Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
:lol Högtryck på ducces marknadsföringsavdelning.
De har ju redan lovat att de inte ska göra en "Enduro" version av V4 Multi, för att folk ska köpa direkt och inte vänta på den.
... Lika bra vi kallar den "Rally" den här gången.... :rofl

Nå skämt (nåja) åsido, det blir säkert en asfin sak att toura runt på.
Nja, detta är inte en enduro version av V4:an. Snarare har Ducati varit lyhörda och gjort förbättringar, där V4S:en fått kritik. Att de sen slår mynt av detta, och släpper en dyrare och exklusivare modell, är ju som vanligt. (Panigale V4, V4 S, V4 SP2 och V4 R som ett exempel).

Löjligt dyr, men den perfekta hojen för mig.:tummenupp:fakta
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nja, detta är inte en enduro version av V4:an. Snarare har Ducati varit lyhörda och gjort förbättringar, där V4S:en fått kritik. Att de sen slår mynt av detta, och släpper en dyrare och exklusivare modell, är ju som vanligt. (Panigale V4, V4 S, V4 SP2 och V4 R som ett exempel).

Löjligt dyr, men den perfekta hojen för mig.:tummenupp:fakta
Större tank - längre fjädringsväg... Jag är inte så säker. :glömdet

Sen att jag håller med om att det är ungefär exakt vad den hojen behövde är en annan sak. :tummenupp
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
2022, dvs 7 tums Tft och det är väl 175 hk, bör räcka.
Det är keyless som standard på nya generationen va? Är själv intresserad av en 1290 GT men har svårt att bestämma mig om nya generationen är värd de extra slantarna. Har nog ärligt talat hellre analog varvräknare och gammaldags nyckel. Men samtidigt är ju quickshift+ lite coolt som bara finns på nya, och mer effekt kan ju inte skada heller
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Det är keyless som standard på nya generationen va? Är själv intresserad av en 1290 GT men har svårt att bestämma mig om nya generationen är värd de extra slantarna. Har nog ärligt talat hellre analog varvräknare och gammaldags nyckel. Men samtidigt är ju quickshift+ lite coolt som bara finns på nya, och mer effekt kan ju inte skada heller
Japp, Keyless, tror att det kom från 2019.

Håller med dig ang analog varvräknare och keyless, keyless är bara ett jävla trams på hoj enligt mig och ytterligare en felkälla. Även Quickshift kan jag leva utan men den tror jag var standard sen Gen 1?

Men, personligen tycker jag att KTM instrumentering pre 2019 ser förjävlig ut och då var valet lätt för mig trots de extra pengarna...

Tror att köpa en 2019-2021 är sweetspoten, modernt men en bra mkt billigare än 2022 som fick en lätt revidering.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Japp, Keyless, tror att det kom från 2019.

Håller med dig ang analog varvräknare och keyless, keyless är bara ett jävla trams på hoj enligt mig och ytterligare en felkälla. Även Quickshift kan jag leva utan men den tror jag var standard sen Gen 1?

Men, personligen tycker jag att KTM instrumentering pre 2019 ser förjävlig ut och då var valet lätt för mig trots de extra pengarna...

Tror att köpa en 2019-2021 är sweetspoten, modernt men en bra mkt billigare än 2022 som fick en lätt revidering.
Quickshift+ är både upp och nedväxling och kom 2019 vad jag läst. Innan var det bara för att växla upp
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Det blev denna

Ska hämta den på fredag, gått 600mil.
Ett märke på högersidan av framskärmen och ytrost på kedjan då någon vari smart och avfettat den. Men i övrigt ser den ut som ny.

Vägde länge mellan gen1 (2016-2018) och 2 (2019-2021) men blev en gen1 trots allt, litar inte på keyless (dessutom jobbigt stor nyckel att ha i fickan de dagar man kör med skinnstället)

Sen är ju TFT skärmen på den nyare lite ball, men både motorrad och mcn fick byta sin skärm under deras långtest så litar inte på den heller. Sen stör jag mig på att man måste köpa till track pack för 4000 spänn för att kunna stänga av anti wheelie, är ju stört att man ska betala pengar för att få möjlighet att stänga av en funktion.

Sen är ju ingen generation direkt vacker, men tycker 2019 modellerna är ännu fulare än den tidigare.

Hade gärna haft quickshift+, de smarta förvarings-facken i framskärmarna och den uppdaterade motorn med avgasventiler av titan, men kändes ändå som en gen1 passar mig bättre.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Det blev denna

Ska hämta den på fredag, gått 600mil.
Ett märke på högersidan av framskärmen och ytrost på kedjan då någon vari smart och avfettat den. Men i övrigt ser den ut som ny.

Vägde länge mellan gen1 (2016-2018) och 2 (2019-2021) men blev en gen1 trots allt, litar inte på keyless (dessutom jobbigt stor nyckel att ha i fickan de dagar man kör med skinnstället)

Sen är ju TFT skärmen på den nyare lite ball, men både motorrad och mcn fick byta sin skärm under deras långtest så litar inte på den heller. Sen stör jag mig på att man måste köpa till track pack för 4000 spänn för att kunna stänga av anti wheelie, är ju stört att man ska betala pengar för att få möjlighet att stänga av en funktion.

Sen är ju ingen generation direkt vacker, men tycker 2019 modellerna är ännu fulare än den tidigare.

Hade gärna haft quickshift+, de smarta förvarings-facken i framskärmarna och den uppdaterade motorn med avgasventiler av titan, men kändes ändå som en gen1 passar mig bättre.
Grattis. :tummenupp
Väldig trevlig motor i de där, men jag håller med dig om att man behöver vänja sig vid utseendet på många av KTM's modeller. Har själv haft en 1290 SA-S i några år nu och den är inte heller någon vidare skönhet.

Gällande TFT vs traditionell instrumentering är det ju alltid snyggare med analog varvräknare.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Grattis. :tummenupp
Väldig trevlig motor i de där, men jag håller med dig om att man behöver vänja sig vid utseendet på många av KTM's modeller. Har själv haft en 1290 SA-S i några år nu och den är inte heller någon vidare skönhet.

Gällande TFT vs traditionell instrumentering är det ju alltid snyggare med analog varvräknare.
Håller med om varvräknaren, men samtidigt lite tråkigt med de gamla röd-svarta LCD-displayerna. Det hade ju varit riktigt trevligt om man gjorde en kombination av gen1 och 2, med gen1 layout'en med analog varvräknare men de små TFT panelerna i färg.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top