Handledare sökes..?

Varför göra sådana påhopp med stora bokstäver, klart jag läst tråden och jag har även läst andras råd att hon skall köpa en billig övnings hoj och det är ju inget större problem heller och det finns säkert någon som har en lämplig sådan ståendes. Problemet ligger som jag ser det i att ingen meddelar att de kan fixa allt detta.

Därför att du frågar vad problemet är och jag skrev då med stora bokstäver så att det skulle bli ÄNNU MERA uppenbart vad problemet är trots att det beskrivits i fyra sidor.

Jag är helt övertygad om att söta fröken har 800 PM med erbjudanden med allt från picknik och hålla handen till petting och giftermål i sin inkorg. Problemet kvarstår dock. Vill man övningsköra med någon så får man allt skaffa sig en hoj..

EDIT: Det var inte menat som ett påhopp med stora bokstäver utan för att accentuera vad som var viktigt.

Därför att du frågar vad problemet är och jag skrev då med stora bokstäver så att det skulle bli ÄNNU MERA uppenbart vad problemet är trots att det beskrivits i fyra sidor.

Jag är helt övertygad om att söta fröken har 800 PM med erbjudanden med allt från picknik och hålla handen till petting och giftermål i sin inkorg. Problemet kvarstår dock. Vill man övningsköra med någon så får man allt skaffa sig en hoj..

EDIT: Det var inte menat som ett påhopp med stora bokstäver utan för att accentuera vad som var viktigt.

Då kan vi ju sammanfatta "problemet" som att trådskaparen själv skrivit att hon inte anser att det är hoj som är problemet då hon anser sig kunna lösa det bara hon hittar en handledare som vill hjälpa henne.

Vad "söta fröken" ev har fått i sin PM-box kan jag inte spekulera kring då jag inte har en aning om det.

Då jag har mångårig erfarenhet av just övningskörning mot MC KK så anser jag till skillnad mot dig att det är lämpligt att köpa, låna eller hyra en speciell uppkörnings MC då man brukar trilla omkull minst en gång under manöverövningarna och det brukar inte kännas så kul om det sker på den nya "ögonstenen". En äldre MC med motorbågar som kanske även redan varit omkull massor av gånger brukar vara betydligt lämpligare än årets plastraket och äldre MC med mer upprät körställning brukar generellt även vara lättare att vingla runt på manöverbanorna.

Att jag inte förstår problemet beror på att jag utan större ansträngning skulle kunna fixa fram en hoj samt vara handledare men pga geografiskt läge, husdjur mm. så är det ju svårt(sthlm är liite ocentralt). Mitt inlägg var riktat som en uppmaning åt de som kan hjälpa henne att faktiskt göra det

Då jag har mångårig erfarenhet av just övningskörning mot MC KK så anser jag till skillnad mot dig att det är lämpligt att köpa, låna eller hyra en speciell uppkörnings MC då man brukar trilla omkull minst en gång under manöverövningarna och det brukar inte kännas så kul om det sker på den nya "ögonstenen". En äldre MC med motorbågar som kanske även redan varit omkull massor av gånger brukar vara betydligt lämpligare än årets plastraket och äldre MC med mer upprät körställning brukar generellt även vara lättare att vingla runt på manöverbanorna.

Det har sagt ett antal gånger i tråden att om söta flickan skaffar en hoj så har hon drivvis med hormonstinna fjun som vill övningköra med henne.

Sen har jag ingen aning om varför du tror dig veta hur mycket erfarenhet jag har av saker och ting eller vilken sorts motorcykel jag vill att hon ska köpa. Men om du vill diskutera detta kan du göra det med mig via PM så vi slipper spamma sönder den här tråden.

Förresten, om du kikar 2 cm ovanför ditt första meddelande så får du se vilken sorts hoj jag tycker att hon ska köpa.

Ett alternativ är ju att kontakta massa körlärare och erbjuda dem svart? Och köra på helger och kvällar?

Jag var ensamstående med två små barn. Levde på studielån. Hade gett mig fan på hojkort. Maxade krediten på visakortet och köpte en gpz 600 för 12 000kr. Sökte efter handledare på nätet. Hade jag inte haft hoj : ingen handledare! Hittade några som jag körde med, men en körde jag med HELA vintern. I sol och i snöstorm...:rolleyes:
Efter ett halvår blev det hojbröllop!!! 6 år senare är vi fortfarande gifta :kär

Så kan det gå när man söker handledare ;)

Jag var ensamstående med två små barn. Levde på studielån. Hade gett mig fan på hojkort. Maxade krediten på visakortet och köpte en gpz 600 för 12 000kr. Sökte efter handledare på nätet. Hade jag inte haft hoj : ingen handledare! Hittade några som jag körde med, men en körde jag med HELA vintern. I sol och i snöstorm...:rolleyes:
Efter ett halvår blev det hojbröllop!!! 6 år senare är vi fortfarande gifta :kär

En riktig Solskenshistoria, härligt:tummenupp

Åh sa ju att detta sku sluta som en kontaktannons..... :rolleyes:
:tungan

Jag var ensamstående med två små barn. Levde på studielån.

Wow!

Glöm inte skicka ett tack till ditt ex, förskingringskassan och dina barn som har pröjsat kalaset! Hade du varit underhållsskyldig för 2, utan barnbidrag och bostadsbidrag och levt på studiemedel skulle du ha medalj! Att fixa det med CSN med möjlighet till utökad låne- och bidragsdel pga av barn, 2 underhåll, 2 barnbidrag, huvuddelen av boendet bekostat av bostadsbidrag och därmed ett nettoöverskott som överstiger snittet för en svensk industriarbetare är, tja, enkelt. Behöver men nämna att de enda som kan plugga i vuxen ålder med en dräglig levnadsstandard är just , "ensamma stackars självömkande mammor".

Wow!

Glöm inte skicka ett tack till ditt ex, förskingringskassan och dina barn som har pröjsat kalaset! Hade du varit underhållsskyldig för 2, utan barnbidrag och bostadsbidrag och levt på studiemedel skulle du ha medalj! Att fixa det med CSN med möjlighet till utökad låne- och bidragsdel pga av barn, 2 underhåll, 2 barnbidrag, huvuddelen av boendet bekostat av bostadsbidrag och därmed ett nettoöverskott som överstiger snittet för en svensk industriarbetare är, tja, enkelt. Behöver men nämna att de enda som kan plugga i vuxen ålder med en dräglig levnadsstandard är just , "ensamma stackars självömkande mammor".

Nja, jag var/är extremt ekonomisk.
Behöver inte skicka tack. Du har ingen aning om hur min situation var då. Du spekulerar bara.

Var kom "stackars självömkande" ifrån? :va

Last edited:
Nja, jag var/är extremt ekonomisk.
Behöver inte skicka tack. Du har ingen aning om min situation.

Var kom "stackars självömkande" ifrån? :va

Sant, vet inget om din situation mer än vad du berättat. Vad har det med saken att göra att du var studerande, ensamstående med två barn? Uppfattar det som om du menar att den situationen skulle vara ekonomiskt försvårande för dina möjligheter att ta mc-kort och skaffa mc, rätt eller fel och varför nämner du annars det i sammanhanget? Skulle nog hävda att en extremt ekonomisk människa inte skulle "maxa sin visa-kredit" eller ta till liknande dyra finansieringsalternativ för att åstadkomma en sån sak. Om du syftar på orsakerna till att du var ensamstående mamma vet jag inte vad det heller har med det hela att göra. Det kan ju finnas tragiska orsaker till det,(förutom att en separation är tragisk, orsakerna till den eller separationen i sig), men det ändrar inte det faktum att studerande ensamma mammor har det väldigt väl förspänt ekonomiskt till skillnad från andra studerande och framförallt i relation till om det finns en underhållskyldig pappa som blir robbad på medel till sina barns situation.

I ekonomisk/juridisk mening räknas du fortfarande som ensamstående förutom vad bostadsbidraget beträffar, vilket innnebär ett ekonomiskt tillskott som andra sammanboende/gifta föräldrar inte kan tillgodoräkna sig, varför gnälls det inte över det?

Kontentan är att du behöver inte vara ens måttligt ekonomisk för att det du beskrivit skall funka, bara inte vara onödigt slösig...

Last edited:
Det kan ju finnas tragiska orsaker till det,(förutom att en separation är tragisk, orsakerna till den eller separationen i sig), men det ändrar inte det faktum att studerande ensamma mammor har det väldigt väl förspänt ekonomiskt till skillnad från andra studerande och framförallt i relation till om det finns en underhållskyldig pappa som blir robbad på medel till sina barns situation.
En av dom knasigaste (och kanske den längsta) meningar jag läst på SH. Anar jag en bitter underhållsskyldig pappa? :)

Sant, vet inget om din situation mer än vad du berättat. Vad har det med saken att göra att du var studerande, ensamstående med två barn? Uppfattar det som om du menar att den situationen skulle vara ekonomiskt försvårande för dina möjligheter att ta mc-kort och skaffa mc, rätt eller fel och varför nämner du annars det i sammanhanget? Skulle nog hävda att en extremt ekonomisk människa inte skulle "maxa sin visa-kredit" eller ta till liknande dyra finansieringsalternativ för att åstadkomma en sån sak. Om du syftar på orsakerna till att du var ensamstående mamma vet jag inte vad det heller har med det hela att göra. Det kan ju finnas tragiska orsaker till det,(förutom att en separation är tragisk, orsakerna till den eller separationen i sig), men det ändrar inte det faktum att studerande ensamma mammor har det väldigt väl förspänt ekonomiskt till skillnad från andra studerande och framförallt i relation till om det finns en underhållskyldig pappa som blir robbad på medel till sina barns situation.

I ekonomisk/juridisk mening räknas du fortfarande som ensamstående förutom vad bostadsbidraget beträffar, vilket innnebär ett ekonomiskt tillskott som andra sammanboende/gifta föräldrar inte kan tillgodoräkna sig, varför gnälls det inte över det?

Kontentan är att du behöver inte vara ens måttligt ekonomisk för att det du beskrivit skall funka, bara inte vara onödigt slösig...

Jag tror hon bara poängterade det då jag funderar på hur jag ska göra, då jag måste välja antingen eller då jag inte har fetaste ekonomin. Jag tänker dock inte ta nåt lån :) Så "illa" är det inte. Jag ska klara det på ena eller andra sättet :D

Du kan fortsätta gissa, uppfatta och spekulera. Skulle dock inte lägga 5 spänn om du skulle spekulera nästa veckas Lottorad.

Tycker mest att det är du som gnäller. Jag försöker däremot visa att det går. :)

Last edited:
Jag tror hon bara poängterade det då jag funderar på hur jag ska göra, då jag måste välja antingen eller då jag inte har fetaste ekonomin. Jag tänker dock inte ta nåt lån :) Så "illa" är det inte. Jag ska klara det på ena eller andra sättet :D

Förstår att du velar, många val. Tror att tillgången till egen hoj är rätt väsentlig för dina möjligheter att få någon att köra med. GSX 750 es kan du nog ha mycket trevligt med och så har du inte gjort dig beroende av andras välvilja i samma utsträckning. Säger bara;

LYcka till!

Du kan fortsätta gissa, uppfatta och spekulera. Skulle dock inte lägga 5 spänn om du skulle spekulera nästa veckas Lottorad.

Tycker mest att det är du som gnäller. Jag försöker däremot visa att det går. :)

Grym retorik och sakkunskap........

Last edited:
äh, köp en typ honda dominator och bränn frestavägen fram och tillbaks några gånger. bra nybörjar hoj om du inte är för kort, som ingen stoppar och får du ändå jag är det bara dra ut i skogen.
billigt och bra.

de verkar finnas ont om snälla personer i sthlm´s trakten.. i norrland är vi snälla, kom igen nu.. du har ju fått en vägbeskrivning ;)

Äh, sluta ragga på tjejen - kåtbockar och pedofiler hela högen :)

Jättesent påkommet, naaeee... ja kom på sista veckan i augusti att ja skulle ta hojkortet, ja hann precis innan de blev för kallt...så de inga problem..

Kan troligtvis bli mkt problematiskt att få tag på en person som man inte känner som ska agera handledare i ett fall som detta.

I dom flesta liknande trådar ang körkortshandledare brukar det sluta med att ingen ställer upp.

Om det händer något är handledaren ansvarig , skulle det gå riktigt illa kan handledaren sitta riktigt i skiten.

Det är av den anledningen som många inte vill ställa upp.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti