Zero FX-21 (elektrisk motorcykel)

  • Thread starter Thread starter Zeromannen
  • Start date Start date
Men har du bytt till sommarluft?
Det är ju inte konstigt om du kanske har mest fabriksluft kvar i däcken, den är ju från Biltema.
Jag föreslår att du lägger dig på nästan 80% kväve i däcken, det brukar funka, kom förbi så hjälper jag dig mot en ringa kostnad.
 
Yeah, no.

Finns inte ett 100% tätt däck i världen. Kan ni förklara vilket material däcken är gjorda av som är helt tätt? Jag jobbar en del med trycktester av plast och gummi och behöver förslag.

Slanglösa däck läcker också naturligtvis mer än med slang. Förklaringen där är att gummiblandningen i däcken är mindre tät än gummiblandningen i slangen samt att du har en stor tätningsyta mellan fälg och däck.

Med er logik ska man kunna fylla ett däck och köra på det tills man får punka eller byter däck. Nope. Däck med större luftvolym och lägre lufttryck ”håller bättre”. Dels pga att det lägre trycket ger mindre läckage och den större luftvolymen kräver mer luftläckage innan det syns på mätaren. Därför kan man inte säga rakt av att X bar tappar alla hojar under en given tid.

Punktering eller trasig ventil kan det omöjligt vara tal om när man tappar ett helto eller två per månad, då är det materialet i sig som läcker igenom. Vissa sorter är bättre än andra men läcker gör de.

Du har naturligtvis helt rätt i det. Men 1-2 hekto i månaden har då jag aldrig stött på.

Jag har elektronisk däcktryckskontroll på både hoj och bil och brukar inte fylla på annat än vid däcksbyte.
 
Det är absolut inget problem för egen del. Något måste man ju ha att "meka" med. Jag har ju ingen olja som ska kollas, kedja som ska smörjas, ventiler som ska....Det är bara däcktrycket och gummibandet mellan motorn och bakhjulet som är viktigt att hålla koll på.
 
Nyheter
Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

Back
Top