Rysk invasion. Jaha Svenska armén?

Vad i hela fridens namn ska ryssarna in hit o göra?
den jag är rädd för är USA, då det är dom som startat majoriteten av alla krig dom senaste 200 åren. ¨

Jag kan varmt rekommendera en världsatlas. Det verkar som att en del saker man kan lära sig av att titta i en sådan kommer att förvåna dig! :tummenupp

Jag kan varmt rekommendera en världsatlas. Det verkar som att en del saker man kan lära sig av att titta i en sådan kommer att förvåna dig! :tummenupp

Kanske skulle skicka en sådan till försvarsmakten så de får koll på var Afghanistan ligger någonstans. :D

börjar ni få ryssfrossa nu :va

Det försöket till poängfiske fungerade inte på trådens första sida heller.

orkade läsa 2 rader. Minns när en del hade rysskräck på 90-talet. :näsblod

finns väl risk för att tyska trupper vill försvara ledningen, såväl som engelska....

Kamrat! Det är med stor beundran vi i Partiet... förlåt... den folkvalda ledningen... ser hur ni oförväget förnekar alla geopolitiska skillnader mellan Moder Ryssland och stater som England och Tyskland, i tappert trots mot alla föreliggande fakta!

Ni kommer att i sinom tid belönas storligen för era insatser. Kanske kan ni till och med få en egen Trabant (tryckt på högkvalitativ wellpapp, viss montering erfordras - batterier ingår ej).

Mvh,
Ordföranden

P.S. Jag hoppas verkligen att det här går iväg som ett privat meddelande och inte som något de kontrarevolutionära krafterna här på forumet kommer att kunna läsa...

Kanske skulle skicka en sådan till försvarsmakten så de får koll på var Afghanistan ligger någonstans. :D

Bunny-pancake.gif

Last edited:
Det försöket till poängfiske fungerade inte på trådens första sida heller.

Kamrat! Det är med stor beundran vi i Partiet... förlåt... den folkvalda ledningen... ser hur ni oförväget förnekar alla geopolitiska skillnader mellan Moder Ryssland och stater som England och Tyskland, i tappert trots mot alla föreliggande fakta!

Ni kommer att i sinom tid belönas storligen för era insatser. Kanske kan ni till och med få en egen Trabant (tryckt på högkvalitativ wellpapp, viss montering erfordras - batterier ingår ej).

Mvh,
Ordföranden

P.S. Jag hoppas verkligen att det här går iväg som ett privat meddelande och inte som något de kontrarevolutionära krafterna här på forumet kommer att kunna läsa...

Bunny-pancake.gif
Du borde skickat medelandet via Kamrat vice sereterare för elektronisk propagande.

Det är ju ganska nojjigt att tro att gasledningen skulle ha någon större betydelse för landets säkerhet.

Skämtar du? Jag hoppas det iaf, även om jag är en smula osäker..

gasledningen är inte ett ryskt egenintresse, att ryssarna skulle helt plötsligt få för sig att bli mer fientliga mot Sverige pga den är väl ganska långsökt.

Ptja, har väl ingen hävdat heller. Däremot att den skulle kunna utgöra en väldigt lämplig ursäkt, både för att ha en militär närvaro till att börja med och för att utöka denna militära närvaro. Gängse benämning i de sammanhangen brukar vara "buffertzon för att skydda vitala intressen" eller motsvarande.

Afghanistan var det, ett projekt som förmodligen påverkar Sverige mer än en gasledning.

http://playrapport.se/video/1772096

"Den här videon är tyvärr inte tillgänglig"? Det var för djupt för mig. :D

Last edited:
Ptja, har väl ingen hävdat heller. Däremot att den skulle kunna utgöra en väldigt lämplig ursäkt, både för att ha en militär närvaro till att börja med och för att utöka denna militära närvaro. Gängse benämning i de sammanhangen brukar vara "buffertzon för att skydda vitala intressen" eller motsvarande.

visst men det är inte troligt då nog väldigt få skulle ha intresse att skada ledningen i närheten av Sverige, troligt att ryssland inte heller ser Sverige som fientlig.

visst men det är inte troligt då nog väldigt få skulle ha intresse att skada ledningen i närheten av Sverige, troligt att ryssland inte heller ser Sverige som fientlig.

"Pang", sa det vid ledningen. Oklart vem som låg bakom.

Två dagar senare:

"This is a war on terrorism. You're either with us or against us."

Sedan en förfrågan om att få bygga en bas på närmaste landplätt... med eller mot?

Ingen ursäkt kanske, men en orsak. Man behöver inte se oss som fientliga för att vilja ha vårt territorium. Finnarna har ju visat tidigare att de inte släpper en jävel över bron. Sverige torde vara ett lättare brohuvud att ta. Att Finnarna sen skulle klara trycket av att ha Ryssen på två fronter är osannolikt. De skulle antagligen vika ner sig utan att det behövdes större militära påtryckningar efter det.

Jag säger inte att det kommer att inträffa imorgon eller ens någonsin. Men att räkna bort möjligheten helt, det är att stoppa huvudet i sanden. De skulle mycket väl kunna göra det, om de fick för sig att de av olika anledningar vill:död

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT