Jezze_
Sporthojsnörd
konstigt att de inte är nån som vill hjälpa en söt liten flicka 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
konstigt att de inte är nån som vill hjälpa en söt liten flicka![]()
Tycker då inte du ska lägga några pengar på någon övningshoj(värde minskning, driftkostnad). Ta då istället 2 lektioner mer och ta kortet innan köp av hoj. Plus att då du har kortet kan du åka till en massa mc affärer och testa olika hojar. Testa dig fram och känn vilken hoj som passar dig bäst och köp inte första bästa.
Tänkte mest köpa mesta skit som fanns och vill nån köpa den sen ere ju bara trevligtSå jag iaf kunde öva utan att boka in lektioner..
Sitta bakpå e ju alltid kul annars!!![]()
har du någon hoj att övningsköra på ?
Att det inte finns en enda gentleman/kvinna här som kan hjälpa en dam i nöd, skamligt! Jag lyckades ju skaffa handledare utan problem, och det utan att jag visade några bilder (eller kanske tack vare, då jag är en orakad och rå sälle).
Och sluta vela annars blir det inget, klart att du ska ha hoj! Go for it!![]()
ok, någon där du bor borde ju kunna ordna så du kan få testa på någon parkering eller liknande. Gör så själv då min bror testar min på en stängd parkering.
Är skoj att ha någon bakpå ibland också, bli spännande att se vad folk tycker om att åka bakpå S3:an.
Tycker då inte du ska lägga några pengar på någon övningshoj(värde minskning, driftkostnad). Ta då istället 2 lektioner mer och ta kortet innan köp av hoj. Plus att då du har kortet kan du åka till en massa mc affärer och testa olika hojar. Testa dig fram och känn vilken hoj som passar dig bäst och köp inte första bästa.
Övningshoj är ju värdelöst att köpa.. Man köper ju en hoj man vill ha och övar på den såklart.
Övningshoj är ju värdelöst att köpa.. Man köper ju en hoj man vill ha och övar på den såklart.
Hade jag kunnat så hade jag nog gärna ställt upp.
Tyvärr har jag inte haft mitt MC-kort i 5 år ännu.
Fler MC på vägarna är ju bara trevligt.
Kom igen nu grabbar och tjejer. Någon måste ju kunna.
...och lägger omkull den och skrapar sönder den totalt.
Köp en skabbig GSX 750 o kör på, kostar en tjuga och sedan säljer du den samma för en tjuga efteråt.
Har du bara egen hoj ser jag inget problem att hitta en handledare.
Har du ingen hoj är det nog tyvärr endast skolan som gäller, ingen som gillar tanken på en lagd ögonsten övandes koner och garagesvängar...
Fattar inte problemet.. Det måste finnas massor av folk i Sthlm-området som kan hjälpa tjejen genom att ställa upp som handledare, kom igen nu!!
Då jag varit i många år och även i år är handledare så kan jag säga att det även är bra för egen del då man får möjlighet att lära känna nya människor men även blir mer medveten om hur man egentligen kör MC (eller bör köra).
Som handledare bör man dock tänka på att ansökan att vara handledare tar låång tid sedan Länsstyrelserna tagit över den(har nu gått 5veckor sedan jag ansökte om det senast och samtidigt betalade, killen har uppkörning den 16/6).
Lycka till med dina försök att hitta en bra handledare och du kan nog ofta tom räkna med att det finns bättre handledning att få av en privat handledare än vad du kan få genom många körskolor då många privata är erfarna motorcyklister som lär ut utifrån verkligheten istället för att blint följa någon utbildningsplan. När man kör privat kan man även öva långt mycket mer då kostnaden blir så mycket lägre och då det mest handlar om den tid man övat inför uppkörningen så känns det ju som om det är övningstiden du skall försöka maximera, det lönar sig även bättre för dig själv att du har kört mycket innan du får ditt KK och då kan fortsätta att öva i trafiken på egen hand(man bör nog betrakta motorcykelkörningen som en ständigt pågående övningskörning då man genom erfarenhet och övning fortsätter att utvecklas som hojåkare).
DÄRFÖR ATT HON INTE HAR NÅGON HOJ!
Hur vore det om du läste tråden?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |