Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Felix skrev:Skall iväg till Biltema och tänkte kolla vilka momentnycklar ni rekommenderar samt vilken "range" på dem så att säga.
En stor och en liten tänkte jag att jag nog kunde behöva,
/Felix
Ta deras minsta och nästminsta så klarar du alla skruvar på hojenFelix skrev:Skall iväg till Biltema och tänkte kolla vilka momentnycklar ni rekommenderar samt vilken "range" på dem så att säga.
En stor och en liten tänkte jag att jag nog kunde behöva,
/Felix
AleX skrev:var hittar man billiga sånna?
BiltemaAleX skrev:var hittar man billiga sånna?
Nr:18 skrev:Ta deras minsta och nästminsta så klarar du alla skruvar på hojen![]()
VassegoastFelix skrev:Tack igen! man får snabba svar av dig!![]()
Jag tror att man ska börja användningen av deras nycklar med att slita in dom lite. När jag köpte mina drog jag av gängor i parti och minut, men efter några gångers användning löser dom ut som dom ska.Mattias skrev:Jag har Biltemas momentnyckel för 3/8-fattning. Den funkar OFTAST bra. Den funkade inte att momentdra kopplingsfjäderbultarna med av okänd anledning. Den löste aldrig ut. Tur att man är försiktig i nävarna.
Och vad var det jag skrev tidigare i trådenK-Micke skrev:Jag påminner också om att man bör provdra några ggr med en ny momentnyckel, likaså om den legat oanvänd länge. Dra till den löser ut några ggr först.
Lärde mig det efter att ha dragit av en kamdrevsbult med min sprillans nya momentnyckel![]()
Mattias skrev:Den funkade inte att momentdra kopplingsfjäderbultarna med av okänd anledning. Den löste aldrig ut. Tur att man är försiktig i nävarna.
RG500-Johannes skrev:Tänk också på att det är en stor skillnad på om skruvarna har lite smörjmedel i gängorna. Har dragit av skruvar som jag smort med fett bl.a. Då ska man vara extra försiktig.
/J
BugEyes skrev:Det där med att kalibrera momentnycklar har jag hört talas om men inte fattat, Hur gör man, alternativt vem gör det?
För min del har det handlat om att skaffa dom och hoppas att dom stämmer någorlunda, och hittills har det gått bra. Kanske det är för att jag är feg och låter bli att dra tills den löser ut om det känns som det är för mycket.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |