Med anledning av tidigare diskussioner

Ska man släppa cannabis fritt?

• Antal röstningar
    0
steff skrev:

Vad säger du??

Sitter du här och påstår att Foppa hittar på?

"Oj det var en psykotisk patient. Med den frisyren så har han säkert rökt narkotikum..... Diagnos: Hasch-psykos."

Eller vad då?

ok, diagnosen är reaktiv psykos, i anamnesen dagligt haschmissbruk, personlighetsförändrad efter debut i missbruk.
Eller så är det så att begynnande schizar är benägna att röka på... passa er pott heads...

foppa skrev:
Eller så är det så att begynnande schizar är benägna att röka på...
Exakt liknande resonemang som gör att man måste vara mycket försiktig med att uttala sig om orsakssamband. Annars vore vetenskap enkelt.

finns de nån som kan nåt om cannabis här?.. ni som inte kan ska inte utala er :mad:

Bah,

det hela är väldigt enkelt. Dom som vill röka gör det och dom som inte vill skiter i det. Så funkar det ju idag, oavsett lagstiftning. Personliga preferenser är det enda viktiga. Man gör själv som man vill med sitt liv. :fakta

robbah99 skrev:
Bah,

det hela är väldigt enkelt. Dom som vill röka gör det och dom som inte vill skiter i det. Så funkar det ju idag, oavsett lagstiftning. Personliga preferenser är det enda viktiga. Man gör själv som man vill med sitt liv. :fakta

det var ju ett sätt att se på det hela... ett mycket korkat sätt måste jag tillägga.
det finns normer och regler i ett samhälle som måste följas och respekteras oavsett vad man tycker om dem. :fatta!

Chrille skrev:
Vad säger du??

Sitter du här och påstår att Foppa hittar på?

"Oj det var en psykotisk patient. Med den frisyren så har han säkert rökt narkotikum..... Diagnos: Hasch-psykos."

Eller vad då?

han har psykos. han har thc i blodet. hachpsykos.

eller så kanske som du sa ;) det lät bättre

foppa skrev:
det var ju ett sätt att se på det hela... ett mycket korkat sätt måste jag tillägga.
det finns normer och regler i ett samhälle som måste följas och respekteras oavsett vad man tycker om dem. :fatta!

Aldrig i livet. :D

Kör du för fort ibland ? Vilket statslobotomerat pucko följer lagar till punkt och pricka ?

robbah99 skrev:
Aldrig i livet. :D

Kör du för fort ibland ? Vilket statslobotomerat pucko följer lagar till punkt och pricka ?

Fin inställning, anarkism är ju en bra idé. Du kommer säkert också växa ifrån dom tankarna när du blir äldre. om du inte stannat i utvecklingen av all thc.

Last edited:
foppa skrev:
Fin inställning, anarkism är ju en bra idé. Du kommer säkert också växa ifrån dom tankarna när du blir äldre. om du inte stannat i utvecklingen av all thc.

Eftersom du skriver utan att ha läst hela tråden (den är iofs lång) så säger jag det igen: Jag är ingen galen anarkist och ställer upp på 9 av 10 lagar i detta landet. Såg att du inte vågade svara på frågan din bokstavstroende regimlakej :rofl Åhh, jag e 35 år ifall du undrar.

robbah99 skrev:
Bah,

Visst, det är enkelt att tänka så för någon som inte påverkas av den lagstiftning som råder i dagsläget.

Men är det inte fruktansvärt att folk som inte tar någon skada av sitt bruk skall behöva smussla med det? Att alltid vara rädd för polisen, behöva gömma sina verktyg hela tiden och vara tvungen att ljuga för dem som man älskar. Att behöva köpa sitt röka av kriminella människor som säljer för egna vinstintressen och inte bryr sig om huruvida köparen har uppnått myndig ålder eller ej. Som gärna säljer tunga beroendeframkallande opiater och liknande till folk. Det är inte konstigt att cannabisrökare kommer i kontakt med tyngre droger när personen som de köper av erbjuder köparen kokain framför hasch.

Om man åker fast för narkotikainnehav kan följderna bli böter, fängelse, att få sparken från jobbet, att bli socialt isolerad, att bli intvingad på vård för missbrukare och så vidare...

Så tänk efter igen. Det är inte bara att röka för de som vill det. Vi cannabisbrukare blir konstant diskriminerade och jagade av samhället. Utan någon vettig anledning. Någonting är jävligt fel!

Jag väljer att citera en "känd" Ö-viksprofil vid namn Ove:

"Jag har rökt hasch varje dag i åtta år och jag har aldrig haft några problem med att sluta."

Jag skiter i om folk röker på men att, som vissa vill göra gällande, det är ett gudasänt livselixir är ju trams.

Flamma77 skrev:
De är tyvärr inte enskilda eller ens utförda på samma individ.
Kopplar jag ihop detta med de farmakologiska och medicinska kunskaper jag har, så har jag bilden klar för mig.

Jag tycker att cannabisbrukare är moffiga i huvudet. Med moffig menar jag trött, seg, frånvarande och en aningen flummiga...

Men det är klart, en vetenskaplig undersökning om så är fallet borde ju vara det korrekta. :)

Men det gäller ju fortfarande dom som missbrukar cannabis ?
Hälgrökarna är INTE flummiga som du säger...

Pigalle skrev:
Så tänk efter igen. Det är inte bara att röka för de som vill det. Vi cannabisbrukare blir konstant diskriminerade och jagade av samhället. Utan någon vettig anledning. Någonting är jävligt fel!

Jo jag vet, är en själv. Att myndigheterna lägger pengar på att jaga cannabis är ett skämt.
Rätt sätt är att hjälpa ungdomar med problem innan dom missbrukar droger samt att hjälpa tunga narkomaner att sluta. Kom precis hem från begravningen av min 28 årige kusin som dog i en överdos heroin. Han hade länge försökt få hjälp att sluta, men det finns ju bara 6st platser för vård av unga tunga missbrukare i Göteborg :( Så det blev tji, nu är han död.

Enda frågan jag har är: Varför börja med något man vet är både skadligt och ofta grymt beroendeframkallande??? Som dessutom ofta kostar helvetiskt mycker pengar...

Men det kanske är kul att veta hur det känns att vara hög.. med risk för tragisk utgång :(

Det som är extra synd är dock då andra människor/djur blir utsatta p.g.a. att en människa befinner sig i ett obetänksamt tillstånd och blir "knäpp" (som en del fulla människor) och får för sig att göra olika saker.

Nej har inte orkat/hunnit läsa tråden..

Last edited:
Back