Motorcyklisterna skall bort från vägarna

Ibland undrar man om man inte skulle göra som bönderna gjorde i Frankrike när makthavare får lite för fritt spelrum. Parkera alla våra hojar på E4:an i en dag eller två för att visa sitt missnöje.

& detta drabbar ju inte bara oss utan även ungdomar med bil etc. Dra med dem också så kommer det nog bli riktigt märkbara effekter.

& detta drabbar ju inte bara oss utan även ungdomar med bil etc. Dra med dem också så kommer det nog bli riktigt märkbara effekter.

Jag tycker systemet idag är tråkigt, jag t ex har "egen" bil som inte står på mig pga av försäkringen. Det känns illa, jag hade gärna haft bilen försäkrad på mig men det känns inte som ett alternativ. Bågen däremot är det lite svårare att motivera ett liknande beteénde i samband med en eventuell olycka. Men det är absolut ingen billig hobby, än dyrare när man inte fyllt 25. Jag undrar när staten tycker att man blivit myndig.

Jag tycker systemet idag är tråkigt, jag t ex har "egen" bil som inte står på mig pga av försäkringen. Det känns illa, jag hade gärna haft bilen försäkrad på mig men det känns inte som ett alternativ. Bågen däremot är det lite svårare att motivera ett liknande beteénde i samband med en eventuell olycka. Men det är absolut ingen billig hobby, än dyrare när man inte fyllt 25. Jag undrar när staten tycker att man blivit myndig.

Håller med, man blir straffad bara för att man är ung. Du behöver inte ens orsaka någon olycka för att få den sämsta premien. Det positiva är väl att dem flesta bolagen kör bonusystem och har du kört skadefritt ett visst antal år sjunker premien ganska mycket. Dessutom kommer fler och fler specialförsäkringar ju äldre du blir. Men är du under 25 är det bara att bita i det sura äpplet som det ser ut just nu.

Hehe.. civil o lydnad ger inte så höga politiska poäng, men man kan vinna folkets gunst i alla fall. Det finns ett klassiskt exempel med en just fransk bonde som fick en väg dragen över sin mark, blev vansinnig och åkte till stadshuset med 20kbm skit i spridaren, backade upp mot trappan och drog igång. han avslutade med att bryta av nyckeln i låset oxå..

Skulle man kunna vinna folkets gunst genom att "tårta" Gunilla då ?
kanske skulle hon vakna lite med en halv gräddbakelse i nyllet !:D

"Ja du, verkar som att priset är alldeles för högt för att det ska kunna beräknas.
"Vart går gränsen för det då?"
"Runt 100 000 kronor"

/ Pojken med den krossade barndomsdrömmen. :(

En gissning på 19 år gammal, Körkort -06, Monster 695-2005 = Hel 10165:- på Bilsport-mc

Man skall aldrig deppa ihop totalt efter att bara ha ringt 1 bolag.

Last edited:
Min tolkning av hela det här förslaget är att bara gräddan i sverige skall få köra sportbil/sporthoj, för alla vet ju att ju mer pengar man har desto säkrare förare blir man. Alla farliga förare är ju fattiga, så dem kan vi straffa bort ur trafiken helt enkelt.

Fyfan vad idiotiskt, att sortera bort folkgrupper baserat på hur mycket pengar de tjänar, inte på den faktor som egentligen avses, säkerhet i trafik.

Detta kommer nog inte att drabba mig helt katastrofalt, jag tjänar rätt OK och är gammal gubbe, och har inte varit inblandad i någon olycka sen jag fick KK nångång på 80-talet, men fan, jag kan ju ha roligare för pengarna, och anser att det här är en helt tokdum metod att hantera trafiksäkerhet på.

En gissning på 19 år gammal, Körkort -06, Monster 695-2005 = Hel 10165:- på Bilsport-mc

Man skall aldrig deppa ihop totalt efter att bara ha ringt 1 bolag.

Dom skulle ha 25 lax för en trafikförsäkring på min som är från 96

Håller med så mycket i det du skriver. Jag är 30 idag men försäkrar fortfarande inte min bil på mig själv, trots kk i 12år. Det är helt vridet....när blir man "stor" nog att äga sina egna prylar. Hojen har jag på mig själv dock.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT