Polisen ser inte om du har katalysatorn monterad eller ej.Jo det förstår jag.
Men, om Bosse stoppar mig när jag är på väg till Tuvängen för att köra mig blodig, och ser att Joachims skurkar plockat bort katalysatorn från min KTM, vad säger han då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Polisen ser inte om du har katalysatorn monterad eller ej.Jo det förstår jag.
Men, om Bosse stoppar mig när jag är på väg till Tuvängen för att köra mig blodig, och ser att Joachims skurkar plockat bort katalysatorn från min KTM, vad säger han då?
Förmodligen inte, men min poäng med är om polisen diskriminerar i detta fall. Dvs en 'öppnad' KLX230, mot en 'öppnad' KTM350. Åtminstonne borde ju Bosse höra att något är gjort med KTMen.Polisen ser inte om du har katalysatorn monterad eller ej.
? oooOOOooo? Gå direkt i fängelse utan att passera gå!vad säger han då?
Om jag bygger en motorn som jag tänker mig ca 25kW på vevaxeln som max så väljer jag material som klarar det, men inte så värst mycket mer, 10-15% marginal max.Förmodligen inte, men min poäng med är om polisen diskriminerar i detta fall. Dvs en 'öppnad' KLX230, mot en 'öppnad' KTM350. Åtminstonne borde ju Bosse höra att något är gjort med KTMen.
Jag får intrycket av att 'öppna' en KTM är mer accepterat än detsamma med en KLX230 bara för att "KLX inte är tänkt som en tävlingshoj". Jag menar att motorer är snarlika och att 'öppna' båda motorer *borde* göra skillnad på båda. Men, KLX230 kanske är tillverkad av mjukstål, och inte riktigt gillar att öppnas på samma sätt. Det skulle jag kunna köpa faktiskt, kvalitet på 5-20% marginal o material är ofta avgörande.
Men vad är det som är så svårt att förstå?Förmodligen inte, men min poäng med är om polisen diskriminerar i detta fall. Dvs en 'öppnad' KLX230, mot en 'öppnad' KTM350. Åtminstonne borde ju Bosse höra att något är gjort med KTMen.
Jag får intrycket av att 'öppna' en KTM är mer accepterat än detsamma med en KLX230 bara för att "KLX inte är tänkt som en tävlingshoj". Jag menar att motorer är snarlika och att 'öppna' båda motorer *borde* göra skillnad på båda. Men, KLX230 kanske är tillverkad av mjukstål, och inte riktigt gillar att öppnas på samma sätt. Det skulle jag kunna köpa faktiskt, kvalitet på material är ofta avgörande.

Tackar Chronic.Här har du en 200cc reggad kinesisk offroad för småpengar
Haah, jag köper den, och bryter ner den, om den inte redan brutit ner sig själv.
Nej, hade jag varit intresserad av att trimma motorer och tänja på hållfastheter och toleranser så hade jag inte sålt min kinesmoppe. Den hade en 70cc Lifan-motor som tydligen ska vara en kopia av en klassisk Honda-motor. Och den skulle jag kunnat leka med, till döds om jag ville.
Säger väl så här, jag strävar efter en optimal effekt ur mina motorer, inom toleransen för hållbarhet och avsedd tillämpning. Jag skulle t ex inte trimma mina motorer genom att borra eller ändra något fysiskt på höljet eller inuti. På sin höjd plocka bort detaljer som hindrar luftomsättning, samt kanske det där elektroniska med "mappning" för bränsle-luft förhållandet. Och skulle hålla koll på temperaturer och slitage.
Nej, jag ska inte, jag ska inte röra den under ... sadeln, eller avgasröret eller så. Endast tanka och köra, och byta olja ibland.är du inte intresserad av att trimma motorer så ska du inte försöka med din KLX heller.

|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |