Hur gick det för han som många sågade i början på förra året?

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag tycker att Mikes satsning var helt rätt! Har man pengar till det så varför inte :va Fattar inte vissa som älskar att gotta sig i att det inte gick superbra. Fast om man tänker efter så var resultaten kanske inte så väldigt dåliga ändå. Han kör mot folk som i vissa fall har varit i stort set uppväxta med hojar. Tycker isjälva verket att det är dessa som borde "hånas" för att de inte lyckas göra bättre ifrån sig än vad de gör :fakta Om nu någon skall hånas över huvudtaget!! Jag tycker som så många andra att det är helt ok att "tråka" någon som har varit kaxig men att göra det här, bakom tangenternas är helt fel. Gör det öga mot öga istället. Förstår att det hör till sporten att till viss del reta varandra för sina resultat. Men att ge sig handlöst på en rookie :rolleyes: Har själv varit med om att vissa ROADRACING åkare kommer med jäkligt tarvliga inlägg om man frågar om sporten. Varför gör dom det? Är det för att dom i sjäva verket är så jäkla långsamma att de inte klarar av att hävda sig på banan och vill göra det här istället :D Jag hade planer på att köra nästa år. Nu verkar det som om jag inte riktigt har råd med detta. Men det kommer bli mycket ban tid och övning. Har lagt pengarna på en laptimer för att se vad jag kan prestera om jag är relativt ensam på banan. Blir det lite pengar över till början på säsongen så blir det licens tagning för att kunna köra på kördagar i licens gruppen och få öva "trafik" körning med rutinerade åkare. För det är ju en stor del i det hela. Du vinner inga tävlingar på att vara enbart snabb, måste kunna köra om också. Så om allt verkar funka så kanske det kan bli en liten satsning till 2006 :)

bebbe skrev:
Jag tycker att Mikes satsning var helt rätt!

jadajadajadajada......

Så om allt verkar funka så kanske det kan bli en liten satsning till 2006 :)

Om man är kaxig bakom ett tangentbord så får man också ta tråkningar som kommer från samma ställe! Alla (99%) gör det med glimten i ögat och jag tror att Mike inser det själv!
Jag hoppas att han kommer tillbaka 2005 med en ännu större satsning!! :tummenupp

Att många skulle vara uppväxta på hoj stämmer nog inte riktigt bra på de som kör rookie...

....eller du kanske har några konkreta exempel?

oscar skrev:
Om man är kaxig bakom ett tangentbord så får man också ta tråkningar som kommer från samma ställe! Alla (99%) gör det med glimten i ögat och jag tror att Mike inser det själv!
Jag hoppas att han kommer tillbaka 2005 med en ännu större satsning!! :tummenupp

Att många skulle vara uppväxta på hoj stämmer nog inte riktigt bra på de som kör rookie...

....eller du kanske har några konkreta exempel?

Har inga konkreta men vet iaf att det knappast är många som har lika mycket (lite) mc bakgrund som Mike har. Tror nog att det flesta med samma erfarenhet inte ens skulle komma på tanken att köra rr. Därför så tycker jag att det är riktigt friskt vågat :tummenupp för Mike.

bebbe skrev:
Har inga konkreta men vet iaf att det knappast är många som har lika mycket (lite) mc bakgrund som Mike har. Tror nog att det flesta med samma erfarenhet inte ens skulle komma på tanken att köra rr. Därför så tycker jag att det är riktigt friskt vågat :tummenupp för Mike.

Klart det är friskt vågat!!!

Jo det finns många som har lika lite eller mindre erfarenhet än Mike! Jag tror att många av de som kör har kört gata ett par år men velat prova RR efter att de provat en gatkörning! Jag tex blev lockad till licenskursen i slutet av förrförra säsongen av bla KetogaN och Metallgutten, och då hade jag aldrig kört bana och jag hade haft hoj i några månader!

oscar skrev:

Jo det finns många som har lika lite eller mindre erfarenhet än Mike! Jag tror att många av de som kör har kört gata ett par år men velat prova RR efter att de provat en gatkörning! Jag tex blev lockad till licenskursen i slutet av förrförra säsongen av bla KetogaN och Metallgutten, och då hade jag aldrig kört bana och jag hade haft hoj i några månader!

Jag skulle nog vilja säga att mycket gatkörning är till nackdel för de flesta.
Ja, hanteringen av hojen sitter kanske bra efter mycket gatkörning, men sen tror jag olaterna som att bromsa innan kurvor etc kan sätta sina spår, det finns så mycket annat man måste ta hänsyn till i trafiken..

oscar skrev:

Då menar du landsvägs hoj antar jag?

oFFkeFF skrev:
Ja, hanteringen av hojen sitter kanske bra efter mycket gatkörning, men sen tror jag olaterna som att bromsa innan kurvor etc kan sätta sina spår, det finns så mycket annat man måste ta hänsyn till i trafiken..
Vart ska man annars bromsa :confused:

sandstream skrev:
Vart ska man annars bromsa :confused:
Han menar sannolikt att man måste lära sig att bromsa ända in till fullt nedlägg för att bli skapligt snabb. Dessutom har man en tendens att fegbromsa när man kommer från gatkörning.

valmers skrev:
Han menar sannolikt att man måste lära sig att bromsa ända in till fullt nedlägg för att bli skapligt snabb. Dessutom har man en tendens att fegbromsa när man kommer från gatkörning.
Stämmer bra på mig.
Jag har bromsning och nerväxling klart när jag ska lägga ner.
Alltså har man något att träna på nästa år :)

Axxexs skrev:
Riho-Richard Laur hette Estländaren.

Verkar omöjligt att hitta resultat/tider/deltagare från Watz första race. Men kan nog stämma att det var ett b-race. Var nog inte ens tillåtet att ställa upp i 250cc med b-licens på den tiden. Men körde han ett danskt b-race så körde han väl ett sånt där race där dom kör B.126-1300cc?

Innan Watz körde sin första tävling harvade han runt med en rd500
mantorp tävlingen var ett b race typ lille deb o-400 cc liksom Btävlingarna i sverige var 125-400 cc

Chris Ash skrev:
Rookies kommer ju ofta från allmänhetens åkning.
Rookie är den som kör sin första säsong som licensierad förare. Oavsett hur mycket eller vilken klass man kör med licens tillsammans med andra licensierade förare så ger det en helt annan erfarenhet än allmänhetens åkning.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Back