Kawasaki GPZ 600 R -85 svårt att få i Neutralläge

Kawarasson

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2020
Hoj
Kawasaki GPZ 600 r - 1985
Tjena införskaffad mig Kawasaki GPZ 600 R. Jag har problem med att få i N. Ibland är den stenhård och går inte att få i, utan måste döda den med knapp. Någon som har något bra tips på just dessa modellerna? Ventilerna är kollade och ska se bra ut ( inga trattar ).
Skrev ett annat inlägg gällande 1:an och kom på att det var N och inte 1:an :klappar

Tack på förhand :hoppa

Jag rekommenderar att du skaffar en manual med felsökning. Kanske finns en Haynes eller Clymer ?

Vid samma situation på SV650S var det många förslag/punkter i Haynes manualen.
Jag gick igenom den ena punkten efter det andra och kollade om "det felet gällde".
Det gjorde det inte.
Sista punkten på åtgärdslistan med fel "Svårt få i Nollan" var att muttern i centrum på kopplingshuset längst in har lossnat.
Det felet var det. Bara trycka ut låsbrickan, skruva loss muttern med fingrarna (den var så lös) ta ut och banka ut låsbrickan, tillbaka med låsbrickan, planka genom bakhjulet så "hjuleker" låser mot svingen, i med 6ans växel, dit med muttern igen, dra muttern med momentnyckel enligt moment i Haynes, böj låsbrickan. plocka tillbaka alla delar i kopplingen igen. Och problemet var löst.
MEN det var många andra orsaker till svårighet få i Nollan på SV650S i Haynes innan den här muttern......

Last edited:
Last edited:
Kan vara stålskiva i kopplingen som slagit sig lite. Då kan man få sånt fel som att det är svårare få i neutralläget.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti