Monster eller Vstrom?!?!?!

haggeman_86

vem f* uppfann vintern!?
Gick med
1 Mar 2009
Hoj
ER-6n -08
Tänkte bara höra om det är nån som kan hjälpa mig lite.
sitter här o väljer mellan en Ducati Monster och Suzuki Vstrom.:va

hur är det och skjutsa på en Monster?
för flickvännen vill ju med åka ibland...

visst en vstrom verkar vara riktigt bekväm och så men är den så rolig o köra?
är det mkt skillnad på en 650 och en 1000 vstrom?

jag tycker personligen att monstern är ballare på många fler sätt :)

Rakt såhär så tycker jag du ska jämföra Monster med SV:n istället, dom motsvarar varandra mer...

Jag tycker det är två olika hojar för två olika syften. Ska du bara skjutsa då och då och inte särskilt långa sträckor så duger monstret men skall ni ge er ut på längre utflykter eller t.o.m göra kortare touringförsök så hade jag nog rekommenderat V-Strom.

Själv bytte jag från Monster till Versys som är ett direkt alternativ till V-Strom 650 och ångrar mig aldrig när jag kör, även om det inte går att låta bli att sakna Monstrets look och ljud.

Lämna fruntimmret hemma o ha roligt iställt.

SV:n verkade vara hur bra som helst. ser ju ut att både vara sportig men ändå skjutsvänlig om man säger så. får nog ut och provköra en sån, tack för tipset!

Hojarna är som 2 skilda världar, fundera igenom vad du skall använda hojen till först o främst, sedan skall du även provköra de båda hojarna.

Men ett tips: År 2004 (endast -04) så gjorde Kawasaki ett utbyte med Suzuki, Kawa tillverkade då en egen V-Strom som man kallade KLV 1000. KLV:n är en exakt kopia av V-Strom, KLV:n har tom Suzuki typbrickorna kvar på motor & ram. Fördelen med att köpa KLV:n är att den står lägre i pris, ca 10KSEK. Jag köpte själv en splitterny KLV -04.

Här har du en KLV -04 till salu i Hörby dvs nära dig, 1.700 mil, inkl. packväskor för 49KSEK. http://www.blocket.se/horby/Klv_1000_Billigt_21919893.htm?ca=23_11&w=3 Annonsören skriver dessutom "Säljer den billigt pga arbetslöshet". Kan ev sänka lite till". Mitt råd är bjud annonsören 45KSEK och köp den om den är felfri och du gillar bågen. Lycka till :tummenupp och berätta gärna sen hur det gick!

Äpplen och päron: en naken bushoj och en offroad/touring. På SH lär Monstern ha fler kompisar och jag skulle välja en Monster 1000 alla dagar i veckan. Såvida du inte ska toura regelbundet förstås.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon