Ktm 690 smc-r

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ser riktigt skoj ut :banana Era hojar måste vare de bästa/enklaste wheelar hojarna som finns nu !

Bosse -Bakhjul :) Rycker upp i 4an ? sådär enkelt :tummenupp

Min Fd Hypermotarrrd 1100 gick upp på 4an ..ibland hehe ialf den va rätt nice för bus men Smc-r verkar grym .
 

mysclaes

Ny medlem
Gick med
10 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
2013 KTM 690 SMC R
Hade tänkt att mappa om min hoj på egen hand med tuneecu, är det någon som har provat någon mapp från deras sida?
http://www.tomhamburg.net/KTM_Tune_list.html

Har ju en Wings pipa på hojen, är det KTM 690 SMC, Enduro R EPT map 2011 model year with Slipon or Silencer set Akrapovic som gäller då?
Eller ska man bara prova sig fram?
 
Last edited:

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Ser riktigt skoj ut :banana Era hojar måste vare de bästa/enklaste wheelar hojarna som finns nu !

Bosse -Bakhjul :) Rycker upp i 4an ? sådär enkelt :tummenupp

Min Fd Hypermotarrrd 1100 gick upp på 4an ..ibland hehe ialf den va rätt nice för bus men Smc-r verkar grym .

haha, Bosse-Bakhjul :) Allt var på fyran förutom sista där jag körde på femman.

Har inget direkt att jämföra med, förutom en Husaberg FE 450 (med endurohjul) som jag körde runt på tidigare, men jag har i alla fall jäkligt roligt på min SMC R :)

Kom upp till mellansverige och bevisa att det inte är fel på hojen utan på mig :D

Vill också kunna uiiiila den på andra växlar än 1an ut....

Som sagt, filma när du försöker :) Är svårt att säga något utan att se det.

I början på min gamla Husa tyckte jag att det kändes som att hjulet var skithögt, men insåg när vi filmade att hjulet var på sin höjd 1 dm över marken...
Började även med att köra på tvåan då det kändes bäst men efter ett tag började jag använda trean istället. Inte jättelång tid efter tyckte jag att även trean tog slut väldigt snabbt och gick upp till fyran. Det var först då det började gå någorlunda bra eftersom man lyckades köra lite längre och det var enklare att utmana mer då det är lugnare, trots högre hastighet.

Rätt intressant att du kan köra på ettan ändå, för ettan är den enda växeln jag inte vågar försöka plocka upp den på... :p
 

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg (Lindome)
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
haha, Bosse-Bakhjul :) Allt var på fyran förutom sista där jag körde på femman.

Har inget direkt att jämföra med, förutom en Husaberg FE 450 (med endurohjul) som jag körde runt på tidigare, men jag har i alla fall jäkligt roligt på min SMC R :)



Som sagt, filma när du försöker :) Är svårt att säga något utan att se det.

I början på min gamla Husa tyckte jag att det kändes som att hjulet var skithögt, men insåg när vi filmade att hjulet var på sin höjd 1 dm över marken...
Började även med att köra på tvåan då det kändes bäst men efter ett tag började jag använda trean istället. Inte jättelång tid efter tyckte jag att även trean tog slut väldigt snabbt och gick upp till fyran. Det var först då det började gå någorlunda bra eftersom man lyckades köra lite längre och det var enklare att utmana mer då det är lugnare, trots högre hastighet.

Rätt intressant att du kan köra på ettan ändå, för ettan är den enda växeln jag inte vågar försöka plocka upp den på... :p

Strulas & Bosse, jag antar att ni är flugviktare?

Det är först nu med 15/45-drevning som jag sittandes kan plocka upp den på fyran. Innan gick det bara när den gick på reserven. Väger knappt 80 i bara mässingen.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
5:an funkade på min -11, osäker på om den var drevad, 6:an hävdar jag är nästintill omöjligt :rodnar

Men 1:an är roligast.

 

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Strulas & Bosse, jag antar att ni är flugviktare?

Det är först nu med 15/45-drevning som jag sittandes kan plocka upp den på fyran. Innan gick det bara när den gick på reserven. Väger knappt 80 i bara mässingen.

haha nej, inte jag i alla fall... 115 kg (185 cm), kanske är det som gör det ;)

Jag är helt övertygad att det bara handlar om teknik. Folk kör ju på bakhjulet med stora och tunga Harley's också.

Skön bild Rigge :)
 

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg (Lindome)
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
haha nej, inte jag i alla fall... 115 kg (185 cm), kanske är det som gör det ;)

Jag är helt övertygad att det bara handlar om teknik. Folk kör ju på bakhjulet med stora och tunga Harley's också.

Skön bild Rigge :)

Haha, det är därför det går. 115 pannor långt bak på sadeln så förstår jag att framhjulet sticker till väders :D
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Funderar på att testa mitt 15 drev som har blivit liggandes.. Kör original 16-42(?) och kan dra upp hojen på 4an med lite timing och ryck sittandes. Över krön är det ju givetvis lättare, där brukar 5an funka ibland dessutom :)

Med Evo2 kitet gäller det ju bara att man ligger över 5500 rpm.. annars är de kört!

På tal om Evo2, är det någon här som bor kring Jönköping och kör utan kamen? Hade vart kul att bytlåna en runda för att känna på karaktären med originalkam.

Beställde däck igår hos min lokala handlare, blev en uppsättning SportSmarts. Såg senare att man får ett nytt Conti Attack SM bakdäck från tyskland för knappt 1000 sek! Kan ju vara värt att slita ut däck på ~300 mil om man får dem så billigt. Riktigt nöjd med det däcket på gata, går ju knappt få det att släppa även från kallt. Har bokat några bandagar framöver och då känns det mer safe med ett däck som man använt innan på bana, hoppas på lite bättre livslängd ur det med.

Fler här som ska köra KTM Club Scandinavia's bandag på Gelleråsen 11/7 ?
 

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg (Lindome)
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Funderar på att testa mitt 15 drev som har blivit liggandes.. Kör original 16-42(?) och kan dra upp hojen på 4an med lite timing och ryck sittandes. Över krön är det ju givetvis lättare, där brukar 5an funka ibland dessutom :)

Med Evo2 kitet gäller det ju bara att man ligger över 5500 rpm.. annars är de kört!

På tal om Evo2, är det någon här som bor kring Jönköping och kör utan kamen? Hade vart kul att bytlåna en runda för att känna på karaktären med originalkam.

Beställde däck igår hos min lokala handlare, blev en uppsättning SportSmarts. Såg senare att man får ett nytt Conti Attack SM bakdäck från tyskland för knappt 1000 sek! Kan ju vara värt att slita ut däck på ~300 mil om man får dem så billigt. Riktigt nöjd med det däcket på gata, går ju knappt få det att släppa även från kallt. Har bokat några bandagar framöver och då känns det mer safe med ett däck som man använt innan på bana, hoppas på lite bättre livslängd ur det med.

Fler här som ska köra KTM Club Scandinavia's bandag på Gelleråsen 11/7 ?

"Kring Jönköping" är ju en definitionsfråga. Götet är ju bara 1,5h bort & jag kör återigen utan racekammen :gnissla
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Jag trodde lödde eventet startade kl 13.00 men du pratade om att samlas 9.30 strulas? Vädret ser för övrigt tråkigt ut för lördag nu...
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top