Hur gick det för han som många sågade i början på förra året?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyteknik skrev:
Men du var knappast någon duvunge på två hjul när du började med roadracing, eller hur? Är man världsmästare i någon tvåhjulig disciplin bör man röra om en hel del bland glada RR-amatörer.
Det är kanske sant, men hur vet man det innan man kört nånting på bana och kan jämföra sig mot andra?! Jag trodde det var för hög målsättning att klassa upp sig under första året, målet jag behöll för mig själv var att vinna R600 men när jag vann redan 2:a SM-racet och då var i tabelledning var valet enkelt att gå upp en klass.
Nåja, hade en tränare som brukade säga att "det kvittar hur bra du blir, det kommer alltid finnas nån som är bättre". Med det i tankarna kan man alltid motivera sig att åka fortare. :)

Nyteknik skrev:
Edit: Hans bästa tid på Anderstorp verkade vara 2:01,8 innan han vurpade (snabbaste tid var 1:42,1) och 1:00,3 på Falkenberg (snabbaste tid var 0:50,2). Inga andra officiella resultat går att hitta under säsongen.

Snabbaste tiden på Falken kan väl knappast ha varit 50,2 i R600...?

Grejen med Mike var att han sa att han var jävligt snabb.... på gata, att han var en hejare på att lära sig nya saker samt att han hade en vilja som ingen annan!
Nu gick det inte riktigt så bra som han trodde och det har han fåt äta upp, och han kommer tydligen få äta upp det ett tag till!
Dock så ska han ha cred för att han försöker och för att han inte gav upp när han insåg hur kass han var... :tummenupp

Jörgen Player Special skrev:
Kanske på superbike school i USA? Kunde ju behövas...

/JPS

Jörgen Player Special skrev:
Ärligt talat... Liite ödmjukhet har aldrig skadat någon..

/JPS

Kan ha missat någon tråd eller något inlägg från Mike The Bike men genom det jag har läst så verkar du ha större brist på ödmjukhet...

Erkänn att det är roligare att läsa om Mikes satsning och mål än om mina mål som är att köra 59:or på Sviesta? :)

Fram för fler som vågar vara lite annorlunda. :tummenupp

oscar skrev:
Grejen med Mike var att han sa att han var jävligt snabb.... på gata..

Hmm, hade han ens körkort?

:confused:

Nyteknik skrev:
Han var oerhört självsäker och räknade med att hans unika vilja och framgångsrika bakgrund skulle rendera honom en pallplats under hans första säsong. Hur ser facit ut?

Hmm, det här påminner om någon annan som ska ta 5-7'e platser i nästa års 250r, efter 3 race :tungan :rolleyes:

På tal om att ha körkort för att vara bra i RR...
Var på depåvisit hos Jimmy Lindström förra året när han körde Veidec för Suzuki.
Jimmy har inte och har aldrig haft hojkort.... så hastigheten runt en bana beror knappast på det?

oFFkeFF skrev:
Hmm, det här påminner om någon annan som ska ta 5-7'e platser i nästa års 250r, efter 3 race :tungan :rolleyes:
Jag kom elva i min andra tävling så att komma sjua nästa år på en bättre hoj "påminner" väl inte så mycket om Mikes tuffa/naiva målsättning; att stå på pallen första säsongen. Jag tror faktiskt att jag med lite flyt kan komma på plats 5-7...mot slutet av säsongen.

Last edited:
alakhai skrev:
Det är kanske sant, men hur vet man det innan man kört nånting på bana och kan jämföra sig mot andra?! Jag trodde det var för hög målsättning att klassa upp sig under första året, målet jag behöll för mig själv var att vinna R600 men när jag vann redan 2:a SM-racet och då var i tabelledning var valet enkelt att gå upp en klass.
Nåja, hade en tränare som brukade säga att "det kvittar hur bra du blir, det kommer alltid finnas nån som är bättre". Med det i tankarna kan man alltid motivera sig att åka fortare. :)

För att snabba crossförare alltid är snabba på asfalt också, du är inte den förste som kommit "från ingenstans" och börjat åka fort direkt.

Strandelin skrev:
Får citera DiLeva " Vem ska jag tro på..."

:confused:

Hmm... Det var ju jävligt konstigt! Jag skulle nästan kunna sätta pengar på att han har eller har haft någon form av ett A på sitt körkort!

Nyteknik skrev:
Jag kom elva i min andra tävling så att komma sjua nästa år på en bättre hoj "påminner" väl inte så mycket om Mikes tuffa/naiva målsättning; att stå på pallen första säsongen. Jag tror faktiskt att jag med lite flyt kan komma på plats 5-7...mot slutet av säsongen.

Nu får du rätta mig om jag har fel men är det inte betydligt större konkurens i R600 än vad det är i 250R?
Det är iallafall vad tvåtaktsåkarna brukar hävda.
Fast då är det något som är bra för man slipper bli utkvalad enligt er.

Victor skrev:
Nu får du rätta mig om jag har fel men är det inte betydligt större konkurens i R600 än vad det är i 250R?

Det är betydligt svårare att komma topp10 i 250r, däremot har det varit färre deltagare som gjort att man kunnat kvala in, trots att man är lite långsammare.
Får se hur det blir i år, men det finns nog risk att folk kommer kvalas ut i 250r 2005 på vissa banor.

Victor skrev:

Klart att det inte är, i såfall skulle man kunna hävda att konkurrensen är väre i R1000 än i Superbike.

Victor skrev:
Nu får du rätta mig om jag har fel men är det inte betydligt större konkurens i R600 än vad det är i 250R? Det är iallafall vad tvåtaktsåkarna brukar hävda. Fast då är det något som är bra för man slipper bli utkvalad enligt er.
De åtta snabbaste i 250 körde mellan 0:53-0:56 på Sviestad i maj.

De åtta snabbaste i Rookie 600 körde 0:55-0:56.

Gelleråsen:

Åtta snabbaste i 250 körde mellan 1:08-1:11.
Åtta snabbaste i Rookie 600 körde 1:10-1:12.

I 250 var det 17 förare som över säsongen samlade ihop minst 10 poäng.
I Rookie 600 var det precis lika många.

Likvärdig konkurrens såldes. Och knappast lindrigare i 250.

En annan jämförelse att göra är vilken hojtyp som är mest lättkörd för en rookie.

Last edited:
Nyteknik skrev:
De åtta snabbaste i 250 körde mellan 0:53-0:56 på Sviestad i maj.

De åtta snabbaste i Rookie 600 körde 0:55-0:56.

I 250 var det 17 förare som över säsongen samlade ihop minst 10 poäng.
I Rookie 600 var det precis lika många.

En annan jämförelse att göra är vilken hojtyp som är mest lättkörd för en rookie.

Hm, det känns rätt bra att vi i R600 blir jämförda med vassa A-förare i 250R. :hihi :hihi

Bj.O.rn skrev:
Japp, det haltar en hel del..

/B
Hur skulle du jämföra hur hård konkurrensen är i olika klasser? Ett mått bör väl vara hur många förare som håller en viss kvantifierbar standard; lämpligen varvtider. Problemet är förstås att det är svårt att jämföra prestationer i olika klasser med varandra. Är det till exempel svårare att köra 0:55 på Sviestad med en 250 än med en 600 - eller 0:58 med en 125? :va

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Back