När jag körde XT660 handlade jag mycket därifrån. Fick alltid bra grejor och bra service. Köpte ingen elektronik, dock. Och det var ett antal år sedan. Kan ju gått utför sedan dess iofs...Det mesta otr säljer verkar vara rent skräp. Handlat därifrån tidigare men när man får halvfärdiga grejer och töntiga aroganta svar på sina frågor när man försöker få hjälp av dom. Så röstar iaf jag bort dom med min plånbok.
hm det lät som ett ställe man inte ska handla från ... jag har en annan fråga, passar en annan framskärm ? jag har lite svårt för originalen ( bara min smak )Det mesta otr säljer verkar vara rent skräp. Handlat därifrån tidigare men när man får halvfärdiga grejer och töntiga aroganta svar på sina frågor när man försöker få hjälp av dom. Så röstar iaf jag bort dom med min plånbok.
660:ns problem på lågvarv i orginalskick, är det samma med Teneren?
Låter meckigt, men man klarar det utan bromsbänk?Ja tyvärr.
Köpte min i vintras och är jävligt nöjd. Men jag är också en sån som håller på och härjar med justeringar hela tiden. Byter munstycken och justerar accpumpar som strumpor på mina andra maskiner.
Så med det sagt kunde jag inte släppa detta, men nu har jag fått min att gå klockrent genom lite forskning och testande.
Låter meckigt, men man klarar det utan bromsbänk?
hej å tack för att du fick mej byta drevning å ryckutjämnare det gjorde mycket tycker jag i alla fall .. men det är i vissa lägen på lågfart den vill inte riktigt som jag vill .. hur botade du det? räckte booster plugg ?Ja tyvärr.
Köpte min i vintras och är jävligt nöjd. Men jag är också en sån som håller på och härjar med justeringar hela tiden. Byter munstycken och justerar accpumpar som strumpor på mina andra maskiner.
Så med det sagt kunde jag inte släppa detta, men nu har jag fått min att gå klockrent genom lite forskning och testande.
Hej, jag provade med en sådan här först,
Dynojet O2 Sensor Controller, men den blev inte mycket bättre, tog isär den och där är det ett antal skjutknappar man kan ändra läge på, men jag har inte hittat nånon instruktion på den. Nu har jag något som heter Kew mods på den, en liten dosa med ställbar ratt på men den går inte bra på små trottellyft och låga varv iaf. Har även provat att vrida TPS givaren lite för att försöka lura den. Avslag och sedan lite påslag eller jämn gas under ca 2500-3000rpm är den ryckig, eller hysterisk på jämn gas.
Börjar ledsna nu.
jag skulle väl önska det gick att bara prog om styrenheten å bara slippa en massa fibbelOk härligt att det blev bättre.
Ja du kommer känna stor skillnad på dessa.
Jag köpte min direkt från boosterplug i danmark och fick den på någon dag.
Som ett test köpte jag en enkel o2 eliminator och körde dessa tillsammans. Blev ytterligare bättre.
Men börja med en boosterplug. Det tar 5 minuter och enligt mig värt varenda krona.
Heidenau K60 är bra på grus, Mitas E07 är trevliga på jämnare väg. Du kommer säkert få många förslag…nu en annan fråga ... om däck
jag kör så gott som bara grus/byvägar någon som vill rekommendera däck för sån åkning ?
Var sitter givaren för lampan till neutralläget? Hittar den inte varken här:
...här:Yamaha XT660Z 2012 11D9 EUROPE TENERE 1L11D-300E2 14 CRANKCASE COVER 1 - buy original 14 CRANKCASE COVER 1 spares online
✓access the 14 CRANKCASE COVER 1 schematic✓find Yamaha 14 CRANKCASE COVER 1 spares easily✓OEM parts online availablewww.cmsnl.com
...eller här:Yamaha XT660Z 2012 11D9 EUROPE TENERE 1L11D-300E2 17 TRANSMISSION - buy original 17 TRANSMISSION spares online
✓access the 17 TRANSMISSION schematic✓find Yamaha 17 TRANSMISSION spares easily✓OEM parts online availablewww.cmsnl.com
Yamaha XT660Z 2012 11D9 EUROPE TENERE 1L11D-300E2 19 SHIFT SHAFT - buy original 19 SHIFT SHAFT spares online
✓access the 19 SHIFT SHAFT schematic✓find Yamaha 19 SHIFT SHAFT spares easily✓OEM parts online availablewww.cmsnl.com
Nu gäller länkarna iofs en 660Z, men det är väl samma på R/X?
Åh, många tack!Yamaha XT660Z 2012 11D9 EUROPE TENERE 1L11D-300E2 45 ELECTRICAL 2 - buy original 45 ELECTRICAL 2 spares online
✓access the 45 ELECTRICAL 2 schematic✓find Yamaha 45 ELECTRICAL 2 spares easily✓OEM parts online availablewww.cmsnl.com
Har ju bett dig om jämförelser tidigare, men inte mellan 600 och 660. Tror jag? Men iallafall; Klipp i motorn, sladdvillighet, vikt, smidighet i skogen, komfort, vibrationer, osv... En kommentar från en erfaren, tack!När jag körde XT660...
kedo.com är alltid ett alternativ för XT-grejor.
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |
|
En helt ny Husqvarna!
Bara några kilometer från a... |
|
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024
För sjunde gången i ordning... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Nu har biljet... |
|
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024
Husqvarna TREK 2024 –... |
|
Snart dags för ”We Ride As One”
Den 4 maj är det åter dags ... |
|
Nyheter från skinnjätten Dainese!
Under 80- och 90-talet och ... |
|
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen
”och om du tittar här... |
|
Sex nya MC-stipendiater 2024
För tolfte året bidrar Sved... |
|
Start2Ride tar bron över till Danmark
Efter flera års framgång i ... |