Hur gick det för han som många sågade i början på förra året?

Status
Ej öppen för fler svar.
Olzki skrev:
Sk ödmjukhet finns det så det räcker och blir över av i lilla Sverige. Tycker det är härligt att det finns svenskar som inte är stöpta i samma lagom vill-inte-verka-vara-för-mycket form och vågar sticka ut hakan :tummenupp . Alldeles för få svenskar som gör. Betydligt mer förekommmande är de som aldrig vågar och gärna gottar sig andras misslyckanden när målen inte uppnås.

Visst kan man falla tyngre om man sticker ut hakan men personligen så värderar jag en person som lever upp till ett högt uppsatt mål mycket högre än den som når lika långt men inget vågade lova.

Jag känner inte Mike the Bike men givet de förutsättnigar som framkommer i tråden så tycker jag det verkar vara en imponerande prestation.

/Olzki
Jag ger inte mycket för de där unkna flosklerna att Sverige är "landet lagom" och infekterad av typisk "svensk avundsjuka". Däremot håller jag med dig att det är tråkigt med feghet och missunsamhet. Men det är inte vad det har handlat om när Mike har blivit pikad, tycker jag.

Vann inte Håkan Olsson SM som helt grön? Har för mig att han är den ende som vunnit en SM-titel med en b-licens. Ska man hitta nått liknande med en som vunnit som nybörjare får man ta Fredrik Jansson som vann SM i Supersport första året han hade a-licens, vilket var hans andra säsong.

Jörgen Player Special skrev:
Ja alla är vi olika.. Personligen gillar jag folk som slår underifrån utan att skrävla..

/JPS

Jag med, det absolut coolaste är folk som är lite tillbakadragna, blyga, fullständigt spöar skiten ur motståndet. Som Ingemar Stenmark eller Janne Boklöv.

En annan sak som kan vara kul är nån som är riktigt provokativ och odräglig, som Max Biaggi när han körde 250. Som är bäst och vet om det väldigt väl.

Tomt skrävel är det värsta som finns.

Watz första race var en b-tävling dom ville inte ha kvar honom där och sa att han får bli a-förare med det samma det var för övrigt hårt i 250 sm/so på den tiden med. Med förare som Palander Maranen mm och där hängde han inte med i toppen vad jag minns

Nyteknik skrev:
Det är begripligt nog mindre skillnad mellan snabbaste och långsammaste i Rookie 600 (och 1000) än i 250 och 125. Det gör att det är många som är jämnbördiga och kan utmana varandra i Rookieklasserna. I Rookie 600 och 1000 har i princip vem som helst möjlighet att förvärva och underhålla en hoj som kan vinna.

I 125 och 250 är det i princip omöjligt för en rookie att utmana någon i den relativa toppen.

Vad gör det för jämförelsen av hur hård konkurrensen är?

Njo, det gör väl en del för konkurrensen tycker jag.
Men som du säger tror jag oxå att matrialet av större betydelse och varierat i 250R än vad det är i nån Rookieklass.

Hursomhelst så ska jag erkänna att det gick månader innan jag verkligen trodde att "The bike" var på riktigt. Det känndes att det var en fejk så jag gick och trodde det ganska länge.

Chris Ash skrev:
Jag vill inte nedvärdera Watz, men det var inte världens hårdaste race han vann.

Kommer inte ihåg hur allt var men tror det var duggregn det racet när han vann (?) det Danska racet på Mantorp.

Men nog fanns det snabba danskar på den tiden? Jörgen Vendelbo, Jan Jesperssen, Jesper Hald, Sonni Harms och Christian Bach borde varit några som var tillräkligt svåra för en nytagen b-förare att slå?

Axxexs skrev:
Kommer inte ihåg hur allt var men tror det var duggregn det racet när han vann (?) det Danska racet på Mantorp.

Men nog fanns det snabba danskar på den tiden? Jörgen Vendelbo, Jan Jesperssen, Jesper Hald, Sonni Harms och Christian Bach borde varit några som var tillräkligt svåra för en nytagen b-förare att slå?

Nån av dem kan omöjligt ha varit med, Watz vann väl med ett halvt varv? GG:s uppgift om att det var ett B-race låter troligt.

1997 körde han 1.11.88 på Gelleråsen och blev fyra.

Nyteknik skrev:
Jag ger inte mycket för de där unkna flosklerna att Sverige är "landet lagom" och infekterad av typisk "svensk avundsjuka". ...

Det förstår jag med utgångspunkt från de å(s)ikter Du har för vana att ventilera. Har haft möjligheten att bo i andra länder och relatera Sverige till dessa. Därav min slutsatser.

/O

Axxexs skrev:

jan jesperssen klassade upp sig samtidigt som Wats
jan körde på en rs250 årsmodel1991 det fanns en bra estlendare med som knota hade ordnat över kommer tyvärr inte på namnet wats körde danska b tävlingen på mantorp sen en b tävling på gelleråsen sen klassade han upp sig och körde på knutstorp som A förare med en bästa varv tid på 1min 4,5 sek.
första gången på banan
de som var duktiga förare detta året var marranen ,tom north.robert ek,
pallander året var som sagt 1997.

Axxexs skrev:
Watz! (vann väl första racet han körde?)

Iofs b-race, men det tog faktiskt fredde några säsonger innan han blev så jävlig som han är nu. Maranen, palle, bach m.fl åkte ju ifrån fredde till en början. Efter första EM-säsongen var det de började gå sinnes fort..
Dock ska man inte säga det gick långsamt ändå i början, han körde låg 1.11 på åsen direkt..

oFFkeFF skrev:
Iofs b-race, men det tog faktiskt fredde några säsonger innan han blev så jävlig som han är nu. Maranen, palle, bach m.fl åkte ju ifrån fredde till en början. Efter första EM-säsongen var det de började gå sinnes fort..
Dock ska man inte säga det gick långsamt ändå i början, han körde låg 1.11 på åsen direkt..

som ullis på en 125a

Axxexs skrev:
Vann inte Håkan Olsson SM som helt grön? Har för mig att han är den ende som vunnit en SM-titel med en b-licens. Ska man hitta nått liknande med en som vunnit som nybörjare får man ta Fredrik Jansson som vann SM i Supersport första året han hade a-licens, vilket var hans andra säsong.

Nej, enligt vad jag hört började Håkan köra som 15-åring, alltså 1978, för att ta sitt första SM-guld 1980.

moto-gg skrev:
som ullis på en 125a

Ullis kommer bli ruskigt snabb, det kommer nog bli hårda duster med rebien, sturla, gull och de andra ynglingarna. Kul med en generation som verkar kunna bli sketsnabba redan efter en säsong på en standard125'a :tummenupp

Nyteknik skrev:
Klumpig förolämpning. Bättre kan du.

Klumpig?? Förolämpning?

Du får naturligtvis tolka det hur du vill men min uppfattning är att det tillhör den kategori åsikter du brukar förespråka.

/O

nr12 skrev:
jan jesperssen klassade upp sig samtidigt som Wats
jan körde på en rs250 årsmodel1991 det fanns en bra estlendare med som knota hade ordnat över kommer tyvärr inte på namnet wats körde danska b tävlingen på mantorp sen en b tävling på gelleråsen sen klassade han upp sig och körde på knutstorp som A förare med en bästa varv tid på 1min 4,5 sek.
första gången på banan
de som var duktiga förare detta året var marranen ,tom north.robert ek,
pallander året var som sagt 1997.

Riho-Richard Laur hette Estländaren.

Verkar omöjligt att hitta resultat/tider/deltagare från Watz första race. Men kan nog stämma att det var ett b-race. Var nog inte ens tillåtet att ställa upp i 250cc med b-licens på den tiden. Men körde han ett danskt b-race så körde han väl ett sånt där race där dom kör B.126-1300cc?

Sen hade väl Watz inte kört mer än bara provat på med en CBR900 på nån bana innan han sen testade en racer. Dom andra typ tre racen var väl också bara som "test". Svårt att jämföra förares tider från olika år när man inte vet hur seriöst dom tagit körningen, väder, skador, ekonomi mm mm. Kolla Watz tider från andra året då han körde 1.03 på Knutstorp och 55 på Sviesta.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Back