Dagens Blocket! (mc-relaterat)

OBS! Motorpaketet är sålt. Detta är ett exempel, typ.

77BA7932-AAE5-4086-A2BA-A4FFCFBFCDA2.jpeg

En annan annons. Obehaglig bild på motorn, ok hoj annars antar jag.

3B8C7A02-A0EB-411C-9EF2-FA0151165748.jpeg
D2CFBAA7-982E-468F-8918-18DB6735ED3B.jpeg
A10AD0CB-7606-4D75-A1A5-1986FA9CE038.jpeg

18000, inkl lite prut och frakt/bensin. Lite mysmeck och en massa reservdelar över.
 
Det är bara att åka ner och spotta given häst i halsen.



Själv vilar jag lite på hanen tills det dyker upp en lagom risig 1500 i samma prisklass.

Man vill ju ha sitt "Piston Diversity Insanity" -intyg...

View attachment 483001
Honda hade väl en V5-motor ett tag?
Kanske inget att köra långt med, men fylla en lucka i någons samling.
Hur som helst - respekt för det där diplomet!
Kan både spegla vansinne, men lika gärna beslutsamhet och bra planering.....jag tror på det senare!
 
Honda hade väl en V5-motor ett tag?
Kanske inget att köra långt med, men fylla en lucka i någons samling.
Hur som helst - respekt för det där diplomet!
Kan både spegla vansinne, men lika gärna beslutsamhet och bra planering.....jag tror på det senare!
Det ena utesluter väl inte det andra? :va
 
Honda hade väl en V5-motor ett tag?
Kanske inget att köra långt med, men fylla en lucka i någons samling.
Hur som helst - respekt för det där diplomet!
Kan både spegla vansinne, men lika gärna beslutsamhet och bra planering.....jag tror på det senare!
Det var väl bara på racehojarna de körde 5-cyl? Jag hade köpt en direkt. Ju fler cylindrar desto bättre men sexorna blir lite klumpiga. V5, två cylindrar bak och tre fram. Satan vad gott den måste låta och gå.
 
Inflation, det drabbar alla varor just nu :tungan
På flera sätt, hade man trott. Om folk får mindre pengar i plånboken pga högre räntor, elpriser, hyror och priset på mat så borde det återspeglas i vad man kan betala för "lyx" som motorcyklar. Om räntan på huslånet fördubblas blir det mindre pengar kvar till att köpa ny hoj till sommaren..? Men förmodligen hör inte hojåkare till den kategorin som är speciellt priskänsliga.
 
På flera sätt, hade man trott. Om folk får mindre pengar i plånboken pga högre räntor, elpriser, hyror och priset på mat så borde det återspeglas i vad man kan betala för "lyx" som motorcyklar. Om räntan på huslånet fördubblas blir det mindre pengar kvar till att köpa ny hoj till sommaren..? Men förmodligen hör inte hojåkare till den kategorin som är speciellt priskänsliga.
Absolut, MC ska nog kallas för lyxvara likt båtar. Det går ingen nöd på arbetande människor än. Långt ifrån.
 
Nog för att det är ett fint exemplar, pedantskött, låga mil och en ägare etc, men jag tror ändå att det kan krävas ett par prissänkningar till innan denna blir såld...


xv750.jpg
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top