Köpa kedjespray?

Jag har tröttnat på alla kedjesprayer, alla är kass är mitt nya motto. Jag vill ha kardan! :D

Kört med Motorex länge nu men jag tycker den stänker som helvete på senare tid. Annat recept? Miljöpartiets fel? Kör jag fortare?

Och ja, jag torkar överflöd, sprayar när kedjan är varm, ser till att månen står i rätt fas och allt man ska tänka på.
Mitt sista hopp ser jag i Wurth torrsmörja:
http://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/29605

Läser man omdömmena ser det lovande ut. Har dock aldrig sett den till salu i sverige så det får nog bli att beställa ett par burkar från england och se hur det funkar.

Kedjesmörjning är ju lite av religion, nästan i nivå med motoroljan. Du får ofta olika svar från olika användare om samma produkter.

OKQ8 skvätter satan. Biltemas lika så. Jag kör med Castrol Chain Lube Racing. Tycker den fungerar riktigt bra, dock aldrig kört med den i regn. Rengör och smörjer ordentligt vid varje tvätt, vilket är i snitt var 60:e mil. Slinker in någon mellansmörjning ibland också.

Scottoiler verkar vara en ännu mer komplicerad religon än vanlig spray. En del säger att det är bäst, då säger andra att det stänker satan, då säger de första att den är för generöst inställd... osv.

Jag tycker scottoiler verkar vara för krångligt. Orkar inte mecka på 2 kg bråte på en redan överbelamdrad hoj.

Alla klistriga feta tjocka oljiga sprayer är bara att be om problem.
Skit och elände fastnar i det och det blir förjävla geggigt och behöver rengöras.

Sedan jag började med Profi dry lube så behöver jag i stort aldrig göra rent varken kedja eller fälgar och kedjan håller bra.

würth kedjespray ftw

wuürth kladd, hette den nåt O-2000?
Funkade fin-fint enligt mig.
kladdig som fan och såg int en enda stänka.
Problemet att den är int den lättaste att få tag på.

Nu kör jag castrol, på nåt vis gillade jag wurth bättre, men castroln e också OK.
wurthen e tror jag dyr dock!

edit:
würth drylube heter den:

HHS%20DRYLUBE.JPG

Last edited:
Back