Svårt att få i växel samt ryckig körning

BikerThom

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2014
Hoj
Kawasaki, zr7s
Hej

Jag har införskaffat mig för inte så länge sedan en kawa zr7s -02 som gått dryga 900mil.
Har kört med den kanske 1 månad, knappt men rätt många mil. Tycker den varit ok men märkt att den är lite ryckig speciellt i lägre växlar. (blivit värre)

Nu till mitt stora bekymmer. Här om dagen när jag skulle ut och köra så märkte jag att det var svårt att få i växlarna. Att växla ner är inga problem. 1ans växel är dock ett bekymmer också. Det är verkligen så man behöver tvinga in den i växel. Svarar inte alls. Är som sten ibland.
Har tänkt lämna in den (ställa av den också) om någon vecka så igentligen är det inte akut men jag felsöker gärna själv så mycket som jag kan. Har kollat oljan naturligtvis, även försökt justera tomgången för att få väck rycket men det hjälpte inte.

Tips/Råd? Tack på förhand

Nu låter det ju som ett mer avancerat fel, men ibland kan ett ivrigt kedjesmörjande medföra att mycket gegga kommer på växelföraren och så småningom ger problem att växla.

Det har naturligtvis inget med ryckig gång att göra, men kan vara värt att kolla rörande växlingen.

Det låter definitivt som att det är dags att justera kopplingen...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti