Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Jahopp, så blev jag med ny hoj idag, min första glidare.
När t om min GPZ känns för stressig så får det bli en rullande fåtölj ett tag :)

Säljer GPZan, länk i sign + finns på den där andra sajten också
 

Bifogat

  • 2023-07-15 11.20.02.jpg
    2023-07-15 11.20.02.jpg
    3.3 MB · Visningar: 41
  • 2023-07-15 11.19.07.jpg
    2023-07-15 11.19.07.jpg
    3.3 MB · Visningar: 39
Tillökning i familjen så nu har Transalpen en beskyddare av rang
1193676f8e8d21ed78e3df499b8b4abb.jpg
 
Inte en utan TVÅ på samma bild. Så vackert. Det tar nog en stund att hämta sig...:)
Ja riktigt tjusigt, eller hur? ?
Ena YZFen är tt600s hoj. Vi köpte dem av samma kille som ville rensa i garaget. Ena hojen i oklanderligt orginalskick (dock usa-import) och den andra i "användarvänligt" skick. På bild ser man knappt nån skillnad. Den fina står nu och frotterar sig jämte min GSX-R 750.

"-WHAT, vicken jävla GSX-R??"
Jo, det var så att Mr_Firestorm kontaktade mig ang sina planer att sälja och undrade om jag ville överta vårdnaden om hans GSX-R. Jag körde ju en likadan -90:a som jag lade första knäskrapet med 94-95 nångång så självklart ville jag det!
Sukkan hemma, äntligen (0,5).jpg
Sukkan, äntligen hemma! (4).jpg
En så genuint superfin hoj var länge sen jag såg, även om den finns några repor på tanken, som efter ett 80-papper ungefär. Det väljer jag nu att strunta i eftersom ny klarlack skulle sänka orginalskicket ett par pinnhål.
GSX-Ren gör mig glad varje gång jag kommer till garaget, men jag aktar mig för att vara där för ofta, det ju inte får bli "vardag" att komma dit.


ny klarlack...
 
Last edited:
Ja riktigt tjusigt, eller hur? ?
Ena YZFen är tt600s hoj. Vi köpte dem av samma kille som ville rensa i garaget. Ena hojen i oklanderligt orginalskick (dock usa-import) och den andra i "användarvänligt" skick. På bild ser man knappt nån skillnad. Den fina står nu och frotterar sig jämte min GSX-R 750.

"-WHAT, vicken jävla GSX-R??"
Jo, det var så att Mr_Firestorm kontaktade mig ang sina planer att sälja och undrade om jag ville överta vårdnaden om hans GSX-R. Jag körde ju en likadan -90:a som jag lade första knäskrapet med 94-95 nångång så självklart ville jag det!
View attachment 487461
View attachment 487462
En så genuint superfin hoj var länge sen jag såg, även om den finns några repor på tanken, som efter ett 80-papper ungefär. Det väljer jag nu att strunta i eftersom det skulle sänka orginalskicket ett par pinnhål.
GSX-Ren gör mig glad varje gång jag kommer till garaget, men jag aktar mig för att vara där för ofta, det ju inte får bli "vardag" att komma dit.
Magi!
Vilken är roligast?
 
Nybliven återfallsknutte utför en kulturgärning och renoverar en TDR250, ungefär 30 år efter att den förra blev ett försäkringsärende. Införskaffades i mitten av april, men först nu i besiktigat och någorlunda presentabelt skick. Kosmetiska tillkortakommanden får fixas till i vinter.

Känd från Blocket-tråden: https://www.sporthoj.com/forum/threads/dagens-blocket-mc-relaterat.151204/post-6645910
Gissningsvis denna hoj som varit på tapeten även här: https://www.sporthoj.com/forum/threads/dagens-blocket-mc-relaterat.151204/post-6411215, baserat på vad som står några poster längre ner: https://www.sporthoj.com/forum/threads/dagens-blocket-mc-relaterat.151204/post-6411268

Ursprungligen såld i Kanada, importerad därifrån till Nederländerna och slutligen Sverige 2008. Endast 1134 mil på mätaren, men efter 34 år krävdes en rätt omfattande genomgång (utöver det kolvbyte som nämndes i annonsen), särskilt som den inte verkar ha varit i bruk de senaste 15 åren. Oanvänt Jim Lomas-system i rostfritt medföljde i alla fall, en bidragande orsak till att det blev affär. Ska monteras så fort jag tröttnat på det mer diskreta ljudet från originalsystemet. Medför ca 7 kg viktreducering om inte annat.

Stort tack till @Marsupilami för garageplats, assistans och tålamod. :)
20230801_151608.jpg
 
Ja riktigt tjusigt, eller hur? ?
Ena YZFen är tt600s hoj. Vi köpte dem av samma kille som ville rensa i garaget. Ena hojen i oklanderligt orginalskick (dock usa-import) och den andra i "användarvänligt" skick. På bild ser man knappt nån skillnad. Den fina står nu och frotterar sig jämte min GSX-R 750.

"-WHAT, vicken jävla GSX-R??"
Jo, det var så att Mr_Firestorm kontaktade mig ang sina planer att sälja och undrade om jag ville överta vårdnaden om hans GSX-R. Jag körde ju en likadan -90:a som jag lade första knäskrapet med 94-95 nångång så självklart ville jag det!
View attachment 487461
View attachment 487462
En så genuint superfin hoj var länge sen jag såg, även om den finns några repor på tanken, som efter ett 80-papper ungefär. Det väljer jag nu att strunta i eftersom det skulle sänka orginalskicket ett par pinnhål.
GSX-Ren gör mig glad varje gång jag kommer till garaget, men jag aktar mig för att vara där för ofta, det ju inte får bli "vardag" att komma dit.
Det glädjer mig att du låter tanken vara original. Då jag kände likadant.
Men framförallt att den gör dig glad när du kommer till garaget ?
 
Magi!
Vilken är roligast?
Antar att du menar vilken som är roligast att köra och det har jjag lite svårt att uttala mig om:
Men det kanske du kände till?
Men om du menar vilket köp som var roligast, så var de kul på lite olika sätt. I.o.m köpet av GSX-R:en var kul få träffa Mr_Firestorm, en välkänd profil här på SH, samt att få historien bakom Suzukin och de två tidigare ägarna, vilka var kända för Mr_Firestorm. Hojen i sig var också i ett så fantastiskt skick att man häpnade.

YZF:en var också kul för att jag först backade ur köpet p.g.a usa-importen, men sen ångrade det när tt600s blev intresserad av den andra hojen. Alltså tjatade vi till oss leverans av båda cyklarna, vilket underlättade köpet enormt för oss.
 
Antar att du menar vilken som är roligast att köra och det har jjag lite svårt att uttala mig om:
Men det kanske du kände till?
Elände!!
Hade ingen aning, sorry. Hur är det med dig nu? Har du återfått några funktioner?
 
Elände!!
Hade ingen aning, sorry. Hur är det med dig nu? Har du återfått några funktioner?
Äsch, ingen fara. :krama
Nej, inga funktioner tillbaka, har inriktat mig på att gjort är gjort och att inget blir bättre av att älta. Jag fick ju en jäkla massa hojar att gulla med istället! :tummenupp
 
Äsch, ingen fara. :krama
Nej, inga funktioner tillbaka, har inriktat mig på att gjort är gjort och att inget blir bättre av att älta. Jag fick ju en jäkla massa hojar att gulla med istället! :tummenupp
Bra, gäller att se det positiva i livet, kör järnet med rullisen! :yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top