Mediaskatt?

Status
Ej öppen för fler svar.
Markus skrev:
Nej, jag ser intakt ut. Var frågorna för svåra?
Nej det tycker jag väl inte.
Men du kunde väl valt ett bättre exempel på tidning?
Som jag sa innan, ni gillar att dramatisera å måla fan på väggen...

valmers skrev:
Glöm inte att det inte är många år sedan man tvångsanslöts till socialkommunisterna om man ville vara med i en LO-fackförening. Ränderna går aldrig ur.

När jag började jobba kom det en stor kille och tog mig i nacken och sa -Nu ska vi skriva på ett papper, du och jag. Medlemskap i facket, det blev inget med det. :D Sorry lite offtopic

eus skrev:
Vulgärisera är vad de gillar. Herrarna i tokhögern är mycket lika flickorna i tokvänstern - dvs fullständigt omdömes- och sanslösa.

Det blir lätt så när man ställer sig i opposition till allt förnuft, vett och all moderation :lol

eus skrev:
Nej det tycker jag väl inte.
Men du kunde väl valt ett bättre exempel på tidning?

Okej, tänk dig in i vilken tidning du vill då. SvD går bra också.
Poängen är inte vilken tiding det är, poängen är att jag vågar tro att det skulle bli ett jävla liv om staten plötsligt började domdera om folks läsvanor.

EDIT: Och som om det inte vore nog med det, de skickade ut inbetalningskort också.

Ewa Larsson tycker att ett bra alternativ är att alla ska betala - eftersom alla i dag har möjlighet att på något sätt ta del av public service.

Alla vill inte ta del av deras jävla kommunist tv. Det är ju som att jag skulle börja med en radiokanal och sen börja skicka ut avier runt hela sverige för att dom KAN lyssna på den. Nästa val så ska dom bort, bulla säkert :mad:

Bingo skrev:
Vulgärisera är vad de gillar. Herrarna i tokhögern är mycket lika flickorna i tokvänstern - dvs fullständigt omdömes- och sanslösa.

Det blir lätt så när man ställer sig i opposition till allt förnuft, vett och all moderation :lol

Då har ni inte sett tokhögern, här tycker jag det har hållts en lugn och fin nivå, förespråkar iofs inget annat heller. :tummenupp

Markus skrev:
Okej, tänk dig in i vilken tidning du vill då. SvD går bra också.
Poängen är inte vilken tiding det är, poängen är att jag vågar tro att det skulle bli ett jävla liv om staten plötsligt började domdera om folks läsvanor.
Tja, det vore trevligt med en morgontidgning
Ganska billigt hade det nog blivit också

mb skrev:
Svar: ja. Public service är samhällsnytta.

Vill du kanske ta bort skollunchen också när du är i farten? Bli påtvingad en vara som man kanske inte vill ha på det sättet... När jag tänker efter så var den rätt äcklig, hit med mina kronor :rolleyes:

Jag vill förresten inte ha några broar eller tunnlar som byggs för att ni stockholmare ska få 5 minuters kortare restid från jobbet. Jag vill inte vara med i EU heller. Kan jag få tillbaks mina pengar! :mad: ;)

Men borde underhållning klassas som en angelägenhet för landet? Kanske utöka media-avgiften och inkludera bio, tivoli, konserter och annat?

Det handlar bara om att dom[TM] är rädda att tappa makten om media.

eus skrev:
Tja, det vore trevligt med en morgontidgning
Ganska billigt hade det nog blivit också

Jaja, då är vi olika. Jag gillar att välja själv.
Edit:
Skulle man inte kunna ha en lösning där de som inte vill välja får som de vill och de som vill välja får som de vill?

Markus skrev:
Edit:
Skulle man inte kunna ha en lösning där de som inte vill välja får som de vill och de som vill välja får som de vill?
Nä det går inte, man har ju försökt med t ex TV-avgift

Markus skrev:
Edit:

Ur ett strikt filosofiskt perspektiv så går det inte att välja att inte välja.

von reisen skrev:
Då har ni inte sett tokhögern, här tycker jag det har hållts en lugn och fin nivå, förespråkar iofs inget annat heller. :tummenupp
Haha, nu blir jag nyfiken. Synd bara att de beteckningsmässigt skall smitta ner den vettiga högern. Kan man inte kalla dem för kommunister allihop? Bara sådär rakt av :D

benrangel skrev:

Nej, det är bekant. Frågan är om man inte kunde utforma ett system där man inte tvingar medborgare till att ta del av, eller åtminstone betala för, ett informationsflöde de ej anser intressant.

"Avgiftsskyldighet

1 § Den som innehar en TV-mottagare skall betala TV-avgift för mottagaren till Radiotjänst i Kiruna Aktiebolag."

Populärhögern gillar väll att man betalar till ett aktiebolag?

benrangel skrev:

Nä, man väljer ju faktiskt att inte välja.

Men kan man inte lika gärna låta bli att välja från början, isåfall? :va

Bingo skrev:
Haha, nu blir jag nyfiken. Synd bara att de beteckningsmässigt skall smitta ner den vettiga högern. Kan man inte kalla dem för kommunister allihop? Bara sådär rakt av :D

Alla som diskuterat (på högerkanten) här på slutet tillhör ju just den vettiga högern. Kommunister? Det är mycket trevligare om vi inte använder skällsord... :D

Inskickat av benrangel
Ur ett strikt filosofiskt perspektiv så går det inte att välja att inte välja

Kan så vara men en annan mer primitiv tolkning är ju att: inte välja är också ett val, gjort av någon annan, i demokratins förvirrade tjänst. :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back