Uppdatering!!
Tja vad hände egentligen??
Kan ju börja med att säga att det inte alls var vad jag hade förväntat mig.
För det första så gick det jävligt fort å jag besatt ungefär 0% teknik och kände mig faktiskt som en riktigt kärring på banan.
MEN!!!
Jag gav inte upp för det, jag slutade inte för det och visst fick jag många tråkningar som tex den här tråden men kanske lite snällare då folk tenderar att vara aningen vänligare i verkligheten, men med pennan i högsta hugg så kan man tydligen vara hur jävlig som helst mot andra människor och bete sig på ett sätt som man annars aldrig skulle göra.
Vad jag annars slogs av inom sporten är att en del är oerhört elaka och ovänliga vilket man inte ser mycket av i andra sporter, men å andra sida får man vänner och stöd från de tävlande man inte ser maken till på andra ställen heller så det jämnar väl ut sig.
Jag är ganska van vid omedelbar framgång men det sket sig rätt hårt i det här fallet!
Däremot så är jag fortfarande övertygad om att den som tränar mest till slut blir bäst, eller i alla fall bland de bästa, så jag tänker inte ge upp.
På det stora hela är jag rätt nöjd då mina tidsförbättringar för mig är stora.
Med tanke på att mina tider idag inte är de bästa skall man kanske ägna en tanke åt vilka tider jag inledde säsongen med.
Som tex på min absoluta favortibana Falkenberg där jag gick från 1:20 till 58sek vilket jag är nöjd med.
Men det ligger timmar av träning bakom mina förbättringar som inte kom gratis.
Jag körde drygt 30 bandagar under min något korta säsong och fick mycket hjälp av bla DQ och Mad Moose samt hans sambo Marie som alla tillsammans med min egen familj var ett stort stöd.
När säsongen började hade jag aldrig kört något annat än 125a förutom nån liten provkörning då å då.
Så det var en stor omställning för mig att från ingenting köpa 3 hojar (en för gata) samt leta upp rejsbuss mm.
Bland det svåraste var att få hjälp och info om hur man tar licens preppar hojen osv vilket jag fortfarande tycker är konstigt att inte Svemo tar ett större ansvar i då det påstår sig värna om sportens utveckling så mycket.
I vilket fall som helst som en del av er vet så kunde jag ha firat Jul ensam i år då jag höll på att förlora både min sambo och dotter i somras.
Detta är också anledningen till att min första säsong blev så abrupt avslutad då jag spenderade större delen av sommaren och hösten på östra sjukhuset i Göteborg (12 Juli tom 15 Oktober) som var perioden min familj var inlagd.
Det är tråkigt att så många stör sig på mig som person och vad jag gör men det låter jag vara upp till dem.
Det konstiga är att man i dag inte tillåts vara sig själv och få vara i fred med det.
I vilket fall som helst så kommer förmodligen mitt andra år 2005 att präglas av mycket träning men inte av samma besatthet att bli bäst utan mer som ett läroår då jag nu smält mycket av intrycken från i somras och lärt mig grunderna.
Jag kommer i alla fall att köra så mycket tävlingar jag kan som bla alla SM&SO tävlingar som inte krockar + alla B tävlingar samt ERF.
Jag kommer även att lägga en del fokus på min kommande Dakar satsning som nu är inledd med en viktminskning på dryga 20 kg.
Syftet med denna satsning är bara att ha kul och att förvekliga en dröm, kommer jag i närheten av målet så är jag överlycklig.
I dagsläget har jag i alla fall fått 3 sponsorer samt bra pris på en specialbyggd ökenracer samt etablerat kontakt med ett företag i frankrike som erbjuder full hojservice under racet mot en rimlig peng.
Hade först tänkt att ha en egen servicebil men kostnaden för detta ligger på samma som min egen startavgift 120,000:- plus att jag skulle få betala 70,000:- för varje person/mekaniker som skulle åka i den bilen.
Det kunde de ju glömma så det får bli att hyra hjälp istället.
Kanske det roligaste och vad många inte förstår här hemma är att Dakar är tänkt som en "amatörtväling" öppen för alla.
Jag skulle egentligen ha kört Isle Of Man nu till våren men i en deal med min familj som alltid annars backar mig så skall jag vänta med det i några år och har därför nu istället förhandlat till mig en Dakar satsning.
Kommer dock att inleda 2005 med att träna Roadracing utomland i ca 3-4 veckor om allt löser sig och jag hittar en bra hoj i tid.
Planerna ligger dock i vilket fall som helst att även träna ökenkörning i Marocko under mitten av mars.
Det som hatar mig får gärna fortsätta med detta och till allla andra så säger jag bara att vi ses 2005 och skall tillsammans göra detta till en ännu roligare säsong.
För det är ju det som det går ut på, att ha roligt och älska det man gör.
SÅ nu när jag klar med den önskade uppdateringen så kan alla andra ta vid som skall kommentera detta inlägg som tex
Valmers: som jag aldrig träffat men som gärna hackar på mig ändå
Nr 18: som jag upplever som en jävligt schysst kille på banan men som alltid tvunget måste tillrättavisa mig i allt jag säger så att han får nöjet att sätta mig på plats
Bingo: Som jag hade jävligt svårt för förra säsongen innan jag träffade honom på knudan och märkte att han faktiskt var riktigt trevlig och inte alls var så dum som jag trodde.
Nyteknik: som alltid är på mig men som även han kommit med mycket tips och råd under året som gått, tack för hjälpen.
Gsxr1100: som tydligen tröttnat och blivit snäll han med, viket han faktiskt också är, ja jag skall köpa laptimer nu.
DQ: som alltid pikar mig men alltid med glimten i ögat.
Peace Out / Mike
Hultan skrev:
Ja, det hade vart skoj att höra vad som hände! Bumpade upp den gamla tråden med.