Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

CS125. Med våldsamma 10hk, på pappret. ? Men där är väl matchande väghållning troligen.
Härligt.
Finns en likadan till salu här i stan som jag funderar på att åka och kika på.
Att jag redan har två motorcyklar och en moped som inte används i garaget är tydligen inget jag tar någon lärdom av.
 
Härligt.
Finns en likadan till salu här i stan som jag funderar på att åka och kika på.
Att jag redan har två motorcyklar och en moped som inte används i garaget är tydligen inget jag tar någon lärdom av.
Om antalet motorcyklar du äger är lika med n så är det idealiska antalet motorcyklar n+1
(gammalt djungelordspråk :))
 
Om antalet motorcyklar du äger är lika med n så är det idealiska antalet motorcyklar n+1
(gammalt djungelordspråk :))
Har mest hört om den där formeln när det pratas om cyklar men jag känner att den är lika applicerbar på precis allt.
 
View attachment 486494
Nu när jag officiellt är närmare 40 än 30 är det dags att prova gubbhoj. Vibrationer, fjädringskomponenter från 70talet och ett bullrigt avgassystem. Vi får väl se om jag börjar drömma om clip-on och höga varvtal eller om det här kan vara något.
Tror du kommer sakna en modern hoj. Men önskar lycka till med Gussin!
 
Har mest hört om den där formeln när det pratas om cyklar men jag känner att den är lika applicerbar på precis allt.
Man kan säga att idealantalet är en mer än vad som ryms i garaget - åtminstone är det så jag känner det, "bara en till så räcker det, men f-n hur skall jag stuva om alla prylar?"
 
Jahopp, så blev jag med ny hoj idag, min första glidare.
När t om min GPZ känns för stressig så får det bli en rullande fåtölj ett tag :)

Säljer GPZan, länk i sign + finns på den där andra sajten också
 

Bifogat

  • 2023-07-15 11.20.02.jpg
    2023-07-15 11.20.02.jpg
    3.3 MB · Visningar: 41
  • 2023-07-15 11.19.07.jpg
    2023-07-15 11.19.07.jpg
    3.3 MB · Visningar: 39
Tillökning i familjen så nu har Transalpen en beskyddare av rang
1193676f8e8d21ed78e3df499b8b4abb.jpg
 
Inte en utan TVÅ på samma bild. Så vackert. Det tar nog en stund att hämta sig...:)
Ja riktigt tjusigt, eller hur? ?
Ena YZFen är tt600s hoj. Vi köpte dem av samma kille som ville rensa i garaget. Ena hojen i oklanderligt orginalskick (dock usa-import) och den andra i "användarvänligt" skick. På bild ser man knappt nån skillnad. Den fina står nu och frotterar sig jämte min GSX-R 750.

"-WHAT, vicken jävla GSX-R??"
Jo, det var så att Mr_Firestorm kontaktade mig ang sina planer att sälja och undrade om jag ville överta vårdnaden om hans GSX-R. Jag körde ju en likadan -90:a som jag lade första knäskrapet med 94-95 nångång så självklart ville jag det!
Sukkan hemma, äntligen (0,5).jpg
Sukkan, äntligen hemma! (4).jpg
En så genuint superfin hoj var länge sen jag såg, även om den finns några repor på tanken, som efter ett 80-papper ungefär. Det väljer jag nu att strunta i eftersom ny klarlack skulle sänka orginalskicket ett par pinnhål.
GSX-Ren gör mig glad varje gång jag kommer till garaget, men jag aktar mig för att vara där för ofta, det ju inte får bli "vardag" att komma dit.


ny klarlack...
 
Last edited:
Ja riktigt tjusigt, eller hur? ?
Ena YZFen är tt600s hoj. Vi köpte dem av samma kille som ville rensa i garaget. Ena hojen i oklanderligt orginalskick (dock usa-import) och den andra i "användarvänligt" skick. På bild ser man knappt nån skillnad. Den fina står nu och frotterar sig jämte min GSX-R 750.

"-WHAT, vicken jävla GSX-R??"
Jo, det var så att Mr_Firestorm kontaktade mig ang sina planer att sälja och undrade om jag ville överta vårdnaden om hans GSX-R. Jag körde ju en likadan -90:a som jag lade första knäskrapet med 94-95 nångång så självklart ville jag det!
View attachment 487461
View attachment 487462
En så genuint superfin hoj var länge sen jag såg, även om den finns några repor på tanken, som efter ett 80-papper ungefär. Det väljer jag nu att strunta i eftersom det skulle sänka orginalskicket ett par pinnhål.
GSX-Ren gör mig glad varje gång jag kommer till garaget, men jag aktar mig för att vara där för ofta, det ju inte får bli "vardag" att komma dit.
Magi!
Vilken är roligast?
 
Nybliven återfallsknutte utför en kulturgärning och renoverar en TDR250, ungefär 30 år efter att den förra blev ett försäkringsärende. Införskaffades i mitten av april, men först nu i besiktigat och någorlunda presentabelt skick. Kosmetiska tillkortakommanden får fixas till i vinter.

Känd från Blocket-tråden: https://www.sporthoj.com/forum/threads/dagens-blocket-mc-relaterat.151204/post-6645910
Gissningsvis denna hoj som varit på tapeten även här: https://www.sporthoj.com/forum/threads/dagens-blocket-mc-relaterat.151204/post-6411215, baserat på vad som står några poster längre ner: https://www.sporthoj.com/forum/threads/dagens-blocket-mc-relaterat.151204/post-6411268

Ursprungligen såld i Kanada, importerad därifrån till Nederländerna och slutligen Sverige 2008. Endast 1134 mil på mätaren, men efter 34 år krävdes en rätt omfattande genomgång (utöver det kolvbyte som nämndes i annonsen), särskilt som den inte verkar ha varit i bruk de senaste 15 åren. Oanvänt Jim Lomas-system i rostfritt medföljde i alla fall, en bidragande orsak till att det blev affär. Ska monteras så fort jag tröttnat på det mer diskreta ljudet från originalsystemet. Medför ca 7 kg viktreducering om inte annat.

Stort tack till @Marsupilami för garageplats, assistans och tålamod. :)
20230801_151608.jpg
 
Ja riktigt tjusigt, eller hur? ?
Ena YZFen är tt600s hoj. Vi köpte dem av samma kille som ville rensa i garaget. Ena hojen i oklanderligt orginalskick (dock usa-import) och den andra i "användarvänligt" skick. På bild ser man knappt nån skillnad. Den fina står nu och frotterar sig jämte min GSX-R 750.

"-WHAT, vicken jävla GSX-R??"
Jo, det var så att Mr_Firestorm kontaktade mig ang sina planer att sälja och undrade om jag ville överta vårdnaden om hans GSX-R. Jag körde ju en likadan -90:a som jag lade första knäskrapet med 94-95 nångång så självklart ville jag det!
View attachment 487461
View attachment 487462
En så genuint superfin hoj var länge sen jag såg, även om den finns några repor på tanken, som efter ett 80-papper ungefär. Det väljer jag nu att strunta i eftersom det skulle sänka orginalskicket ett par pinnhål.
GSX-Ren gör mig glad varje gång jag kommer till garaget, men jag aktar mig för att vara där för ofta, det ju inte får bli "vardag" att komma dit.
Det glädjer mig att du låter tanken vara original. Då jag kände likadant.
Men framförallt att den gör dig glad när du kommer till garaget ?
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top