Handledare sökes..?

Kan troligtvis bli mkt problematiskt att få tag på en person som man inte känner som ska agera handledare i ett fall som detta.

I dom flesta liknande trådar ang körkortshandledare brukar det sluta med att ingen ställer upp.

Om det händer något är handledaren ansvarig , skulle det gå riktigt illa kan handledaren sitta riktigt i skiten.

Det är av den anledningen som många inte vill ställa upp.

Har personligen aldrig upplevt det minsta problem att vara handledare mer än att ansökningarna numer verkar handläggas väldigt långsamt och det skapar då problem att börja körningen i trafiken, träna manöverbanan går ju bra när man har tillgång till bana:tummenupp

Däremot kan det ta lite tid i anspråk men det varierar ju också beroende på vilka förkunskaper eleven har samt andra "naturliga" förutsättningar som koordinationsförmåga osv. På denna punkt är variationerna STORA och det är ofta små justeringar av körtekniken som gör de stora skillnaderna. Att vara handledare är inget problem men det svåra är att lära ut hur man kör då många kör lite på automatik utan att de tänker på hur de egentligen gör men det är även denna möjlighet till eftertanke som ger handledaren själv möjligheten att samtidigt förbättra sin egen körteknik och bara det borde vara skäl nog för många att ställa upp som handledare.

Som handledare kör "eleven" på handledarens KK och jag ser inte något problem mer än om eleven skulle få för sig att "gasa helvete" eller bara köra lite för fort men det är ju lätt löst då man som handledare bara stannar (om man är lite elak)och då kör ju eleven utan handledaren och i det läget är man inte närvarande som handledare och elever lär inte vilja hamna i ett läge där handledaren inte vill fortsätta köra med eleven.

Har kört med många elever under många år och detta har aldrig varit något problem så jag ser inte någon anledning att oroa möjliga handledare för den risken.

Edit:

Det är även roligt att dela med sig av erfarenheter och samtidigt kunna dela den glädje eleverna upplever när de gör framsteg och det är väldigt kul när de får sitt efterlängtade KK :tummenupp

Det man däremot bör ta sig en funderare över är hur man ställer sig till om en tidigare elev kör ihjäl sig, personligen tycker jag att det följer med ett rätt stort ansvar för hur eleven sedan tillämpar det man lärt dem. Pratar man om detta mellan körpassen och även talar om för eleven hur man själv tänker och känner kring detta så kanske det känns bättre vid en eventuell olycka. Nu har jag inte behövt uppleva att någon tidigare elev skadat sig eller förolyckats på MC men om det skulle hända tror jag att det är viktigt att man själv känner att man utbildat sin/na elever så gott man kunnat.

Last edited:
Molgan ställer ALLTID upp, sjysst kille :tummenupp

Perfekt om man vill spara lite pengar, övningsköra först sen gå till körskolan och ta ett par lektioner... vem f'n har råd att lägga 10k på ett kort ?!

vem f'n har råd att lägga 10k på ett kort ?!
Jaa... jag gissar på att samma människor som har råd att lägga >10k på personlig utrustning (med begränsad livslängd), allt mellan 20k och 150k på en hoj (med begränsad livslängd), kanske uppåt 10k i bensin per år, ett par k i däck per år, och allt mellan 5k och 25k per år i försäkring har råd att lägga 10k i engångskostnad för ett körkort. Fast det är bara en gissning.:tungan

10k för ett körkort känns inte som nånting när en försäkring lätt springer upp i samma summa per år...

Hum.. Jag har faktiskt bokat en intensiv lite senare i sommar istället :D
Och tar lektioner innan.... Jag är inte en naturbegåvning på mckörning tyvärr. Många tårar. Men envis e jag!
I måndags testade jag att slicka asfalten lite me hojen över mig. Vettetusan hur det gick till fortfarande. Mina långa ben borde ha sett till att det inte hände.

Snälla Sthlmare finns det :) Även om det nu inte blir handledare i den bemärkningen, för hojen får köpas när jag fått kortet har jag nu bestääämt.
Så det får bli ett dyrt körkort, men men what shall a girl do?

Så alla får vara väldigt snälla och hålla tummarna för att det går bra för lilla mig me lektioner och allt :D

Väntar bara fortfarande på tillståndet som borde komma nästa vecka, så får jag försöka fixa teorin. Ska la gå bra iaf :tummenupp

Lite långt till Linköping kanske, annars ställer jag gärna upp! :nicka

konstigt att de inte är nån som vill hjälpa en söt liten flicka :va
Hallå, syns inte mina inlägg eller? :gnissla

Att det inte finns en enda gentleman/kvinna här som kan hjälpa en dam i nöd, skamligt!
Återigen... Eller vänta nu, är jag ingen gentleman menar du. :va

Kan till och med ordna boende. :tuttar

Äh, sluta ragga på tjejen - kåtbockar och pedofiler hela högen :)
Vem, jag? :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...