

:D

Verkar som vi har en förrymd sosse i vårt parti ---->>>> Gabriella Norén.

:D
Tror egentligen inte hon är varken sosse eller dum i huvudet. Hon har bara fått riktat information från partiets tjänstemän som har ett väldigt avgränsat och smalt syfte. Vilket naturligtvis är oerhört dumt i sig..

Last edited:
Tror egentligen inte hon är varken sosse eller dum i huvudet. Hon har bara fått riktat information från partiets tjänstemän som har ett väldigt avgränsat och smalt syfte. Vilket naturligtvis är oerhört dumt i sig..

Nåt jävla allvarligt fel är det iaf! Att göra så många människor kriminella (vilket vi kommer att bli!) kommer ju också att bli ett effektivt sätt att öka sina skatteintäkter!

Hoppas det blir ngn rikstäckande demonstration i form av kortege

Att tex alla(många) Mc-Klubbar tar tag i detta och startar en kortege även här nere i Skåne och inte bara 1 "Liten" kortege i Sthlm

Plus en massa CREED till snubben som mejlar med Gabriella

/Live To Ride :yoparty
.....Or Die Trying??

Last edited:
1500 begår självmord i Sverige varje år + dom som försöker men misslyckas.
Tror nog det orsakar större kostnader och lidande.
Kanske vore bättre om vår kära politiker försökte åtgärada det problemet istället!

Kanske vore bättre om vår kära politiker försökte åtgärada det problemet istället!
Ja, liksom rökning och vinteridrott med alla skadade knän m.m. Men som nån sade tidigare, det är inte lika lätt...

Jag har läst SMC's remiss-svar och tycker att Bjucken där tar upp ett antal frågor som kräver svar, men det intryck jag fått av träffen på mässan är att man glider undan från de obehagliga frågeställningarna man inte tänkt på. Så klart.

Last edited:
Oavsett kommer de att få in pengar till egna löner, vilket (för mig) verkar vara deras primära syfte. :va

Ja dom bestämmer ju sina egna löner, dessutom motsavarar lönehöjningen ofta vad en arbetare drar ihop på en månad! :huvet
Sånt här elände spär på politikerföraktet per automatik!

- Vi vill att motorcyklisterna skall bort från vägarna.[/B][/I]

Man kan bli bortröstad också, 300 000 mcägare, kanske intresserar sig bilister och andra i frågan, då blir det många, varför trafikanter ska särskiljas och andra kan fortsätta med sina "äventyr", köra båt i fyllan, åka slalom, spela innebandy osv. utan att betala mer för det.

I hur många andra länder har regeringsmedlemmar uttryckt att motorcyklar ska bort från vägarna?

det måste vara någon form av rekord!

Last edited:
HEARINGEN på MC Mässan var en del av SMC:s arbeta i kampanjen UTROTNINGSHOTAD.

Det känns absolut som att flera av politjerna inte har förstått sido effekterna i regeringens förslag (några sku nog kalla detta detta bi-effekter!).

SMC kommer skicka personliga brev till riksdags ledamöterna om det bekymmer vi delar i sakfrågan - samt om problemställninger. Vi kanske ska bifoga några lösningsförslag. Vi anser att det är narurt att SMC som remissinstans blir del av av utrednings gruppen som ska tillsättas.

För 2 veckor sedan har SMC Riks skickad information till distrikts organisationer att UTROTNINGSHOTAD kampanjen kommer att inkludera kortege körninger till Stadshusen över hela Sverige vart vi kommer överlämna namninsamlingen som idag har ca. 38.000 namn.
Samtidigt kommer vi att ha frågor till dom lokale politikera - ala den hearing som nys avslutas på MC Mässan.

Med lite flax kommer vi lägga upp mera video från mötet - så inga kan tveka på eventuelle fakta fel av citat från hearingen.

Nb: Glöm inmte att trafikförsaäkringsförslaget även gills för bilisterna, snöscooter´s - etc-... För varje fordon du ägar ska du skatta och extra försäkras..

HEARINGEN på MC Mässan var en del av SMC:s arbeta i kampanjen UTROTNINGSHOTAD.

Det känns absolut som att flera av politjerna inte har förstått sido effekterna i regeringens förslag (några sku nog kalla detta detta bi-effekter!).

SMC kommer skicka personliga brev till riksdags ledamöterna om det bekymmer vi delar i sakfrågan - samt om problemställninger. Vi kanske ska bifoga några lösningsförslag. Vi anser att det är narurt att SMC som remissinstans blir del av av utrednings gruppen som ska tillsättas.

För 2 veckor sedan har SMC Riks skickad information till distrikts organisationer att UTROTNINGSHOTAD kampanjen kommer att inkludera kortege körninger till Stadshusen över hela Sverige vart vi kommer överlämna namninsamlingen som idag har ca. 38.000 namn.
Samtidigt kommer vi att ha frågor till dom lokale politikera - ala den hearing som nys avslutas på MC Mässan.

Med lite flax kommer vi lägga upp mera video från mötet - så inga kan tveka på eventuelle fakta fel av citat från hearingen.

Nb: Glöm inmte att trafikförsaäkringsförslaget även gills för bilisterna, snöscooter´s - etc-... För varje fordon du ägar ska du skatta och extra försäkras..

Det är alltså mycket VIKTIGT att så många som möjligt skriver på "Namn-insamlingen":va

Nejdå, ingen risk att vi glömmer det. Men det verkar som att man försöker tysta ner den biten för att inte väcka dessa intressegrupper.

Tycker det är otroligt att man ska behöva citera våra politiker med film och bild för att de ska stå för vad de säger. Tala om förtroendekris...

För er som inte läst SMC's remiss-svar: http://212.85.74.60/upload/SMC centralt/Dokument/remissvar/remissvar Fi2006_7141.pdf
Det är varken svårt eller jobbigt att läsa :)

Det som är tråkigt i sammanhanget är ju att det är "vi" som vill göra rätt för oss och samtidigt är någorlunda rutinerade/duktiga/försiktiga förare som hamnar i kläm (jag menar: de som ändå kör o- eller skenförsäkrat börjar ju knappast försäkra sina hojar när priset höjs, eller hur?).
Jag är kille, 25, kör 4000 mil om året med bil och mc. Under min tid som körkortsinnehavare har jag aldrig orsakat eller varit med om någon olycka som något försäkringsbolag behövt betala för, och har, eftersom jag inte skenförsäkrat, blivit rövknullad på 8-12000 kr per år av olika försäkringsbolag (nu är det ännu "bättre", för jag har helförsäkring på Bullen, så där ryker 1600 spänn varje månad jag har den påställd).
Jag blir liksom lite lätt förgrymmad, eftersom jag inte känner igen mig i epitetet "farlig förare", och eftersom jag tar hand om mina älsklingar kan man inte riktigt räkna dem som "farliga fordon" heller.

Men hey, det är lugnt, jag har ju cykeln avställd så mycket på året, så en månad hit eller dit gör ju inte så mycket (det är vad 34% skattepåslag gör på min trafikförsäkring...). :huvet

Rent ut sagt.......

Vore det inte dags att "vännerna" i HA hälsade på hemma hos den där tanten och gav henne samma slags lektion som de brukar ge dåliga betalare i inkassoverksamheten?:tummenupp

Snäll ta bort tummenupp !!!!!!!!!!!!!!! Skärp dig!

Mitt förslag är att alla som känner sig emot Gunnillas "förslag" är att skicka ett mail till henne, och förklara att de helt enkelt är emot hennes "förslag".
Vi lever i ett demokratiskt land och det är "folket" de skall lyssna till.

Jag har mailat kärringen:tummenupp

Hoppas bara att du kallade henne för rätt namn, Gabriella heter hon :)

moderaterna vill visst åka mc ensamma på vägerna.... uppleva ungdommen dom aldrig fick leva

visst, jag själv med många andra, ligger säkert sömnlösa ibland och undrar hur ens familj skulle reagera om man själv gick bort...eller för att man tänker på en kamrat som gått bort, eller någon som hamnat i rullstol.

Men det skiter man i när dagen gryr, jag väljer vad jag vill pyssla med, och jag räknar med att krossa en å annan kota innan jag fyller 30, jag kanske tom dör, vem vet. Men fuckit, det är en grym värld vi lever i, vissa dör i självmordsattentat istället. Eller i väntan på en hjärttransplantation. Vad är det som säger att ett långt svennson-lib ger tillfredställelse?

Tror de flesta ändå är medvetna om att 2007 kanske är sista sommaren.. somliga kanske inte får se sitt barn växa upp, eller kör av påväg till jobbet i normal fart, man vet aldrig. är man med i leken så.... odds finns till allt, ställ, hjälm, platta å nykterhet ökar oddsen för att klara sig, men när väl oturen är framme så är den. ett kedjehaveri på bulten, eller punka, vilda djur, vad som helst. hur många har inte fått bakhjulssläpp i rondell pga av glykol-spill... men klarat sig fint pga av låg fart. kör man ist gamla E4an södergående, normal marchfart 180 + glykol = goodbye.. en ny rip-tråd och godnatt.

Spela roll om man har ställ eller kör hd, kör sm eller fighter eller sporthoj, man är oskyddad, å fler kommer dö hur jävligt det än är. och det ta inte slut sålänge man kör.

Att utomstående reagerar som dom gör är väl bara naturligt och visar medmänsklighet, morsan har jobbat på akuten, klart som fan hon hatar hojar och sett mer än oss, hur trasig en människa kan vara. men skitsamma, låt dom tycka, låt dom höja premier, fuckit. till slut åker man utan försäkring. och sålänge dom inte kan beslagta ens hoj ur garaget, för olaga fordon-innehav, så är allt lugnt, eller hur? ser det som ganska osannolikt att dom ska beslagta 300,000 hojar ur svenska garage. sålänge dom inte har rätt till det, så kan vi smiska vägarna, ok.

Fattar inte varför alla är så nojjiga, som små barn som kanske inte får lördagsgodis för att dom gjort ngt fel....då snyltade man lösvikt när päronen var borta vid charken!

ryck upp er fan

Åk hoj, ha kul, skit i vad andra tycker eller tänker. Eller börja spela schack istället, fast det finns risker där med..

:huvet

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka