Ktm 690 smc-r

Ska man köpa Hammerhead eller modda org och sätta på quickshifter ?


image.jpg


image.jpg ;)
 
Många verkar gå upp på framdrevet. Har en lös bekant i England som provade 14/44 och i stort sett aldrig pratar om annat än att alla borde ha det. Torde väl minska framdäcksslitaget markant om inte annat?
 
Många verkar gå upp på framdrevet. Har en lös bekant i England som provade 14/44 och i stort sett aldrig pratar om annat än att alla borde ha det. Torde väl minska framdäcksslitaget markant om inte annat?

Bekräftar min teori att nerdrevat är kul. Vem vill köra fort på raksträckor med motard?
Har 45-drev på beställning som jag ska testa först innan jag beställer ett 14-drev också.
 
Har ett FMF Powercore 4 som jag hade tänkt slänga på efter 100 mils servicen.
Behövs det någon ny mappning tro eller ska det funka?
 
Fy fan! Lämna in min mc på service och dom konstatera att den gick snålt på färgen på tändstiftet så dom skulle uppdatera programvaran men det gick inte. va visst nån styrbox som var trasig. Kul att vara utan mc nu mitt i sesången! skulle ta ett par veckor sa dom. Med min otur tar det väl hela sommaren :confused:
 
Vad är det för fel... (jo på mig :D)

Kan bara slanga på 1an...?

Testat 2an i allt från 40-70, händer inte ett skit.

Och på ettan måste jag ligga på 30-35km/h runt 4k varv och blippa till, men då kör jag hela växeln ut, får lära mig växla härnäst då...

Men för bövelen det ska ju gå att uiiiiiila på 3-4an också? Jag är en lättviktare till pilot dessutom
 
Vad är det för fel... (jo på mig :D)

Kan bara slanga på 1an...?

Testat 2an i allt från 40-70, händer inte ett skit.

Och på ettan måste jag ligga på 30-35km/h runt 4k varv och blippa till, men då kör jag hela växeln ut, får lära mig växla härnäst då...

Men för bövelen det ska ju gå att uiiiiiila på 3-4an också? Jag är en lättviktare till pilot dessutom

Vad har du för drevning på din?
Köpte du den ny eller beggad? Låter ju nästan som att den är strypt till 25kw..

Jag kunde plocka upp min 690 E på 3an med bara av/påslag.
Gick även att plocka upp den runt 90km/h på 5/6, dock ståendes och med en del ryck..
 
Vad är det för fel... (jo på mig :D)

Kan bara slanga på 1an...?

Testat 2an i allt från 40-70, händer inte ett skit.

Och på ettan måste jag ligga på 30-35km/h runt 4k varv och blippa till, men då kör jag hela växeln ut, får lära mig växla härnäst då...

Men för bövelen det ska ju gå att uiiiiiila på 3-4an också? Jag är en lättviktare till pilot dessutom

Går hojen som den ska? strypt? Jag lyfter min på allt mellan 1-5an utan problem, lite varierande teknik beroende på växel men inga problem att få upp hjulet iaf
 
Vad har du för drevning på din?
Köpte du den ny eller beggad? Låter ju nästan som att den är strypt till 25kw..

Jag kunde plocka upp min 690 E på 3an med bara av/påslag.
Gick även att plocka upp den runt 90km/h på 5/6, dock ståendes och med en del ryck..

Sprillans ny i april. 16(?) tänder fram (original). Jo det var väl det jag trodde...den ska ju orka det.

Går hojen som den ska? strypt? Jag lyfter min på allt mellan 1-5an utan problem, lite varierande teknik beroende på växel men inga problem att få upp hjulet iaf

Inte strypt, kan inte va.

Det enda jag gjort är en WINGS-pipa. Sedan när jag skulle uiiila så bytte jag tändning till läge 2. Men då tyckte jag den blev slöare än läge 3 (standard?).

Kanske är nått mysko.

På 2 hjul går den ju som ett skott. 100 mila-service klar, de sa inget angående slip-on så antog att allt är schysst där.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top