Ktm 690 smc-r

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Har du bytt mapp själv?

Att läsa ur båda mapparna och ladda på 2st nya samt köra reset tar ca 1-1,5h..

WippaN vart i sverige finns du?

Jorå,många gånger. KTM handlare om några bör ha backuper på mapningar så jag tvivlar på att de läser dem innan. Ladda in 2 mappningar och trycka på startknappen är ju inte mer än 5 min jobb?

Jaha vad har ni fått betala för en 100 mila service.

Som Kraschpucken, ~1150 sek med egen olja. Mc-kompaniet.
 

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
70-nånting mil nu och fortfarande riktigt nöjd =)
Satte på 16-drevet fram och jag tror jag gillar det bättre. Blev som att ha en växel till jämfört med 15-drevet som satt på sen leverans.

Bilder är alltid kul. Borttagna backspeglar, kolfiberskydd på avgasröret och tail tidy är vad som är gjort.

IMG_20130511_124712.jpg IMG_20130511_124742_edit.jpg

Lite tråkigt att min baklampa sprack och mer än halva trillade av när jag var ute och körde idag. Det är alltså det röda runtomkring som gått sönder. Själva dioderna lyser och de lyser rött.
Vänster bakblinkers smälter lite också, får se hur det utvecklar sig... :)
 

Snowman89

Guest
Jorå,många gånger. KTM handlare om några bör ha backuper på mapningar så jag tvivlar på att de läser dem innan. Ladda in 2 mappningar och trycka på startknappen är ju inte mer än 5 min jobb?



Som Kraschpucken, ~1150 sek med egen olja. Mc-kompaniet.

Förvisso så kanske de inte läser ur mappen. Men att ladda in de nya mapparna tar ca 5-10min sen behövs det ytterligare 15min för resetten och ev en ytterligare omprogrammering ifall hojen lägger av..
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
70-nånting mil nu och fortfarande riktigt nöjd =)
Satte på 16-drevet fram och jag tror jag gillar det bättre. Blev som att ha en växel till jämfört med 15-drevet som satt på sen leverans.

Bilder är alltid kul. Borttagna backspeglar, kolfiberskydd på avgasröret och tail tidy är vad som är gjort.

View attachment 385116 View attachment 385117

Lite tråkigt att min baklampa sprack och mer än halva trillade av när jag var ute och körde idag. Det är alltså det röda runtomkring som gått sönder. Själva dioderna lyser och de lyser rött.
Vänster bakblinkers smälter lite också, får se hur det utvecklar sig... :)

Du ska med ut imorgon väl? träff i Hässleholm kl 13.00!
 

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Ort
Lund/Bjärred/Stockholm
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Wohoo!
Äntligen plockade jag ut en sprojlans flong ny en!20130510_141856.jpg923000_591814857509822_215838703_n.jpg
Fick kört av mig 12 mil i alla fall i dag.
Ganska stor skillnad mot gamla 660 smc´n med motorkaraktären, reglage och ELSTART! Haha.
Känslan att få plocka ut en hoj där ingen tagit oskulden på, pillat med eller något annat är som en nyförälskelse=)

Nu åker Leo vince One evo II (ny modell), öppen luftburk och en egenkomponerad mapp ala´ Jonte Engdahl.
Dem har lyckats ta fram en mapp som passar Leo vince och FMF som är öppnare för att förhindra tjuvstoppen =)
Väntar med att dreva om för än jag fått känna ordentligt på den, Gasres på 2 och 3 med originalburk och strypningen kvar så jag blir nog nöjd=):banana
 
Last edited:

mysclaes

Ny medlem
Gick med
10 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
2013 KTM 690 SMC R
Jaha, då har jag mailat Gorazd på Wings, hoppas allt löser sig! Passade på att köpa ett par stövlar och handskar från FC moto, det blev en dyr lördagkväll på 5 laxar :banana
 

Snowman89

Guest
Det är inte bra att hålla koll på den här tråden..
Jag blir bara mer och mer sugen på en 690 igen :D

Den nya SMC-R'en är verkligen ruskigt snygg!
 

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Svenljunga
Hoj
KTM 690 SMC R
Problem med bränslemätaren på min 690 smc r (2013). Visar fullt trots att jag nyss bankade i en 7 liter. Någon som upplevt detta?:va
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Problem med bränslemätaren på min 690 smc r (2013). Visar fullt trots att jag nyss bankade i en 7 liter. Någon som upplevt detta?:va

Lättlöst problem, glöm att det finns en bränslemätare! För det gör det inte :)
Gissar på att du tänker på stapeln jämte temp-mätaren. Reserven tänds när det är några liter kvar (vet inte exakt hur många). Jag brukar nolla Trip1 när jag tankar för att hålla lite koll på hur långt man kört på tanken.

Edit: Du nollar trip1/2 genom att hålla inne SET knappen några sekunder.
 

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Lättlöst problem, glöm att det finns en bränslemätare! För det gör det inte :)
Gissar på att du tänker på stapeln jämte temp-mätaren. Reserven tänds när det är några liter kvar (vet inte exakt hur många). Jag brukar nolla Trip1 när jag tankar för att hålla lite koll på hur långt man kört på tanken.

Edit: Du nollar trip1/2 genom att hålla inne SET knappen några sekunder.

När lampan tänds visas även en tredje tripmätare, "F", som visar hur långt man kört sedan lampan tändes vilket är väldigt smart (om man nu vetat hur många liter där är kvar :p).

Varit ute och kört ett par mil idag med bl.a. Migesson och Alex.J. Mycket roligt! 9 SMC R blev det (+ ett par andra hojar) :)
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Varit ute och kört ett par mil idag med bl.a. Migesson och Alex.J. Mycket roligt! 9 SMC R blev det (+ ett par andra hojar) :)

Sjukt med 9 st SMC-R :D Var är youtube-filmen!?

Var själv ute en runda på 25 mil idag, dock bara med EN annan SMC-R :) Börjar trivas riktigt bra på hojen nu, mer aktiv körning än med 990'in, mycket p.g.a Evo2 kamen som vill ha varv. Men ligger man där så är det förbannat kul!
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Sjukt med 9 st SMC-R :D Var är youtube-filmen!?

Var själv ute en runda på 25 mil idag, dock bara med EN annan SMC-R :) Börjar trivas riktigt bra på hojen nu, mer aktiv körning än med 990'in, mycket p.g.a Evo2 kamen som vill ha varv. Men ligger man där så är det förbannat kul!


Film får någon annan stå för, men här kommer en bild iaf!
 

Bifogat

  • 20130512_140234.jpg
    20130512_140234.jpg
    129.8 KB · Visningar: 390

Migesson

Guest
Ja skitkul var det :yoparty mest bra trevliga motarder :kär tror inte folk sidan om gatorna gilla oss så mycket :musik


575286_10201078993359559_1353866162_n.jpg

601788_10201078992879547_1267673341_n.jpg
 

Migesson

Guest

Det börjar vid 4,40 ;) Jag fastnade med lite, den enda vita SMC-R ;) :yoparty
 
Nyheter
Sherco nya enduroprogram för 2025

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top