Lagning av vägar?

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
är tyvärr väldigt ofta man får se olyckstrådar och andra diverse trådar om att folk råkat ut för rullgrus osv.

själv tappade jag fästet på bakhjulet häromdagen på grund utav en sådan där smidig lagning i vägen av en "snabel bil" eller vad dom kallas. gick aldrig omkull som tur var men det var en hyffsat obehaglig känsla.

min fråga är dock om det finns några bättre alternativ för hur man kan laga vägarna istället för en så kallad "lagning" av en snabel bil? att först ta dit en grupp som skär upp den gamla asfalten och kör dit grus för att fixa bädden,padda på, ringa asfalterarna så dom kan komma dit med 2 lastbilar varav en kör asfalt och en kör välten och klistret och om det kanske behövs en bil till för gubbarna som skall utföra arbetet ser jag inte hur det ekonomiskt sett skulle hålla i längden.

men finns det som sagt något bättre alternativ till det?

vet ej om det är postat på fel ämne men i sådana fall får gärna en moderator flytta på den.

Klart det finns bättre varianter, men inte så värst många billigare.
Så eftersom döda motorcyklister inte belastar trafiksverkets budget så är det billigaste även det "bästa" i deras värld.

döda motorcyklister är väl okej men att jag ska få underredet av bilen blästrad samt massvis med stenskott tycker jag är skit. min nyvarande bil är ett halvt år gammal och rutan är typ slut :mad:

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien