jens_rock
SMC Väst - AI
Med tanke på Dollarns låga värde
är det ju guldläge att köpa prylar från USA.
Är det nån som vet nåt bra/seriöst ställe att handla ifrån?

Är det nån som vet nåt bra/seriöst ställe att handla ifrån?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jens_rock skrev:Låter bra.
Men har ni några tips/länkar till bra shoppingsajter?
Letar just efter en slip-on dämpare.
Swedie skrev:överallt! Jag har typ köpt en 04 R1 till i delar. Inväntar ett par paket till bara. Sen kan jag bygga ihop en till![]()
hmm... nu när du säger så. jo det kanske händer faktiskt!Bergare skrev:Så du ska ha en race r1-04 En gat r1-04 Å en stunt r1-04?![]()
Swedie skrev:hmm... nu när du säger så. jo det kanske händer faktiskt!![]()
Josafan skrev:Vad kan man i runda slängar räkna med? Om jag köper en grej för 70 kr i USA:et. Kan man räkna med 140 kr slutpris, med moms, tull och frakt, eller är det för lågt?![]()
![]()
kawa1300 skrev:Ok...
Nu tar jag död på nåra myter då....
Alltså...Vi här i världens bästa land har världens....Dyraste frakter!!!
Förutom hela hojar då...som är på tapeten just här...(apropå det..TOTAL fraktkostnad för en/min hoj från USA till Sverige genom Nordtrafik är 500 dollar....OAVSETT öst eller västkust!).
När det gäller andra saker...
Jag har handlat delar i många år från utlandet, framförallt från USA, o för att göra en historia kort, så är det BILLIGARE att skicka från USA till Swe än att skicka INOM Sverige!!
Jag handlar allt, förutom den dagliga maten, på Ebay...det inkluderar dukar till borden,datadelar,bildelar,skivor o naturligvis hojdelar, eller vad som helst som som sagt inte är färskvaror....
Ett exempel...Kostnaden för att min trasiga skrivare från Värmland till Växjö för reparation var 30:- DYRARE än att skicka en ny skrivare från Wisconsin o hit!
Fick i förrgår en komplett växellåda till mina hojar...vikt: 13,2 kilo....fraktkostnad 400:-!...(Kostnad för delarna.....300:-!!!!)
Jämför det med nyss sagda skrivare till Växjö....Vikt c:a 3,5 kilo...kostnad 230:-!
Nåra bekymmer finns det dock....under alla år så har runt vart 25:e paket fastnat i tullen...vilket alltså gör att man får betala tull...
Ett exempel på det då:
Bromskivor fram till en Camry som fastnade i tullen...Inräknat:....inköpspris+frakt från Usa+tullkostnad=Halva priset mot om jag köpt dem i Sverige på Mekonomen!!!
Så...handla er mjölk o era ägg på Konsum...annat köps alltid i Usa...(o lättast på Ebay!)...
Ha det
alla MC-prylar är det typ halva priset på, speciellt nu när dollarn står lågt! Bara att köpa vad du än har råd med som du vill ha!Mar skrev:Jag har lite kontakter i USA tänkte faktist t.om dra över dit snart .. Vad e d ni tänkt köpa! ..Själv hörde jag att det fanns hjälmar dära billigt ... nått mer ..tips?
![]()
/M
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup