Handledare sökes..?

Malin

Förvirrad
Gick med
31 May 2008
Hoj
Ducati Monster 696
Jag vet att det kanske är en konstig fråga.. :)

Men jag har, lite sent för årstiden kanske, bestämt mig för att ta mc-kort! Efterlängtat sådant.
Dock känner jag ingen alls som kan övningsköra med mig privat.. Och jo, jag har en budget utifall att lektionerna blir fler och fler..
Men samtidigt tror jag att jag skulle behöva, för min och andras skull :), att få in vanan att köra.
Jag har tagit en testlektion (fem lektioner inbokade), och papprena väntar bara på att bli klara så rullar jag igång.

Såå... den konstiga frågan är: Om det finns nån där ute som skulle kunna tänka sig att bli handledare åt nån som ni inte känner men som väldigt gärna vill lära känna nån där ute..? :)

Vet att väntetiden e lång för handledare att bli godkända.. Men jag har mest som mål att klara det i år, inte direkt NU.

Tyvärr tror jag det kan bli svårt att hitta någon som ställer upp. Jag är handledare för min fru samt min grannes tant ;) , ännu har vi inte varit ute detta året men blev några turer förra året (med frugan) och visst det går men oftast vill man kanske öka tempot i bland och detta passar sig inte när man är ute och "övar".

Jag önskar dig lycka till i ditt sökande... hitta någon fort för det tar någon månad att få tillståndet. I detta något grabbiga forum hjälper det oftast med lite bilder :)

Nä skämt å sido, hoppas du hittar någon som kan hjälpa till.

Tyvärr tror jag det kan bli svårt att hitta någon som ställer upp. Jag är handledare för min fru samt min grannes tant ;) , ännu har vi inte varit ute detta året men blev några turer förra året (med frugan) och visst det går men oftast vill man kanske öka tempot i bland och detta passar sig inte när man är ute och "övar".

Jag önskar dig lycka till i ditt sökande... hitta någon fort för det tar någon månad att få tillståndet. I detta något grabbiga forum hjälper det oftast med lite bilder :)

Nä skämt å sido, hoppas du hittar någon som kan hjälpa till.

Hahaha.. Bilder. Jaså du! Vänta.. ska se om jag hittar nån bikinibild så kanske jag får napp.. :tuttar Det är ju trots allt nästan sant det du säger där ;)
Blir snart en kontaktannons detta!

Men jag känner verkligen ingen med MC! Och känner ingen som känner någon med MC heller... :(

Jag kan bjuda på picknick varje gång ^^

Jag satt i samma sits så jag köpte mig en hoj å körde själv. Tror böterna ligger på 1200 om hojen är besiktad och skattad, det får man inte många körlektioner för. Har man b-kort redan så kan man ju köra i trafiken, man kan ju hålla sig där det är lite mindre trafikerat till en början.
Mitt körkort blev billigt iaf :)

Jag satt i samma sits så jag köpte mig en hoj å körde själv. Tror böterna ligger på 1200 om hojen är besiktad och skattad, det får man inte många körlektioner för. Har man b-kort redan så kan man ju köra i trafiken, man kan ju hålla sig där det är lite mindre trafikerat till en början.
Mitt körkort blev billigt iaf :)

Jo.. Att köra på den enda grusvägen i Avesta är nog ungefär som att köra i Täby med omnejd..

Hallå där Mbla!
Jag vet tyvärr inte dina förkunskaper alls då du inte skrivit dem.
Kan du köra ?Om inte kan du lika gärna låna en moppe för att lära dig koppla och växla,samma sak på en hoj fast den är tyngre och ger mer ont att tappa på tån =)

Jag gjorde så här när jag fick mitt ryck att ta mc kort.
Skrev teori.
Gick till en trafikskola,sa att jag ville ta mc-kort.."plötsligt"

Tog en dubbel på deras bana.
Sen bokades det en intensiv som jag betalade på avbetalaning.(jag va fattig)
Är ännu fattigare nu haha=)
Sen körde jag må-fre från 07-13---Va jobbigt minst sagt,tog sem från jobbet.
Men på fredagen kördes det upp och jag klarade det.

Klarade jag det gör du det med.
Se så....ring nån körskola nu och hoppas på lite återbud och nån som kanske hoppat av.

Lycka till

Hallå där Mbla!
Jag vet tyvärr inte dina förkunskaper alls då du inte skrivit dem.
Kan du köra ?Om inte kan du lika gärna låna en moppe för att lära dig koppla och växla,samma sak på en hoj fast den är tyngre och ger mer ont att tappa på tån =)

Jag gjorde så här när jag fick mitt ryck att ta mc kort.
Skrev teori.
Gick till en trafikskola,sa att jag ville ta mc-kort.."plötsligt"

Tog en dubbel på deras bana.
Sen bokades det en intensiv som jag betalade på avbetalaning.(jag va fattig)
Är ännu fattigare nu haha=)
Sen körde jag må-fre från 07-13---Va jobbigt minst sagt,tog sem från jobbet.
Men på fredagen kördes det upp och jag klarade det.

Klarade jag det gör du det med.
Se så....ring nån körskola nu och hoppas på lite återbud och nån som kanske hoppat av.

Lycka till

I've got svar on my tråd!

Heja mig. Jo mina förkunskaper:
En testlektion på inhägnad bana, fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka :) Kom upp i 80 :D Tadaaaa!
(Bilkortet sen fyra år tillbaka, så den vanan har jag ju litt)

Är bara osäker på om jag verkligen klarar att ta det på en veckas intensiv!?
Är lite nervös av mig.. Eh typ scenskräck o grejer.. Så när jag kör upp vill jag verkligen veta vad jag gör. Om du förstår?

Superintensiv i hallsahammar, totalt 3 dagar, 2 forsta dagarna ar typ korning from 8 pa morgonen till 18-19(?) pa kvallen 3e dagen uppkorning. Enda som kravs innan du drar dit ar att du klarat teoriprovet:tummenupp
Rimligt pris ar det oxa, ialf nar jag var dar for ett gang ar sedan:tummenupp
Vart att kolla upp ialf, kan vara lite sent att boka nu bara kom jag pa:)

ED: Ingen direkt korvana kravs!

Superintensiv i hallsahammar, totalt 3 dagar, 2 forsta dagarna ar typ korning from 8 pa morgonen till 18-19(?) pa kvallen 3e dagen uppkorning. Enda som kravs innan du drar dit ar att du klarat teoriprovet:tummenupp
Rimligt pris ar det oxa, ialf nar jag var dar for ett gang ar sedan:tummenupp
Vart att kolla upp ialf, kan vara lite sent att boka nu bara kom jag pa:)

ED: Ingen direkt korvana kravs!

Jo jag har läst om det.. Men i såna fall kanske det blir en 7 dagars för min del :D
Eller om jag bara ska försöka ta massa körlektioner senare i sommar här i sthlm, så slipper jag åka iväg

Jo jag har läst om det.. Men i såna fall kanske det blir en 7 dagars för min del :D
Eller om jag bara ska försöka ta massa körlektioner senare i sommar här i sthlm, så slipper jag åka iväg

Som du vill:) Sa har sag min o polarns superintensiv ut: Jag hade kort ca 40 mil privat innan jag kom dit, polarn min hade inte kort 2 hjul sedan moppetiden.
Korde forsta dagen, sa mkt info o traning sa man var helt slut, bada tvivlade big time pa att vi inte skulle lara oss allt tillomed dag 3. Andra dagen trott och m'o'r som fan gick vi ner till skolan (vi sov i korskolans lagenhet som ar inkluderat i priset) korde ett par timmar, samma eftermiddag borjade vi bada fa nan sorts hum om hur man skulle fixa det och det kandes for forsta gangen bra! 3e dagen som sagt var det uppkorning, polarn ut forst o klarar det galant, jag 2a o klarar det oxa.
Bada tvivlade stort pa att bada skulle bli underkanda efter forsta dagen.

Med lite trafikvana från fyrhjuling i ryggen behöver det inte bli så hiskeligt dyrt att ta kortet enbart genom körlektioner heller. Jag hade visserligen handledare, men det var väldigt svårt att synka tiderna så det blev ett tillfälle på trekvart på en plan med grundläggande hantering av gas/koppling på en asfaltplan och två-tre timmar landsväg/stad.

I övrigt sex lektioner och kanske någon timmes extra (lagligt) nötande på lågfartsbanorna.

Jag hade noll erfarenhet av tvåhjuliga motorfordon, tjugo minuter DT50 på en gräsmatta med avslut in i en altan. Dessutom hör jag hemma i kategorin underkoordinerade utan balanssinne. Lägre startpunkt än så kan knappast ha! Däremot hade jag en riktigt bra körskolelärare och vänner som bistod med goda råd och svar på frågor längs vägen. Hade de varit riktiga vänner hade de dock tagit kortet tidigare så de kunnat vara handledare också... ;)

Jag såg också till att vara påläst för att kunna få ut maximalt av lektionerna. Dumt att sitta och försöka lista memorera vilken fot som skall ner först vid stopp i backe eller lista ut hur reglage fungerar eller på dyr lektionstid...

Lycka till!

Jaså jaha ja!
Men då så. Ska bara packa väskan, trycka ner husdjuren så kommer jag!!

Nejförihelvete, där kan de ju inte spela hockey så hur skall de kunna köra hoj? Skall du liks köra kan du fortsätta två timmar till norrut, då kanske det finns hopp... :D

Nejförihelvete, där kan de ju inte spela hockey så hur skall de kunna köra hoj? Skall du liks köra kan du fortsätta två timmar till norrut, då kanske det finns hopp... :D

Kan man ens komma ytterligare tva timmar norrut? Trodde typ varlden slutade dar nan stans:tungan

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti