Hur gick det för han som många sågade i början på förra året?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyteknik skrev:

Nä det gör han nog inte.

Kan vi inte få hela storyn? Är det han som är Mickael Andersson i resultatlistan för r600?

Miss Ullis skrev:
Oj, jag körde 3sek snabbare med min Aprilia standard125;a...

Hoppas att det går bättre nästa år, får nog ligga i hårdträning med körningen, mental träning är inte allt!
Om man säger så här då?
Han kanske inte blev bäst? Men utvecklade han sig väldigt bra?
Eller inte ens det?
Jag menar från i princip noll till det han åstadkom.. Var det ok?

McFille skrev:
Hehe, så sant. Skadeglädje e dubbel glädje!
Sticker man ut hakan får man räkna med en smocka! :hihi

Det är ju helt naturligt, om nån annan här på forumet skryter om vilka tider och bedrifter han/hon ska göra nästa år och misslyckas kapitalt så får han/hon äta upp det. Thats the name of the game!

Jag vet inte men för att inte ha suttit på en hoj (har för mig att det var så) tycker jag att han gjorde bra ifrån sig. Många andra här inne har ju valt andra klasser för att inte bli ut kvalade. Han visade lite vilja och vågade stå ut. Han gjorde helt rätt trodde på sig själv och körde på det. :tummenupp

Last edited:
ecce skrev:
Jag vet inte men för att inte ha suttit på en hoj (har för mig att det var så) tycker jag att han gjorde bra ifrån sig. Många andra här inne har ju valt andra klasser för att inte bli ut kvalade. Han visade lite vilja och vågade stå ut. Han gjorde helt rätt trodde på sig själv och körde på det. :tummenupp
Jag håller med, inte fel att ha självförtroende om man ska köra RR, dock insåg han snart att motståndarna inte lallade omkring på skoj, det är inte lätt att kvala in bland sveriges snabbaste B-förare.

Mike the Bike var långt efter när säsongen började och blev väl också något förskräckt över hur fort det faktiskt går. Han gav dock inte upp för det utan gjorde det som behövdes. Träning, träning och träning. Det gav faktiskt resultat och han var på gång. Tyvärr blev han tvungen på grund av familjeskäl att göra ett uppehåll med sin rr-karriär. Han kommer försöka göra en ny satsning nästa år men då i R1000 i stället för R600. Hans entusiasm är det inget fel på och personligen tycker jag det är riktigt roligt när någon sätter höga mål och vill mycket. :tummenupp

Jag blir lite nyfiken. Om han nu inte suttit så mycket på en hoj innan hur kom han då på iden att hosta upp ett gäng tusen för att "prova på". Vet inte säkert men jag tog kortet i sommras och skulle nog köra snabbare. (Nu sticker jag ut hakan så det går väl åt helvete)

Jag ska ju testa köra efter hur mycket plånboken tillåter och blir ju helt förstummad när man läser om han satsning. Men men enklast vore ju att fråga han...

Mad Moose skrev:
personligen tycker jag det är riktigt roligt när någon sätter höga mål och vill mycket. :tummenupp

Jag skall köra min första säsong 2005. Jag har kört på bana 3ggr i hela mitt liv och jag har satt höga mål för mig skällv. Jag har inte berättat mina mål för hela SH eftersom jag tycker det känns som att man är stor i käften då, desutom blir oerhört retligt/jobbigt om det nu skulle bli så att man är jätte sist i alla race. Man kanske bara är typisk Svensk och vågar inte sticka ut, utan måste visa sig "normal".

Angående körkort för hoj är det helt ointressant för hur man kör på en bana, Robban Augustsson aka Alakhai har ju tex kört en hel del cross innan så det betyder betydligt mer än om VV har godkänt för körning i trafik.....

Som sagts - den som sig i leken ger får leken tåla. Kul att Mike the Bike ska fortsätta.

Medin skrev:
Sorry, men nu kan jag inte hålla mig längre efter att de senaste dagarna hittat 3 personer som stavar "själv" enligt följande: "skällv".

Själv stavas "själv" och inte på något annat sätt.
Det är då själva f-n att man ska få stora skälvan av folk som inte kan stava... :rolleyes:

Ordlistor till folket!

Slut på stavningslektionen och spammet. :spammer

Goodstuff skrev:
Angående körkort för hoj är det helt ointressant för hur man kör på en bana, Robban Augustsson aka Alakhai har ju tex kört en hel del cross innan så det betyder betydligt mer än om VV har godkänt för körning i trafik.....

Som sagts - den som sig i leken ger får leken tåla. Kul att Mike the Bike ska fortsätta.

jupp, augustsson vann junior vm :yoparty

alakhai skrev:
Jag har också åkt min första säsong som GIXxXER påpekade. Dock va mina officiella målsättningar lite lägre än Mikes...
Men du var knappast någon duvunge på två hjul när du började med roadracing, eller hur? Är man världsmästare i någon tvåhjulig disciplin bör man röra om en hel del bland glada RR-amatörer.

Antar att han hade nån form av sponsor.
Skulle vart väldigt intressant att höra hur dom första samtalen mellan parterna gick till.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Back