Lurad vid MC köp ?

Svar till lurad vid mc köp.
Vi har gjort fel. När prisskylten tillverkades blev det en -02 i stället för en -01. På alla papper som skrevs på står det -01. Alla servicepapper likaså. När affären gjordes upp avtalades ett pris på motorcykeln.
Men faktum kvarstår det är en -01 och inte en -02.
När kunden i fråga återkom till vår säljare, erbjöds han att lämna tillbaks motorcykeln, men han beslöt sig för att behålla den.
Utöver tidigare uppgörelse fick han nyckel till det begagnade låset han hittat i motorcykeln, samt ett nytt, och då var vi överens.
Det får inte hända att kunder känner sig lurade, och den här gången var alla nöjda och glada tills nu.
Vi erbjöd oss att låta affären gå tillbaks.
Vi gav ytterligare kompensation, utöver rabatterat pris.
Om din kompis och vår kund fortfarande inte är nöjd, ska han självklart höra av sig till oss och hans säljare, vi finns här för honom.

Gunnar Blomgren

AB AVA MC

AVAmc skrev:
Vi har gjort fel. När prisskylten tillverkades blev det en -02 i stället för en -01. På alla papper som skrevs på står det -01. Alla servicepapper likaså. När affären gjordes upp avtalades ett pris på motorcykeln.
När kunden i fråga återkom till vår säljare, erbjöds han att lämna tillbaks motorcykeln, men han beslöt sig för att behålla den.
Utöver tidigare uppgörelse fick han nyckel till det begagnade låset han hittat i motorcykeln, samt ett nytt, och då var vi överens.
Det får inte hända att kunder känner sig lurade, och den här gången var alla nöjda och glada tills nu.
Om din kompis och vår kund fortfarande inte är nöjd, ska han självklart höra av sig till oss och hans säljare, vi finns här för honom.

Gunnar Blomgren

AB AVA MC

Jag har förvisso inte med affären att göra.
Men som den vän av ordningen jag är och med en ifrågasättande ådra i min kropp.

Så undra jag hur ni som företag ställer er till den versionen som presenterats här av köparen/Användaren på forumet?

Jag har personligen aldrig varit/sett eran affär.

AVAmc skrev:
Vi har gjort fel.

Gunnar Blomgren

AB AVA MC

Creds för er attityd i detta fall , tycker att det är viktigt att man kan stå för det man gjort :tummenupp
Ingen ska ha skit om man inte är värd det , forumet har tydligen en effekt på mc-handlarna så de står till svars även här.

Det jobbiga för avaMC är nog att de har med all säkerhet tappat mängder med kunder via detta forumet.. jag går nog aldrig dit efter allt skit jag hört om dem. va ju inte direkt första gången idag..

AVAmc skrev:

Gunnar Blomgren

AB AVA MC

Då är ju allt helt ok, och vi kan sluta spekulera. :tummenupp

Hej AVA MC,

Jag är fullt medveten om att min kamrat var erbjuden att låta köpet gå tillbaka.
Det jag vänder mig emot är nivån på kompensationen. Ett beggat lås med bara en nyckel, osäkert om man vågar använda detta, samt ett nytt lås, som oturligt nog inte ens passar på hojen.

Kul i alla fall att ni läser här. Då har ni en bra möjlighet att få lite mer feedback på vad hojåkare tycker om er firma.

Kul att mc-firmorna reggar sig och skriver. Det har dom jätte mkt att tjäna på. Lika kul är det när Chrolo är o härjar i trådar. Det ger lite jämvikt till sporthoj.com.

Tråkigt med alla som blir lurade ibland är man lite liten mot företag! Vill varna för ett företag! Mc Konsulten i Lidköping!

http://blogg.ngn.nu/index.php/2011/...tt-eller-varfor-inte-handla-nagon-annanstans/

Mvh Alexander

Det är ett annat företag, ett företag som inte finns längre som är skyldig dig delar. Att de inte blev levererade före konkursen kan i rimlighetens namn bero på att de hade fordringar hos leverantörer som inte var betalda och därmed levereras ej heller fler delar.

Om sen det nya företaget beter sig illa, lär väl tiden utvisa.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park