Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Var hittar du reservdelar?
Jag hittade drev och ett annat munstycke till deras egen förgasare hos Jofrab, därav förgarbytet då det blev lite mera än dragen plugg.
Jag jobbade då med en kille som hade sålt/servat Jawa i många år som även hade en själv
Ettansmopeder.se , tycker att det mesta verkar finnas.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Bytte till mig en Honda NC750x DCT -21 för nån vecka sedan, rikitigt positivt överraskad av automatlådan , väldigt avslappnande hoj att köra.
Det stora förvaringsfacket i tanken är också väldigt behändigt så att man slipper top box.
IMG_8850.jpeg
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Bytte till mig en Honda NC750x DCT -21 för nån vecka sedan, rikitigt positivt överraskad av automatlådan , väldigt avslappnande hoj att köra.
Det stora förvaringsfacket i tanken är också väldigt behändigt så att man slipper top box.
View attachment 489136
En sån har en jag känner. Han är mycket nöjd med sin och har den mestadels för pendling till jobbet i STH men även olika turer. Jättekul att fråga andra vad som fattas på den. Tar en stund innan dom upptäcker att det inte finns kopplingshandtag och växelpinne ?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Bytte till mig en Honda NC750x DCT -21 för nån vecka sedan, rikitigt positivt överraskad av automatlådan , väldigt avslappnande hoj att köra.
Det stora förvaringsfacket i tanken är också väldigt behändigt så att man slipper top box.
View attachment 489136
Brorsan har en sån där, men jag tycker att det saknas lite motoreffekt i den. Han pratar mest om hur sällan han tankar.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Brorsan har en sån där, men jag tycker att det saknas lite motoreffekt i den. Han pratar mest om hur sällan han tankar.
Ja, det hade gärna fått vara 20hk till , men ändå om motorn har på papperet 15hk mindre än en Yamaha MT-07 så tycker jag att den känns rätt jämn med den , i alla fall upp till 130-140.
Jag gillar att den är stark i botten och när man kör i trafik upp till 70-80 så gör automatlådan att den känns rätt kvick när man gasar på , dock saknas det lite pulver när man ligger på 110-120 och ska köra om en bil
Men för den körning jag använder den till så fyller den sin funktion, ska jag få en adrenalinkick och köra som en huligan så har jag andra hojar ?
 
Last edited:

Mark Sorestad

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2023
Hoj
Honda CRF 300L
Bytte till mig en Honda NC750x DCT -21 för nån vecka sedan, rikitigt positivt överraskad av automatlådan , väldigt avslappnande hoj att köra.
Det stora förvaringsfacket i tanken är också väldigt behändigt så att man slipper top box.
View attachment 489136
ser väldigt cool ut på dig)
Jag skulle nog skaffa en liknande på grund av det stora förvaringsfacket, eftersom jag alltid har med mig en massa saker.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Fick hem en ny goding!
cbd1d591457ae872f777b5b09e840982.jpg
d1ed6600a2d08f78e272a8faf1911253.jpg


Fantastiskt fin, även om plasten börjat gulna. Men här var kanske inte hojen det stora, nej, säljaren var nämligen ingen mindre än Jörgen "G-son" Gustavsson. Just det Den G-son som bl.a. under tio år kuskade runt i Europa och körde VM-cross! När han inte var hemma och vann SM förstås.

Jag kände mig som en idiot när det väl gick upp för mig vem han var. En sådan hjälte förtjänar att konstant ha en svans av autografjägare efter sig. Och istället kommer jag...
Definitivt en av mina trevligaste hojaffärer.
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
b036e7124b604604b51da3f82e4a86da.jpg


Inte jag, men jag kikade på den åt en god vän som nog slog till på den. Mycket bra och underskattad hoj som inte är värst på något men kanske högst snitt av alla.

Och har det länge…
 
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top