Köpa från USA

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Med tanke på Dollarns låga värde :tummenupp är det ju guldläge att köpa prylar från USA.
Är det nån som vet nåt bra/seriöst ställe att handla ifrån?

Beror väl på vad du är ute efter för "prylar"..

Tänk sen på tullavgift och skatt,då blir det genast lite dyrare..

överallt! Jag har typ köpt en 04 R1 till i delar. Inväntar ett par paket till bara. Sen kan jag bygga ihop en till :D

Lite länkar vore som sagt trevligt, gärna från butiker i Philadelphiaområdet. Har googlat men inte hittat nåt. Kläder o skyddsutrustning borde det ju vara vrakpriser på.

EDIT: O läser man lite nogrannare högre upp i tråde så fanns det ju kopiöst med länkar :kocko :huvet

Last edited:
Swedie skrev:
överallt! Jag har typ köpt en 04 R1 till i delar. Inväntar ett par paket till bara. Sen kan jag bygga ihop en till :D

Så du ska ha en race r1-04 En gat r1-04 Å en stunt r1-04? :banana

Egentligen behöver du inte veta annat än Ebay!

Sök där....o du hittar vad du letar efter, o tänk på att det är många firmor som har annonser där med länkar till själva firmorna.

Tog hem en hoj i sommar utan bekymmer o köpte dessutom från en privatperson.

Ett tips på hemfrakten är: www.nordtrafik.se.
Dom fixade allt åt mig, bara att rulla tummarna.

Ha det

Vad kan man i runda slängar räkna med? Om jag köper en grej för 70 kr i USA:et. Kan man räkna med 140 kr slutpris, med moms, tull och frakt, eller är det för lågt? :confused: :va

Det bästa man kan göra är att be ngn känning köpa den i USA o skicka hem den privat ( OM man nu har ngn känning i USA... :D )
Ett annat sätt att komma runt tull , etc... är att höra med din bästa polare som har eget företag , om han vill ha ett "varuprov! ifrån parts411 t.ex... Det funkar... Jag vet !... :banana

Josafan skrev:
Vad kan man i runda slängar räkna med? Om jag köper en grej för 70 kr i USA:et. Kan man räkna med 140 kr slutpris, med moms, tull och frakt, eller är det för lågt? :confused: :va

Köper man prylar för 5000 SEK är det värt att köpa från andra sidan pölen om prylarna väger mycket. Frakten blir rejält dyr för saker över kilot.

Räkna med en kostnad av ca 12 kronor per dollar när allt är betalt. Skickas prylarna via UPS (bästa sättet enligt min mening, om du inte kan ta det via en polare i USA) kommer paketet direkt hem till dig och du får en faktura på Svensk moms och tull från UPS.

Ok...

Nu tar jag död på nåra myter då....

Alltså...Vi här i världens bästa land har världens....Dyraste frakter!!!

Förutom hela hojar då...som är på tapeten just här...(apropå det..TOTAL fraktkostnad för en/min hoj från USA till Sverige genom Nordtrafik är 500 dollar....OAVSETT öst eller västkust!).

När det gäller andra saker...

Jag har handlat delar i många år från utlandet, framförallt från USA, o för att göra en historia kort, så är det BILLIGARE att skicka från USA till Swe än att skicka INOM Sverige!!

Jag handlar allt, förutom den dagliga maten, på Ebay...det inkluderar dukar till borden,datadelar,bildelar,skivor o naturligvis hojdelar, eller vad som helst som som sagt inte är färskvaror....

Ett exempel...Kostnaden för att min trasiga skrivare från Värmland till Växjö för reparation var 30:- DYRARE än att skicka en ny skrivare från Wisconsin o hit!

Fick i förrgår en komplett växellåda till mina hojar...vikt: 13,2 kilo....fraktkostnad 400:-!...(Kostnad för delarna.....300:-!!!!)

Jämför det med nyss sagda skrivare till Växjö....Vikt c:a 3,5 kilo...kostnad 230:-!

Nåra bekymmer finns det dock....under alla år så har runt vart 25:e paket fastnat i tullen...vilket alltså gör att man får betala tull...

Ett exempel på det då:

Bromskivor fram till en Camry som fastnade i tullen...Inräknat:....inköpspris+frakt från Usa+tullkostnad=Halva priset mot om jag köpt dem i Sverige på Mekonomen!!!

Så...handla er mjölk o era ägg på Konsum...annat köps alltid i Usa...(o lättast på Ebay!)...

Ha det

Kan man om man känner nån i staterna be denna person att gå o köpa en hoj o sen skicka den som gåva typ?? slipper man momsen då?? kan man göra så??? vilke extra kostnader blir det??

:confused:

kawa1300 skrev:
Ok...

Nu tar jag död på nåra myter då....

Alltså...Vi här i världens bästa land har världens....Dyraste frakter!!!

Förutom hela hojar då...som är på tapeten just här...(apropå det..TOTAL fraktkostnad för en/min hoj från USA till Sverige genom Nordtrafik är 500 dollar....OAVSETT öst eller västkust!).

När det gäller andra saker...

Jag har handlat delar i många år från utlandet, framförallt från USA, o för att göra en historia kort, så är det BILLIGARE att skicka från USA till Swe än att skicka INOM Sverige!!

Jag handlar allt, förutom den dagliga maten, på Ebay...det inkluderar dukar till borden,datadelar,bildelar,skivor o naturligvis hojdelar, eller vad som helst som som sagt inte är färskvaror....

Ett exempel...Kostnaden för att min trasiga skrivare från Värmland till Växjö för reparation var 30:- DYRARE än att skicka en ny skrivare från Wisconsin o hit!

Fick i förrgår en komplett växellåda till mina hojar...vikt: 13,2 kilo....fraktkostnad 400:-!...(Kostnad för delarna.....300:-!!!!)

Jämför det med nyss sagda skrivare till Växjö....Vikt c:a 3,5 kilo...kostnad 230:-!

Nåra bekymmer finns det dock....under alla år så har runt vart 25:e paket fastnat i tullen...vilket alltså gör att man får betala tull...

Ett exempel på det då:

Bromskivor fram till en Camry som fastnade i tullen...Inräknat:....inköpspris+frakt från Usa+tullkostnad=Halva priset mot om jag köpt dem i Sverige på Mekonomen!!!

Så...handla er mjölk o era ägg på Konsum...annat köps alltid i Usa...(o lättast på Ebay!)...

Ha det

Använder du dig av nordfrakt som fraktbolag?
Jag funderade på att ropa in ett styre på ebay från usa men då frakten skulle hamna på 100 dollar skippa jag det.

kawa1300. Jag skickar med flygfrakt och t.ex motor o fälgar o diverse ramdelar kostade mig 5000kr at skicka. Var här på 2 dagar. Har även skickat med Fedex grejer jag fick nu i veckan. Kostade runt 3000kr för en hel drös med grejer uppdelat i 3 paket, totalt runt 30kg. Var här på 3 dagar även fast det var ekonomipaket.

Så jag undrar därmed vilket postbolag du använde för att skicka växellådan på 13.2 kg för 400kr. Hur stor? Mina paket var iofs rätt enorma och i med att de (postbolagen) beräknar allting på volym så blev det satus dyrus.

Jag har lite kontakter i USA tänkte faktist t.om dra över dit snart .. Vad e d ni tänkt köpa! ..Själv hörde jag att det fanns hjälmar dära billigt ... nått mer ..tips?

:tomten

/M

Mar skrev:
Jag har lite kontakter i USA tänkte faktist t.om dra över dit snart .. Vad e d ni tänkt köpa! ..Själv hörde jag att det fanns hjälmar dära billigt ... nått mer ..tips?

:tomten

/M
alla MC-prylar är det typ halva priset på, speciellt nu när dollarn står lågt! Bara att köpa vad du än har råd med som du vill ha!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8