Kör mc-förare efter andra regler?

Vaddå? Så där kör man ju hela tiden.
Kör man inte skiten ur hojen så ska man fan inte ha sporthoj asså! :fakta

Vilka regler som gäller:

Gymnasiefysik:
F=ma samt Wk=(mv²)/2

Dessa regler gäller både när stoppljuset slår om till grönt,
och när motorcykeln slutar som kylarprydnad på en bil
eller lastbil.

Regeln man behöver komma ihåg oftare är att använda
insidan av pannbenet.

Gustav1 skrev:
Amen vadå....m,,? Tjö man spåtthåjj så ska man gaSa!

Ah, jag menar ju det! Varför pröjsa för massa hästkrafter om man inte använder dom? Hela tiden??? :rolleyes:

Gaffa-mannen skrev:
Vilka regler som gäller:

Gymnasiefysik:
F=ma samt Wk=(mv²)/2

Dessa regler gäller både när stoppljuset slår om till grönt,
och när motorcykeln slutar som kylarprydnad på en bil
eller lastbil.

Regeln man behöver komma ihåg oftare är att använda
insidan av pannbenet.

Vad bra, det gjorde så jag förstod allt. :)
..eller inte. :confused:
Fan att man inte läste fysik i gymnasiet :tummenupp

Enligt vad som stod där så verkade det handla om nån som skulle kört custom istället.
Men historien varkade vara lite överdriven också så vem vet hur det egentligen var.

John Holmes skrev:
Ah, jag menar ju det! Varför pröjsa för massa hästkrafter om man inte använder dom? Hela tiden??? :rolleyes:

Jag använder mina hela tiden(om man räknar kroppen då förstås)
(En 100m löpare utvecklar 3,5hk just när han kliver av start-tjofräsen)
Jag utvecklar väl ett par pigga watt när jag sitter här tillochmed, men jag är lite vridsvag på låga varv, särskilt vid kallstart. :)

sEiKo skrev:
Vad bra, det gjorde så jag förstod allt. :)
..eller inte. :confused:
Fan att man inte läste fysik i gymnasiet :tummenupp

Enligt vad som stod där så verkade det handla om nån som skulle kört custom istället.
Men historien varkade vara lite överdriven också så vem vet hur det egentligen var.

Det hela är rätt enkelt, ju fortare du kör , desto plattare blir du och hoj när du åkt in i bergväggen. :)

Det absolut bästa sättet att minska skaderisken är ju att se till att farten vid kollision är så låg som möjligt. Ett bra sätt göra det på är att anpassa farten, är det en massa små avtagsvägar, husuppfarter, etc med skymd sikt så bör man inte ligga och pressa 200+. Jag kör säkert som en mes enligt flera här, men jag vill gärna leva till morgondagen också, så jag kan överleva det. Dock så har jag precis som 99.9% av alla hojåkare brutit mot hastighetsbestämmelserna, men det gäller som sagt att göra det på rätt ställen.

Även jag tillhör dom 99.9% men i stan kör jag så långsamt som möjligt för annars hör man ju inte twin-mullret:)

japp, man ska tänka på vart man gasar, nu åker ja ju iofs gam-125a så den går ju inte så fasligt fort, men om man tänker gasa som en dåre på en retta eller liknande så ska man hellst tänka på vart man gör det innan så man slipper köra in i bilar som inte hinner se än...det är väldigt tungt att läsa om så mycket olyckor.

Man får ta såna där inlägg med en nypa salt också. 300 km/h, omkörning och vobbel "å det grövsta" i kurva, nära frontalkrock... mkt på en gång där.

berggren_martin skrev:
Man får ta såna där inlägg med en nypa salt också. 300 km/h, omkörning och vobbel "å det grövsta" i kurva, nära frontalkrock... mkt på en gång där.

Jo det insåg jag ganska snabbt, han tog nog i så mycket han orkade för att det skulle låta så illa som möjligt.
Men vem vet, det kanske var gr som var ute på en fullkitad hayaninja med en jetmotor från viggen portad av anders brink?
;)

sEiKo skrev:
Jag använder mina hela tiden(om man räknar kroppen då förstås)
(En 100m löpare utvecklar 3,5hk just när han kliver av start-tjofräsen)
Jag utvecklar väl ett par pigga watt när jag sitter här tillochmed, men jag är lite vridsvag på låga varv, särskilt vid kallstart. :)

Det är som med gamla bilar... det krävs lite sprit för att få de skall gå igång ordentligt...

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back