bmwjohan
För farlig för allmänheten
kommer ifatt en hoj med packväskor.
lägger mig bakom i kanske en minut för att kolla in han lite.
ja det är ingen målad snuthoj i alla fall tänker jag.
det var 90 väg så jag ökar upp till 100 och smyger förbi.
när jag är jämsides ser jag att det är en ny bmwhoj.
oj.. det där ser rätt civilit ut tänker jag.
men jag fortsätter att köra i 100 och avståndet till bmwhojen ökar sakteliga.
när avståndet har blivit kanske 40-50 meter tänker jag "gött det är ingen civilare" så jag öker upp till en 120 kanske. efter en stund kollar jag till i backspegeln och visst fan ligger bmw'n klistrad och blinkar blåljus.
jag stannad och tog mina böter.
kändes inte som att det var läge att försöka köra ifrån han eftersom
1: det blåste kraftiga kastvindar som fan så det var inte så bra körafortförutsättningar
2: han hade en helt ny bmw 1100 sportmodell hoj, en sån där med 130 hk ca. en sån är mycket snabbare än min hoj + att han är bättre på att köra
3: jag var 99% säker på att jag hållt mig under 30 för fort
hade ni vågat försöka dra han?
jag hade nog gjort det ifall jag hade setat på en nyare, stabilare och snabbare hoj.
hur som helst så passar jag på och varnar för denna hoj. en röd bmw hoj av ny modell med packväskor som åker runt och haffar folk i västerås trakten.
nu till en annan sak som jag tycker är konstig. det är att varje gång jag blir haffad för fortkörning så får jag aldrig någon utskällning.
jag har åkt dit tre gånger. alla gånger har dom bara sagt hur mycket det kostar mig och inget mer.
jag har aldrig fått höra något i stil med:
gör inte om det här.
det är farligt att köra fort.
jag ska hålla ett öga på dig.
det är farligt att köra så här fort därför att ... bla bla..
man tycker väl att poliserna borde göra någonting för att man inte ska göra om det (förutom att ge en böter då).
när ni blivit haffade, har ni då fått någon föreläsning av snuten om att det här var inte bra gjort... eller liknande?
jag har blivit rejält utskälld av snutar några gånger, men dessa gånger har jag inte fått böter..???
skumt..
lägger mig bakom i kanske en minut för att kolla in han lite.
ja det är ingen målad snuthoj i alla fall tänker jag.
det var 90 väg så jag ökar upp till 100 och smyger förbi.
när jag är jämsides ser jag att det är en ny bmwhoj.
oj.. det där ser rätt civilit ut tänker jag.
men jag fortsätter att köra i 100 och avståndet till bmwhojen ökar sakteliga.
när avståndet har blivit kanske 40-50 meter tänker jag "gött det är ingen civilare" så jag öker upp till en 120 kanske. efter en stund kollar jag till i backspegeln och visst fan ligger bmw'n klistrad och blinkar blåljus.
jag stannad och tog mina böter.
kändes inte som att det var läge att försöka köra ifrån han eftersom
1: det blåste kraftiga kastvindar som fan så det var inte så bra körafortförutsättningar
2: han hade en helt ny bmw 1100 sportmodell hoj, en sån där med 130 hk ca. en sån är mycket snabbare än min hoj + att han är bättre på att köra
3: jag var 99% säker på att jag hållt mig under 30 för fort
hade ni vågat försöka dra han?
jag hade nog gjort det ifall jag hade setat på en nyare, stabilare och snabbare hoj.
hur som helst så passar jag på och varnar för denna hoj. en röd bmw hoj av ny modell med packväskor som åker runt och haffar folk i västerås trakten.
nu till en annan sak som jag tycker är konstig. det är att varje gång jag blir haffad för fortkörning så får jag aldrig någon utskällning.
jag har åkt dit tre gånger. alla gånger har dom bara sagt hur mycket det kostar mig och inget mer.
jag har aldrig fått höra något i stil med:
gör inte om det här.
det är farligt att köra fort.
jag ska hålla ett öga på dig.
det är farligt att köra så här fort därför att ... bla bla..
man tycker väl att poliserna borde göra någonting för att man inte ska göra om det (förutom att ge en böter då).
när ni blivit haffade, har ni då fått någon föreläsning av snuten om att det här var inte bra gjort... eller liknande?
jag har blivit rejält utskälld av snutar några gånger, men dessa gånger har jag inte fått böter..???
skumt..