Köpte min 660 hösten 2019 o den var då kittad med ett 2-1 system o ett DNA steg1
luftfilter(ersätter originalfiltret) i övrigt var den original.
Konstaterade rätt snabbt att den var rätt ryckig på lågvarv o gjorde en del
moddar under vintern som jag hittade på det XT forum som fanns o drevs av XT gurun
Kev i Australien(numera nedlagt)
Det jag gjort på min pillade jag med under vintern så vad som åstadkom mest vet jag inte men nu går den riktigt bra över hela registret!
Det jag fixat på min är:
Plockat bort snabeln till luftfiltret
Monterat ett DNA steg 2 luftfilter(ersätter höger sida på luftfilterboxen,original storlek på insuget är ju löjligt litet)
Monterat Kevs fuel mod,både fuel modden som lurar tempsensorn i luftburken och o2 optimizern
som får den att gå fetare på lågvarv där o2 sensorn jobbar.
Moddat gasrullen genom att slipa ner spåret i början där dragvajern löper vilket ger ett mindre utslag vid små gaspådrag.
Det är också väldigt viktigt att drivlinan är i ett bra väljusterat och tight skick!
Ska man göra rubbet kostar det lite pengar men det är billigt om man jämför vad det
kostar att köpa en PC o bänka.
Öppna upp på insugssidan känns som rätt viktigt också,tror att den är så strypt där pga bullerkrav!