Är den som Yamaha rpm strypt o låses upp vid första service?
För jag vill köra in mina motorer hårt dom brukar gå bättre då iallafall yamahas
Vilken Yamahamodell är strypt till första servicen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är den som Yamaha rpm strypt o låses upp vid första service?
För jag vill köra in mina motorer hårt dom brukar gå bättre då iallafall yamahas
Iallafall R1Vilken Yamahamodell är strypt till första servicen?
Sen när då? Mina 2012 och 2016 var det inte. Har dock hört att BMW S-modeller är det men kanske en skröna det med?Iallafall R1
Tror det började med R1M vet att det finns någon tråd om detta då det var nåfon/några som Köpte M o då var det med en körning i Spanien så dom fick köra dom 100 milen så hojarna var upplåsta dom varvade inte över 8k innan servicenSen när då? Mina 2012 och 2016 var det inte. Har dock hört att BMW S-modeller är det men kanske en skröna det med?
Köpte en Yamaha MT09 -15 idag, med Akrapovic helsystem , låter fint i garaget i alla fall, men är nog rätt många veckor kvar innan man kan provköra ?
Köpte en Yamaha MT09 -15 idag, med Akrapovic helsystem , låter fint i garaget i alla fall, men är nog rätt många veckor kvar innan man kan provköra ?
Nej, men han som kom till mig med den körde den söderut på E4an strax efter lunch, dock i en skåpbil , så det var nog nån annan du sågKörde du den söderut på E4 på släpvagn vid lunchtid?
Det stämmer nog, det är dock vinterväglag än, typ 1dm is på vägen hela vägen ut till E4an ?+6 och strålande sol i Umeå på Måndag enligt YR
Nej, men han som kom till mig med den körde den söderut på E4an strax efter lunch, dock i en skåpbil , så det var nog nån annan du såg
Grattis!Köpte en Yamaha MT09 -15 idag, med Akrapovic helsystem , låter fint i garaget i alla fall, men är nog rätt många veckor kvar innan man kan provköra ?
Yes, stämmer bra ? ?Kul! Redan ute, bor du i skåne?
Galet snygg!Idag blev jag ägare till en sprillans ny Moto Guzzi V100-S Mandello!
?????
Jag är inte förste köpare i landet som hämtat ut sin hoj, men om inte @driverinblack har kunnat köra på vägarna än så är jag först ut i landet att köra denna nya modell.
Temperatur och väglag hämmar minst sagt nyttjandet på de flesta håll i landet…
Enligt Probike som bara fått in de första få kundhojarna denna vecka så är det kamp runt om mellan länderna att få hojar levererade.
Så att det kom hit några hojar till Sverige redan var tydligen både oväntat och tidigt internationellt sett!
View attachment 482008
Grattis!Efter att i några år kört äldre hojar så slog jag till på en "modern" hoj.
Det blev en Suzuki Gsx650f, är mycket nöjd så här långt.
View attachment 485916

Finfint vinterpyssel tror jag! ?View attachment 486101
Jag slog till på 20000-kronorsvaraderon som var till salu här i stan. Tanken är att ha den som skjutshoj åt barn och fru.
-99, 9300 mil
Positivt:
Givi skyddsbågar och toppbox
Värmehandtag
Går bra
Negativt:
Noll servicehistorik
Drivpaket slut
Gaffeltätningar läcker
Centralstöd paj
Oklart hur välgjord elen till värmehandtagen är
Framdäck slut (men fick med ett nytt (datummärkt 12 2018))
Så det ser ut som att jag har lite att pyssla med på semestern innan jag vågar släppa ut den på vägarna!
Jag hoppas få den tillräckligt klar för att åka lite på innan säsongen är över, men till vintern skulle det vara kul att göra lite djupare rengöring och lite bättringsmålning där det behövs!Finfint vinterpyssel tror jag! ?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |