hur svårt att byta bakdel?

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
ja som rubriken lyder så undrar jag hur svårt det är att kränga på en bakdel från tex r6/r1 på en äldre sporthoj. måste man svetsa och är det i sånna fall aluminiumsvets (verkar svårt som fan) eller helt vanlig?:gnissla

ni som har gjort det, är det värt det eller är det en "om-jag-visste-hur-jävligt-det-hade-varit-så-hade-jag-aldrig-gjort-det-experience"?

hoj jag funderar på är typ en sån här http://www.blocket.se/dalarna/Honda_vfr_750_22995097.htm?ca=6&w=3

men kan egentligen bli vilken gammal japan som helst.
 
Köp den gamla VF750F:en istället. Då får du en snygg bakdel på köpet och en riktig retroklassiker. :tummenupp

Seriöst dock: det är en del arbete att få en ny kuts på plats, speciellt kanske på en VFR som är rätt fet bak om man jämför med dagens sporthojar (en RSV-4 har ju knappt en kuts t.ex.). Förmodligen får du bygga en helt ny bakram eller kraftigt stympa VFR-bakramen för att få på ny plast och då behöver du med största sannolikhet tillgång till svets eller någon som har svets.

Visst kan du bulta ihop en bakram också men du kommer aldrig att få samma stadga i den.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top