hur svårt att byta bakdel?

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
ja som rubriken lyder så undrar jag hur svårt det är att kränga på en bakdel från tex r6/r1 på en äldre sporthoj. måste man svetsa och är det i sånna fall aluminiumsvets (verkar svårt som fan) eller helt vanlig?:gnissla

ni som har gjort det, är det värt det eller är det en "om-jag-visste-hur-jävligt-det-hade-varit-så-hade-jag-aldrig-gjort-det-experience"?

hoj jag funderar på är typ en sån här http://www.blocket.se/dalarna/Honda_vfr_750_22995097.htm?ca=6&w=3

men kan egentligen bli vilken gammal japan som helst.

Köp den gamla VF750F:en istället. Då får du en snygg bakdel på köpet och en riktig retroklassiker. :tummenupp

Seriöst dock: det är en del arbete att få en ny kuts på plats, speciellt kanske på en VFR som är rätt fet bak om man jämför med dagens sporthojar (en RSV-4 har ju knappt en kuts t.ex.). Förmodligen får du bygga en helt ny bakram eller kraftigt stympa VFR-bakramen för att få på ny plast och då behöver du med största sannolikhet tillgång till svets eller någon som har svets.

Visst kan du bulta ihop en bakram också men du kommer aldrig att få samma stadga i den.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back