Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Jag köpte en ny semester åka mc. Riktigt bekväm och förvånade underhållande på kurvig väg.
Hoj för semesterresa?
Intressant, vad kör du annars?
Är inte Kawa Z1000SX bra nog för resa?

Hoj för semesterresa?
Intressant, vad kör du annars?
Är inte Kawa Z1000SX bra nog för resa?

Z1000SX är en jättebra allround hoj som passar till det mesta. Hade en mellan 2014-2019
Hade senast en H2-SX ville testa något annat

Är det en uppsättning lampor på högerflygeln eller är det något reflekterande bara?

Det är inbyggda kurvljus (som jag tycker är lite tramsigt) dom tänds olika steg beroende på hur mycket man lutar.
Ska montera dimljus och motorbågar nu vid service. Även väskor

”Ny” vet jag inte, men ny för mig! Det är nog värre att kalla den ”motorcykel”, fast det är den registrerad som!
Och en relaterad fråga, går det att köpa nya nycklar från Suzuki om man har ramnummer och registreringsbevis? Köpte denna väldigt billigt av ett dödsbo, och de hittar inte nyckeln.
IMG_6974.jpeg

”Ny” vet jag inte, men ny för mig! Det är nog värre att kalla den ”motorcykel”, fast det är den registrerad som!
Och en relaterad fråga, går det att köpa nya nycklar från Suzuki om man har ramnummer och registreringsbevis? Köpte denna väldigt billigt av ett dödsbo, och de hittar inte nyckeln.
View attachment 486487
Har ingen aningarna nycklarna, men jäkligt cool farkost! :tummenupp

View attachment 486487
Jag har varit väldigt nära att köpa en sån där vid några tillfällen.
Är det en CP80 eller CS125?, Jag har inte lärt mig se skillnad på dem ännu.

Jag har varit väldigt nära att köpa en sån där vid några tillfällen.
Är det en CP80 eller CS125?, Jag har inte lärt mig se skillnad på dem ännu.
CS125. Med våldsamma 10hk, på pappret. ? Men där är väl matchande väghållning troligen.

5ED0A1C1-C4A3-4819-A2F5-0FCA909178AF.jpeg
Nu när jag officiellt är närmare 40 än 30 är det dags att prova gubbhoj. Vibrationer, fjädringskomponenter från 70talet och ett bullrigt avgassystem. Vi får väl se om jag börjar drömma om clip-on och höga varvtal eller om det här kan vara något.

View attachment 486494
Nu när jag officiellt är närmare 40 än 30 är det dags att prova gubbhoj. Vibrationer, fjädringskomponenter från 70talet och ett bullrigt avgassystem. Vi får väl se om jag börjar drömma om clip-on och höga varvtal eller om det här kan vara något.
Gick åt andra hållet...närmare 70...saknade långa wheelies...

Bifogat

• 20230422_083534.jpg
    20230422_083534.jpg
    6.3 MB · Visningar: 53
View attachment 486494
Jag är också officiellt närmare 40 än 30.
Och precis där slutar spekulationerna… :glömdet:hihi

CS125. Med våldsamma 10hk, på pappret. ? Men där är väl matchande väghållning troligen.
Härligt.
Finns en likadan till salu här i stan som jag funderar på att åka och kika på.
Att jag redan har två motorcyklar och en moped som inte används i garaget är tydligen inget jag tar någon lärdom av.

Härligt.
Finns en likadan till salu här i stan som jag funderar på att åka och kika på.
Att jag redan har två motorcyklar och en moped som inte används i garaget är tydligen inget jag tar någon lärdom av.
Om antalet motorcyklar du äger är lika med n så är det idealiska antalet motorcyklar n+1
(gammalt djungelordspråk :))

Om antalet motorcyklar du äger är lika med n så är det idealiska antalet motorcyklar n+1
(gammalt djungelordspråk :))
Har mest hört om den där formeln när det pratas om cyklar men jag känner att den är lika applicerbar på precis allt.

View attachment 486494
Tror du kommer sakna en modern hoj. Men önskar lycka till med Gussin!

Har mest hört om den där formeln när det pratas om cyklar men jag känner att den är lika applicerbar på precis allt.
Man kan säga att idealantalet är en mer än vad som ryms i garaget - åtminstone är det så jag känner det, "bara en till så räcker det, men f-n hur skall jag stuva om alla prylar?"

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back