Lag om reflexväst

Varselkläder ska man vara försiktig med.
Det är lite som blinkande lampor typ blå eller gula.
Det ska ju användas av de som behöver det, inte av alla.
Annars blir ju det som tidigare skrivits lite vargen kommer.
Reflexer i övrigt är jättebra. Tänk om fler kunnat använda det.
Och om fler knuttar tänt ljuset, men det brukar mest vara ett problem för de äldre som tror att batteriet tar stryk så som det gjorde förr då de hade 6 voltsystem..
Ha med en reflexväst är däremot bra.

Och hur mycket syns av reflexvästen om du står framför en kåpförsedd hoj? Jag tror verkan där är synnerligen begränsad.
Eller det är för att man inte ska bli påkörd bakifrån??

Jag gissar på en Morph Suit:
green%20morphsuit
:)

När jag var barn så var det hängande reflexer från fickan som gällde. Då var det så väldigt viktigt att reflexen satt lågt som möjligt så att även halvljus kunde träffa reflexen. Varför ska plötsligt reflexen sitta så högt upp på överkroppen nu för tiden så att bara helljus kan nå dem? :va

Bifogat

• reflex_974263l.jpg
    reflex_974263l.jpg
    14.8 KB · Visningar: 71
Det kommer sluta med att du får byta användarnamn till "Reflexwest". :rofl :D

//J

Vilken moderator är mest lättköpt?

Har någon några komprometterande foton att använda som påtryckningsmedel?

I morgon när West ska logga in möts han av "Finns ingen användare med det namnet, menade du ReflexWest?"

I många länder är det lag att ha med en reflexväst i packningen. Man behöver inte ha den på när man kör men om hojen skulle gå sönder och om man måste mecka vid sidan av vägen så måste den vara på. Det kan jag tycka vara en vettig regel. Men annars bör det väl räcka med dom reflexer och lampor som finns på hojen kan jag tycka. Tanken med reflexvästen när man står i väggrenen är att den ska ersätta triangeln. En reflexväst tar mindre plats än en triangel.

//J

Så har vi det här i Norge när det kommer till bilar. Blir bot om de kommer på att du åker utan... Och Ja av den anledningen att om du kommer fram till en situation där du behöver hjälpa vid en olycka eller själv riskerar att bli skadad. Du gör nämligen ingen nytta om du också ligger i diket. Norge är ett av de få länder där jag har upplevt att man lever enligt HMS hela vägen. Jag kommer att ha den där västen med mig fast jag inte behöver det som mc åkare... Men för min egen skull... Rekommenderar andra att ha det också, ifall du måste stanna eller olyckan är framme... ;)
Men visst jag tror som ni andra... Att ha den på sig i ny och ne... Helt fel inverkan på oss människor... Det är som i början på byggena skulle alla ha orange kläder i skydds syfte... Idag går man med gula! Varför ju för att alla till slut hade orange på sig och ingen reagerade. Dessutom syns gult bäst... Men inte när ingen "märker" den i alla fall! Så lagstifta? Nä det skulle inte jag ha valt nej... Då håller jag mig till det jag har idag... Färgstark jacka och en väst under röven i fall att ... ;)

Ha det gött folkens!

Last edited:
Nä.

Tycker, förresten, att det är konstigt att folk "förväxlar" ( eller skyller på att de "förväxlar" ) motorcykel och moped. Det är ju diverse hastighetsskillnader och skillnad i körstil... Är det 70 eller mer på en väg kör man för fan halvvägs ner i diket om man åker moppe, och fort går det inte heller ( förutom de som pillat lite på dendärpluggen ).

En annan reflex(ion) över den här förväxlingen är att när jag kör moppe händer samma sak. De förväxlar mig tydligen med en moppe, fastän jag kör en, och tror att de hinner ut före, fastän de inte gör det men kör ut ändå. Slikt förbaskat får man tvärbromsa även när man sitter på en riktig moppe, och kan de facto inte bli förväxlad.

Jag funderar på reflexväst men kommer att utgå ifrån att det inte hjälper ett smack, om de nu inte ens kan uppfatta en strålkastare som rör sig mot dem. Jag menar, vad hjälper reflexväst när man möter taxichaffisen jag mötte som svängde ut mot väjningsplikt och tittade åt andra hållet oavbrutet och aldrig ens märkte tvåhjulingen som tvärbromsade bakom honom utan bara fortsatte sin färd glad och obekymrad?

Jag undrar hur grabbarna i detta garage ställer sig till reflex frågan.

Bifogat

• Ha Paris.jpg
    Ha Paris.jpg
    8.7 KB · Visningar: 59
Falukorven får inte plats samt det kommer bli ett otroligt drag på "damerna"(korvgubbarna) när man kommer till Rosen...

Jag visste inte att det fanns räfflade falukorvar ;).. Men! På baksidan av föreslagen dräkt får det ju plats för en reflexremsa vilket skulle göra alla Frassar glada, både grön och reflekterande, vad mer kan man begära? :)

Jag undrar hur grabbarna i detta garage ställer sig till reflex frågan.

Det lättaste sättet för de typerna är väl helt enkelt bara att göra texten på ryggen till reflekterande så klarar de gränsen. Och misstänker att folk blir jävligt passiva när det lyser Hells Angels på ryggen på hojåkaren framför.

Vilken moderator är mest lättköpt?

Har någon några komprometterande foton att använda som påtryckningsmedel?

Du kan kolla med mina tjejer de gillar inte reflexväst heller, de kan vara lite tystlåtna och svårpratade,,,,,,
skyltdocka.jpg

I Sverige har vi ju halvlysen på så vi behöver inga fegvästar på oss när vi kör hoj. Vi får nog den här pisslagen inom ett par år i Sverige också.

Back