Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hoj för semesterresa?Jag köpte en ny semester åka mc. Riktigt bekväm och förvånade underhållande på kurvig väg.
Är det en uppsättning lampor på högerflygeln eller är det något reflekterande bara?Jag köpte en ny semester åka mc. Riktigt bekväm och förvånade underhållande på kurvig väg.
Hoj för semesterresa?
Intressant, vad kör du annars?
Är inte Kawa Z1000SX bra nog för resa?
Är det en uppsättning lampor på högerflygeln eller är det något reflekterande bara?
Har ingen aningarna nycklarna, men jäkligt cool farkost!”Ny” vet jag inte, men ny för mig! Det är nog värre att kalla den ”motorcykel”, fast det är den registrerad som!
Och en relaterad fråga, går det att köpa nya nycklar från Suzuki om man har ramnummer och registreringsbevis? Köpte denna väldigt billigt av ett dödsbo, och de hittar inte nyckeln.
View attachment 486487
Jag har varit väldigt nära att köpa en sån där vid några tillfällen.”Ny” vet jag inte, men ny för mig! Det är nog värre att kalla den ”motorcykel”, fast det är den registrerad som!
Och en relaterad fråga, går det att köpa nya nycklar från Suzuki om man har ramnummer och registreringsbevis? Köpte denna väldigt billigt av ett dödsbo, och de hittar inte nyckeln.
View attachment 486487
CS125. Med våldsamma 10hk, på pappret. ? Men där är väl matchande väghållning troligen.Jag har varit väldigt nära att köpa en sån där vid några tillfällen.
Är det en CP80 eller CS125?, Jag har inte lärt mig se skillnad på dem ännu.
Gick åt andra hållet...närmare 70...saknade långa wheelies...View attachment 486494
Nu när jag officiellt är närmare 40 än 30 är det dags att prova gubbhoj. Vibrationer, fjädringskomponenter från 70talet och ett bullrigt avgassystem. Vi får väl se om jag börjar drömma om clip-on och höga varvtal eller om det här kan vara något.
Jag är också officiellt närmare 40 än 30.View attachment 486494
Nu när jag officiellt är närmare 40 än 30 är det dags att prova gubbhoj. Vibrationer, fjädringskomponenter från 70talet och ett bullrigt avgassystem. Vi får väl se om jag börjar drömma om clip-on och höga varvtal eller om det här kan vara något.

Härligt.CS125. Med våldsamma 10hk, på pappret. ? Men där är väl matchande väghållning troligen.
Om antalet motorcyklar du äger är lika med n så är det idealiska antalet motorcyklar n+1Härligt.
Finns en likadan till salu här i stan som jag funderar på att åka och kika på.
Att jag redan har två motorcyklar och en moped som inte används i garaget är tydligen inget jag tar någon lärdom av.
Har mest hört om den där formeln när det pratas om cyklar men jag känner att den är lika applicerbar på precis allt.Om antalet motorcyklar du äger är lika med n så är det idealiska antalet motorcyklar n+1
(gammalt djungelordspråk)
Tror du kommer sakna en modern hoj. Men önskar lycka till med Gussin!View attachment 486494
Man kan säga att idealantalet är en mer än vad som ryms i garaget - åtminstone är det så jag känner det, "bara en till så räcker det, men f-n hur skall jag stuva om alla prylar?"Har mest hört om den där formeln när det pratas om cyklar men jag känner att den är lika applicerbar på precis allt.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |