Hur gick det för han som många sågade i början på förra året?

Status
Ej öppen för fler svar.
Mike the bike skrev:
Jag gav inte upp för det, jag slutade inte för det och visst fick jag många tråkningar som tex den här tråden men kanske lite snällare då folk tenderar att vara aningen vänligare i verkligheten, men med pennan i högsta hugg så kan man tydligen vara hur jävlig som helst mot andra människor och bete sig på ett sätt som man annars aldrig skulle göra.

Vad jag annars slogs av inom sporten är att en del är oerhört elaka och ovänliga vilket man inte ser mycket av i andra sporter, men å andra sida får man vänner och stöd från de tävlande man inte ser maken till på andra ställen heller så det jämnar väl ut sig.

Jag är ganska van vid omedelbar framgång men det sket sig rätt hårt i det här fallet!

Däremot så är jag fortfarande övertygad om att den som tränar mest till slut blir bäst, eller i alla fall bland de bästa, så jag tänker inte ge upp.

I vilket fall som helst så kommer förmodligen mitt andra år 2005 att präglas av mycket träning men inte av samma besatthet att bli bäst utan mer som ett läroår då jag nu smält mycket av intrycken från i somras och lärt mig grunderna.

Gsxr1100: som tydligen tröttnat och blivit snäll han med, viket han faktiskt också är, ja jag skall köpa laptimer nu.
Jag vet ingen som är otrevlig i depån, dom flesta är trevliga och hjälpsamma, självförtroende är bra att ha men lite självdistans skadar inte heller.

Har man viljan och pengarna som du har så kan man komma rätt långt, men för att komma på pallen krävs även talang, tänk på att man kör mot sveriges snabbaste Rookies, jag insåg rätt snart att jag inte hade vad som krävdes för att klara av detta och sadlade om till ERF istället, jag är ju bara en glad hobbyåkare som kör i det tempo jag trivs i.

Tips: När du har laptimer så ser du hur många sekunder som du måste kapa för att kunna leka med dom stora gossarna, tävling är den bästa träningen eftersom man tar i lite extra då.

Lycka till med din satsning 2005.

Mike the bike skrev:
Som tex på min absoluta favortibana Falkenberg där jag gick från 1:20 till 58sek vilket jag är nöjd med.

En liten rättelse, du lyckades väl komma ner till 48 sek.

Det kommer nog gå hur bra som helst för dig i år. :tummenupp
Så se nu till att köpa hojen NU (du vet vilken).

ERF loppen kommer ju bli extra bra, eller hur. ;)

Mike the bike skrev:
Du är nu ute och sneseglar som vanligt valmers!!

Motvilligt???

Påstådda gökurstider "faktum" vilket faktum? kom kraftigt på skam? Jag har bara använt laptimer på knudan och där kärde jag bland mina bästa tider med Mickes lap timer så jag förstår inte vilka faktum du har som konstaterar gökurstider på den banan??

Jag blev skitglad när Micke ställde upp å lånade ut sin laptimer.
Det var verkligen en ahaupplevelse som skapade merbegär så därför beställer jag nu en.

Nackdelen är bara att jag sitter å stirrar på den men fördelen är å andra sidan att man pressar sig extra mycket då man gärna vill att varje var skall vara snabbare än det förra.

Tack för att du finns och bryr dig så mycket om oss små glada amatörer.

En annan sak du bör tänka på är att bara för att någon sticker ut hakan oavsett hur långt så MÅSTE du inte slå på den.

/Mikael
Vilken var din bästa tid på Knutstorp då?
Hur kan du veta att du kört på 0'58 på Falkenberg, om du bara använt laptimer på Knutstorp?

Du snackar om pallplatser i R600 och att köra Paris-Dakar och Isle of Man. Sedan undrar du varför vissa häcklar dig. Gissa.

valmers skrev:
Du snackar om pallplatser i R600 och att köra Paris-Dakar och Isle of Man. Sedan undrar du varför vissa häcklar dig. Gissa.
Paris-Dakar kan väl vem som helst ställa upp i om man betalar anmälningsavgiften?
Är det något kval för Isle of Man?

Last edited:
valmers skrev:
Vilken var din bästa tid på Knutstorp då?
Hur kan du veta att du kört på 0'58 på Falkenberg, om du bara använt laptimer på Knutstorp?

(48 gick det) Han hängde faktiskt på mig flera varv. Jag var lika förvånad som han men Mike hade till sist börjat använda öronproppar, låtit hornen växa ut och slutat åka runt och titta på blommorna och träden vid sidan av banan. Det gick undan!

Don Quixote skrev:
(48 gick det) Han hängde faktiskt på mig flera varv. Jag var lika förvånad som han men Mike hade till sist börjat använda öronproppar, låtit hornen växa ut och slutat åka runt och titta på blommorna och träden vid sidan av banan. Det gick undan!
Sänkte han sig 10 sekunder med hjälp av öronproppar?

Nä då hade jag länge legat runt 52-53.

Billigaste trimmet jag nånsin haft, nu kör jag aldrig utan.

Jag använder det tom när jag sover tack vare DQ :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Sänkte han sig 10 sekunder med hjälp av öronproppar?

Mike the bike skrev:

Jag ska prova med ögonbindel i år :lol

Mike the bike skrev:

Laptimer eller gökur?

Jag tycker faktiskt att folk som tror de kan vara bäst på allt de provar är lite dryga. Visst kan man bli bra på mycket, men för att bli bäst krävs ibland mer än träning och tjock plånbok... Hur som hellst verkar du ha kommit ner på jorden, och siktar på en mer givande utveckligskurva. Kul! Sen slår du till med en Dakarsatsning, den rapporten ska bli kul att läsa! Jag hoppas verkligen att blir nöjd med resultatet. Men också att du inser hur sjukt mycket du behöver träna. Så kom igen, spring en mara och cykla vättern runt i sommar!

Mvh, Joakim

Edit: Jag körde 1,18 i regn på knudan i min första tävling, och jag fick aldrig stå på pallen i R600 under två säsonger.. :tungan

Last edited:
Nyteknik skrev:
Varför dessa dimmridåer om dina tider? Med din budget har du väl haft en lap timer och vet exakt hur snabb du har varit på alla banor du har kört?
Laptimer har endast används på Knutstorp (lånad), enligt Mike the bike. Bästa tid 1'17.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Back